Toon posts:

8800Ultra problemen (pas na 2 jaar)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds gisteren grote problemen met mijn videokaart. Ik kan windows gewoon draaien maar zodra ik een spel opstart of een 3D programma gebruik dan wordt mijn beeld raar, niet zwart ook niet een BSOD maar allemaal vrolijke kleurtjes enzo :P . Ik heb nu mijn systeem voor 2 jaar en nog nooit problemen ermee gehad. Ik doe ook niet aan overklokken en heb mijn pc ook al even schoongemaakt, ook al was hij niet echt vies.
ik heb de drivers ook al opnieuw geïnstalleerd maar dat mocht ook niet baten.
wat ik wel gek vind is dat als ik gewoon de pc heb opgestart en niks open heb staan dat mijn GPU al wel 60 graden is, het is een Ultra maar dat vind ik best wel veel. ik zat ook te denken aan de voeding maarja dan zou hij vrij weinig moeten doen denk ik.

kan iemand mij hier wat advies op geven???

dit zijn mijn systeem spec:

- Gigabyte P35 DS4

- XFX 8800Ultra (factory overclock version)

- Intel Core 2 Duo E6600

- Spire 650W voeding

- Team Group Xtreem dark 800 2GB werkgeheugen

voor de rest heb ik er geen gekke dingen in zitten. ik zie graag jullie advies tegemoet.

Greets Miel

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
ik denk dat je last heb van een kapotte videokaart.
die vrolijke kleurtjes zijn Artifacts zou je er wat foto's van kunnen posten??
ik weet niet of je nog garantie hebt maar anders gewoon opsturen :)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Verwijderd

Klok hem anders op een lagere snelheid en kijk of er dan nog gebeurt. Ik ben ook bang dat je kaart aan het dood gaan is.

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Ik heb het zelfde gehad, met een fx5900 Ultra, die begaf het na 2,5 jaar trouwe dienst het ook op eens. Was denk ik omdat het iets te heet is geweest in mijn kamer met het gamen. Net iets te warm geworden en dood was ie.

Gewoon even bellen of mailen of het mogelijk is om er iets uit te slepen.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Verwijderd

Topicstarter
even een update, mijn kaart begint bij een koude start op 46 graden en die stijgt dus alsmaar tot de 60 graden :(
maar wat jullie zeggen was ik bang voor. ik heb toen de tijd serieus geld neergelegd voor deze kaart dus ik ga zeker kijken of ik nog wat kan regelen. want op een videokaart heb je toch meestal 2 jaar fabriek garantie???

Greets Miel

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De temperatuur zegt niet zoveel. 60°C idle is normaal, al helemaal voor een Ultra. Dit soort kaarten kunnen makkelijk de 100°C aantikken tijdens games/3d. :)

Twee jaar garantie is standaard.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 15-01-2009 23:10 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
miel7 wat is je stress temp die is belangrijker dan je idle temp mijn 9800GT word hier ook idle 56 graden ...
en als je geen garantie meer hebt kan je altijd de temp nog naar beneden brengen door de cooler eraf te halen en AS5 of MX2 er tussen te doen inplaats van die standaard prut

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik zou toch ook nog even checken of hetzelfde gebeurt met een andere voeding. Spire zegt me weinig, en als het op voedingen aan komt ben ik altijd wat wantrouwig tegenover B-merken.

specs

Pagina: 1