Na een tijd gebruik gemaakt te hebben van Speedfan 4.36 zag ik dat 4.37 uit was gekomen. Ik heb hem geïnstalleerd en zag een nieuw tabblad genaamd Exotics. (het tabblad was me in ieder geval niet in de vorige versie opgevallen) Er staat duidelijk dat dit gedeelte van het programma nog in de beta verkeerd, maar ik ga er van uit dat de weergegeven voltages redelijk in de buurt liggen van wat ze echt zijn.
Tot mijn "grote" schrik zag ik dat de voltages ver liggen van wat ze horen te zijn volgens mijn voeding. Zo ligt de +3.3V lijn op 1.22V en de -12V lijn ligt op -16.97V. Dit zijn niet de kleinste verschillen al zeg ik het zelf. Ik vraag me af hoe dit komt, en of het gewoon aan Speedfan ligt, dat hij verkeerde voltages leest.
Screenshot:
Tot mijn "grote" schrik zag ik dat de voltages ver liggen van wat ze horen te zijn volgens mijn voeding. Zo ligt de +3.3V lijn op 1.22V en de -12V lijn ligt op -16.97V. Dit zijn niet de kleinste verschillen al zeg ik het zelf. Ik vraag me af hoe dit komt, en of het gewoon aan Speedfan ligt, dat hij verkeerde voltages leest.
Screenshot: