Toshiba Satallite A300 met meerdere harde schijven?

Pagina: 1
Acties:

• Nieulz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo, ik heb een Toshiba A300D 14R gekocht, en daar zit een trage 320 5400rpm schijf in.
Nu is deze Laptop, de A300 ook verkrijgbaar in meerdere setups.
Er is ook een versie met 640 GB. 2x 320 dus, en het staat ook HIER op de site van Toshiba.
Nu vraag ik mij af of ik zo een snelle Seagate 500GB 7200rpm schijf kan bestellen, en die kan plaatsen als primair, en de huidige 320 5400rpm en gewoon naast kan zetten voor opslag.

Heeft iemand hier kennis van, of ervaring mee?
Heeft iemand er al eens in gekeken?
En de vraag is natuurlijk of het als er al ruimte voor is, het ook aangesloten han worden op het mobo wat er in zit.
Dit is het model wat ik heb.

Bedankt al vast voor jullie reactie's.

Groeten: Niels.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 10:54
Om te kijken of er aansluitingen en/of ruimte voor is moet je gewoon het klepje op de onderkant open schroeven. Ik verwacht het echter niet.. Vervangen kan dus wel, maar 2 hdd's hoogstwaarschijnlijk niet.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Volgens mij hebben ze in de versies met maar 1 HDD, de 2e aansluiting weggelaten. Maar zoals hierboven gezegd is, de onderkant openschroeven is de eenvoudigste manier om hier achter te komen.

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 09:43

Legoblokje

Stap niet op me!

Flipside schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:28:
Volgens mij hebben ze in de versies met maar 1 HDD, de 2e aansluiting weggelaten. Maar zoals hierboven gezegd is, de onderkant openschroeven is de eenvoudigste manier om hier achter te komen.
Dan nog zal het moederbord wel het zelfde zijn en met een SATA kabeltje + stroom kabel en eventueel wat soldeer plezier zou het wel te realiseren moeten zijn. :>