gsm los kopen goedkoper dan abbo+gsm ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.790 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116429

Topicstarter
Op dit moment heb ik een abonnement lopen wat bijna vervalt. Nu is mijn gsm bijna dood en ben ik aan het kijken voor een nieuw toestel.

Nu ben ik aan het kijken en zie ik dat het veel goedkoper is om de gsm los te kopen en bij een telecomprovider een sim-only abonnement te nemen. Zo betaal je de helft van de maandkosten wat over 2 jaar meer dan de waarde is van het toestel.

Klopt het nu wat ik zegt of mis ik ergens iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:02
Nope, volgens mij niet.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stel je neemt een Hi 25, kost je 25 euro per maand. Sim-only is dat 15 euro per maand goedkoper. Abonnement is dus voordeliger wanneer je er gratis een telefoon die los meer dan (24*15) = 360 euro kost bij krijgt, en dat is verrassend vaak het geval.

Zo kan ik bij een verlenging van m'n abonnement met 2 jaar een telefoon met een winkelwaarde van ruim 500 euro 'gratis' erbij krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 15-01-2009 21:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de waarde van de telefoon die je van plan bent aan te schaffen.
Het toestel dat je zogenaamd 'gratis' bij een abonnement krijgt betaal je natuurlijk gewoon terug via je maandelijkse kosten. Dus als je een sim-only abonnement neemt en een goedkoop telefoontje van Marktplaats koopt zal je vrijwel zeker goedkoper uitzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:10:
Stel je neemt een Hi 25, kost je 25 euro per maand. Sim-only is dat 15 euro per maand goedkoper. Abonnement is dus voordeliger wanneer je er gratis een telefoon die los meer dan (24*15) = 360 euro kost bij krijgt, en dat is verrassend vaak het geval.

Zo kan ik bij een verlenging van m'n abonnement met 2 jaar een telefoon met een winkelwaarde van ruim 500 euro 'gratis' erbij krijgen.
Ik verbruik ongeveer 50 euro per maand aan telefoonkosten. Nu heb ik de volgende rekensom:

24x50 = 1200,- met gratis toestel
24x25 = 600,- zonder gratis toestel
------
600,- om een mooi toestel te kopen.

Het ligt er dus aan hoeveel je per maand belt en hoeveel de waarde van het toestel is. Volgens mij moet je bijv bij een Hi 25 alsnog bijbetalen als je een telefoon van een hoge waarde wilt dus ben je denk ik altijd duurder uit dan dat je het toestel los koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Gimbooze schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:10:
Dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de waarde van de telefoon die je van plan bent aan te schaffen.
Het toestel dat je zogenaamd 'gratis' bij een abonnement krijgt betaal je natuurlijk gewoon terug via je maandelijkse kosten. Dus als je een sim-only abonnement neemt en een goedkoop telefoontje van Marktplaats koopt zal je vrijwel zeker goedkoper uitzijn.
Behalve dat je van de maandelijkse kosten gewoon belt en smst ;) Wat je anders extra moet betalen.

Met abo is volgens mij altijd goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:47

MsG

Forumzwerver

Bovendien zit je bij een provider toestel bij de geavanceerdere telefoontjes vaak met gebrande en gelockte versies en ben je voor updates afhankelijk van je provider.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb een vodafone abonnement genomen dat tot op de cent nauwkeurig voor twee jaar bellen+internet+telefoon even duur was als de telefoon bij de goedkoopste provider in de pricewatch :P

Eerste jaar 20,50 = 12 * 20.50 = 246
Tweede jaar 27,50 = 12 * 27,50 = 330
Bijbetaling: 40 euro (oid)
---------------------------------------------------------
Totaal 616 euro

Nieuwprijs in de pricewatch was destijds hetzelfde, dus je zou kunnen zeggen dat ik gratis bel :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 116429 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:14:
[...]
Het ligt er dus aan hoeveel je per maand belt en hoeveel de waarde van het toestel is. Volgens mij moet je bijv bij een Hi 25 alsnog bijbetalen als je een telefoon van een hoge waarde wilt dus ben je denk ik altijd duurder uit dan dat je het toestel los koopt.
Ik niet, maar ik ben dan ook een categorie D-gebruiker, ik bel maandelijks nét een paar euro over m'n bundel heen, en mag daarom nog eens 140 euro korting ontvangen op m'n nieuwe toestel :p

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

Ligt eraan welke mobiel je wilt, 1 van 30 euro, of een symbian.
igv symbian=duur, dan kun je waarschijnlijk een abbonement vinden dat goedkoper is dan kopen/sim-only.

Let er dan wel op dat als je vaak over je uren heen gaat, dat je dan duurder uit kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:24
Toen ik mijn vorige telefoon kocht was de prijs bij een abonnement plus een jaar abonnementskosten lager dan de toestelprijs los. Dan kun je dus beter het toestel met abonnement nemen en het abonnement niet gebruiken dan het toestel los kopen. Daarnaast had ik een los sim-only abonnement.

[ Voor 8% gewijzigd door -Paul- op 15-01-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Megamind schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:14:
[...]

Behalve dat je van de maandelijkse kosten gewoon belt en smst ;) Wat je anders extra moet betalen.

Met abo is volgens mij altijd goedkoper.
Nee, want het aantal belminuten/sms blijft het zelfde. De kosten van het mobiel zit in de helft van het abonnement aangezien je als je verlengt zonder een nieuwe telefoon je de helft van de maandelijke kosten hoef te betalen. Zie berekening boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:20
Vaak zijn de goedkopere telefoons met een abonnement duurder dan een sim only + losse tel. De duurdere telefoons liggen meestal dicht bij elkaar. Maar zoals al vermeld, dit verschilt voor iedere situatie en is vrij simpel zelf uit te rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of 't goedkoper is, is vrij simpel uit te rekenen. Te verwachten kosten abo + telefoon tegenover de te verachten kosten voor telefoon los + sim-only abo met dezelfde specs.

Ik moet zeggen dat ik al jaren losse telefoons koop trouwens, niet omdat 't goedkoper is maar omdat het niet geSIMlocked zijn en het hebben van een unbranded toestel voor mij een stuk zwaarder weegt dan een paar euro per maand. Op dit moment iPhone + Vodafone SIM-Only.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het nu dus echt uitgerekend met een toestel wat ik wil, de Blackberry Bold 9000:

met toestel:
Flex Zakelijk 45 = 24x45 = 1080
toestelprijs = 50
totaal = 1130

zonder toestel
Flex zakelijk 45 sim only = 24x22,5 = 540
totaal= 540

verschil = 1130-540 = 590

prijs Blackberry Bold 9000 = 445

winst = 145,- bij kopen los toestel + simlockvrij en garantie via shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Doen dus :) (Ik zou 't ook even voor 1 jaar uitrekenen trouwens.)

[ Voor 71% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2009 21:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:33:
Doen dus :) (Ik zou 't ook even voor 1 jaar uitrekenen trouwens.)
1 jaar:

met toestel:
Flex Zakelijk 45 = 12x45 = 540
toestelprijs = 150
totaal = 690

zonder toestel
Flex zakelijk 45 sim only = 12x22,5 = 270
totaal= 270

verschil = 690-270 = 420

prijs Blackberry Bold 9000 = 445

Dan is het toch goedkoper om een 1 jarig abonnement te nemen. Zo heb je het volgende jaar keuze uit een nieuw toestel.

Heel scherp bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:15:
Bovendien zit je bij een provider toestel bij de geavanceerdere telefoontjes vaak met gebrande en gelockte versies en ben je voor updates afhankelijk van je provider.
Dat ligt helemaal aan de provider die je kiest. Bij Hi krijg je bijvoorbeeld geen gebrande toestellen en dat zal vast niet de enige zijn die niet aan branding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 22:37

AMDFreak

Intel is zo..

Ligt er net aan hoeveel jij om die hippe telefoons geeft.
Ik heb zelf 3 jaar geleden een toestel gekocht a 100 euro. (ben er nog steeds heel erg blij mee). *ja ik zit wel stiekem te kijkn naar een ander toestel a 100 euro*.

maargoed, mijn kosten zijn ongeveer 13 euro per maand (300belminuten+1000sms). Kortom genieten.
Wil je een hi-tech toestel, tja, dan moet je het idd gaan combineren.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Per combinatie is het een rekensommetje wat voordeliger is; los + sim-only of een toestel+abonnement. Ook is uiteraard belangrijk welke acties er gaande zijn. En wanneer je een combinatie neemt met een lage toestelrpijs, betaal je de rest via je abonnement. Je kunt dit ook zien als een renteloze lening >:)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-04 19:21
Geheel eerlijk zou zijn als je al het geld al weglegd en het op een spaarrekening zet.

Dan komt een abo nog beter uit denk ik.

Niet dat iemand dat doet met een gering bedrag als dit.

[ Voor 18% gewijzigd door Sinned123 op 03-02-2009 19:20 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297434

In de meeste gevallen is het zeker goedkoper. sim only van t.net heeft regelmatig leuke acties en heeft ook een bespaar calculator, als je weet hoeveel minuten je belt kan je zeg maar berekenen wat je met sim only zou besparen.

[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 01-04-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
En dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.