Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fulltime baan (40 uur) als application developer. Graag zou ik hierbij nog wat bijdoen, zo'n 8 - 12 uur per week, maar wel vanuit huis, 'savonds en in de weekenden. Nu zoek ik iets in de richting van webdevelopment. Heb hier vrij veel ervaring mee, met name het pakket TYPO3., maar ik zou zelfs al tevreden zijn met het omzetten van PSD's naar templates, of andere PHP/MySQL websites/systemen.

Nu heb ik al op google rond gekeken naar parttime werk wat mogelijk is vanuit huis. De vacatures die ik vind zijn of alleen voor fulltime werk of voor 20 uur per week, maar altijd op locatie :( Nou hoef ik natuurlijk niet persee in loondienst, maar opdrachtgevers zijn ook niet te vinden. Wel ben ik druk bezig met het maken van een eigen website waar m'n portfolio en werkervaring etc opstaat, zodat als ik wat vind, ik in ieder geval een mooi visitekaartje heb.

Maar waar vind ik geschikt werkt :( Tips? Ik ben vast niet de enige tweaker die dit wilt ;)

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:11
Hier hetzelfde :) Ook fulltime application developer en 's avonds wat freelancen. Tot nu toe alleen maar wat kleine klanten via via, maar met gemiddeld 1 uur per week schiet het niet op.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Moet eigenlijk me mond houden, maar wellicht komt er iets nuttigs uit!:

Zoek je echt iets bij serieuze freelance opdrachtgevers?

Webdevelopment is hot in de Gaming Scene, Een website is de beste manier voor een Gaming organisatie of gerelateerd iets om zichzelf te presenteren.

Je kan een CMS oid developpen, gangbare prijzen zijn wat ik zo hier en daar zie tussen de 75-150EU per licensie. Bind er wellicht een bepaalde mate van Support aanvast en wellicht kom je ergens?

Enigste nadeel, je zal wellicht inderdaad te hebben met jongere mensen.
Je moet je interesseren of/en verdiepen in de Gaming scene, je zal eerst tijd moeten besteden voor je inkomsten genereerd.

Wellicht iets genoemd wat je mogelijkerwijs interessant vind,

Maar wellicht denk je bij een gaming scene oid direct aan onbetrouwbare pubers ;)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:58
Alternatief voor een 'echte' werkgever is natuurlijk gewoon zelf achter 'baantjes' aangaan, er zijn zat sites zoals SiteDeals welke wel vaak 't wat kleinere werk aanbieden, maar op die manier maak je wel kans om naamsbekendheid te maken en bovendien kun je op dergelijke sites ook vaak wel jezelf adverteren plus wat je zegt, je kunt echt een portfolio opbouwen aan de hand van kleine klusjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Leftblank op 15-01-2009 22:22 ]

Verwijderd

In Duitsland zijn er sites zoals www.gulp.de, waar vele projecten voor freelancers te vinden zijn. Misschien bestaat er ook iets dergelijks in Nederland.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Je zou het misschien niet verwachten, maar....
http://www.freelance.nl/

Verder je netwerk gebruiken. Laat weten dat je beschikbaar bent. Als je eenmaal de zaken aan het lopen hebt zul je zien dat het steeds makkelijker gaat.
Overigens is het voor een freelance webdeveloper uiteraard niet meer dan logisch dat je een uitgebreid portfolio op je website hebt staan.
Je kan ook gewoon wat bedrijven aanschrijven. Zelfs de grotere en gerenommeerde web bureau's hebben vaak een lijstje met freelancers waar ze uit putten op momenten dat er even wat extra capaciteit nodig is.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja ik ben eenmanszaak maar voor mij geldt hetzelfde, maar doe het er wel als student naast.
Applicatie-ontwikkelaar en unix services.

Mijn methodiek is tot nu toe gewoon mijn netwerk en het netwerk van pa en ma gebruiken. Idee om eens bij de kvk te gaan kijken? De startersdagen enzo zijn goed voor je netwerk.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

crisp

Devver

Pixelated

maar ik zou zelfs al tevreden zijn met het omzetten van PSD's naar templates
toch wel naar semantisch verantwoord HTML en CSS hoop ik? Als je niet begrijpt wat ik bedoel dan hoop ik dat je dit idee snel laat varen...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 02:10:
[...]

toch wel naar semantisch verantwoord HTML en CSS hoop ik? Als je niet begrijpt wat ik bedoel dan hoop ik dat je dit idee snel laat varen...
Ik zie niet helemaal het nut van je reactie in, maar goed, uiteraard maak ik semantisch verantwoorde HTML/CSS. Moet ook wel aangezien een groot deel van m'n werkzaamheden daaruit bestaan/bestonden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 08:18 ]

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 23:28
Ik ben zelf freelancer, maar dan gewoon fulltime. Ik werk met intermediairs, je schrijft je dan bij een aantal (wat grotere bureau's) in en hun doen acquisitie. Je kan het uiteraard ook helemaal zelf doen, maar goed dat kost een boel tijd naast je werk. Als je, zeker in het begin, met intermediairs werkt doe je leuke opdrachten, je bouwt een netwerk op en dan komt er op een gegeven moment ook wel een directe opdracht uit.
Voordeel van grotere bedrijven (bijvoorbeeld IT-Staffing) is dat ze rechtstreeks contacten met grote klanten hebben. Dat werkt perfect omdat er dan maar eenmaal geld aan de strijkstok blijft hangen. Kleine intermediairs maken vaak gebruik van de grotere, omdat die meestal nooit rechtstreeks bij grote opdrachtgevers kunnen komen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:04:
[...]

Ik zie niet helemaal het nut van je reactie in, maar goed, uiteraard maak ik semantisch verantwoorde HTML/CSS. Moet ook wel aangezien een groot deel van m'n werkzaamheden daaruit bestaan/bestonden.
Het blijkt niet echt uit je topicstart, 'application developer' is vrij algemeen en indiceert niet direct specifiek front-end webdevelopment. TYPO3 is vziw ook niets meer dan een CMS/framework net als Joomla e.d.

Veel mensen denken brood te kunnen verdienen door PSD's te 'slicen' naar ranzige tabellen met veel plaatjes en ik ben nogal allergisch geworden voor dergelijke wanprestaties, dat heeft namelijk niets te maken met webdevelopment ;)

Maar als jij wel serieus bent daarin: d:)b

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:20:
[...]

Het blijkt niet echt uit je topicstart, 'application developer' is vrij algemeen en indiceert niet direct specifiek front-end webdevelopment. TYPO3 is vziw ook niets meer dan een CMS/framework net als Joomla e.d.

Veel mensen denken brood te kunnen verdienen door PSD's te 'slicen' naar ranzige tabellen met veel plaatjes en ik ben nogal allergisch geworden voor dergelijke wanprestaties, dat heeft namelijk niets te maken met webdevelopment ;)

Maar als jij wel serieus bent daarin: d:)b
Hehe, mja intern hebben ze me de titel 'application developer' gegeven, omdat ik een custom CRM (webbased) aan het maken ben. Hiernaast beheer ik ook 2 sites hier (TYPO3 based) en gaat al het webdevelopment werk (zoals PSD's slicen, websites SEO maken, of soms complete sites opzetten) dat binnen komt recht naar mij toe. Dus eigenlijk ben ik gewoon een webdeveloper ;) Helaas kan ik niet designen :(

En eeeew, tables.
Pagina: 1