[MSI P7NGM Digital] mist 2 sata poorten + bios niet uptedate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heb ik een MSI P7NGM Digital gekocht voor mijn HTPC. Dit bord leek me heel handig vanwege alle poorten en de 6 SATA schijven die erop aangesloten kunnen worden.

http://www.cool-prices.nl...TX,%204x%20DDR2,%20PCI-e)

Toen ik dit bord in mijn kast monteerde en voor de eerste keer naar de bios ging viel mij gelijk op dat daar in de BIOS maar 4 sata poorten genoemd werden. Poort 1 t/m 4. Als ik een harde schijf aan poort 5 of 6 aansluit wordt hij ook niet herkend in het bios en windows.

Mij leek de meest logische oplossing het bios up te daten. Het bios wat erop staat is namelijk BIOS versie 1.1 en de nieuwste is 1.10. Maar als ik dit probeer lukt het me niet.

Het installatie programma onder windows waarschuwt dat de bios beveiliging uit moet staan voor de update.

Deze beveiliging kan ik niet vinden. Op internet heb ik plaatjes gevonden waar die beveiliging opstaat maar bij mij staat die er niet die lijsten. Dit is erg vervelend

Onder dos heb ik hetzelfde probleem.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Heb je niet gewoon het verkeerde BIOS te pakken? Bijv. voor een iets minder luxe variant van jouw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je super snelle reactie

Nee ik heb het 2 keer gedownload en elke keer heel goed gecheckt waar ik het vandaan haalde namelijk deze link: http://global.msi.eu/inde...maincat_no=1&prod_no=1607

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Worden de porten wel als 'lege porten' herkend door de BIOS? Gewoon alsof je er niks aan hebt hangen zeg maar.
Is het bord nieuw of 2e hands? Als het een nieuw bord is, zou het een 'DOA' kunnen zijn. Het is dan wel raar dat er gelijk 2 porten kapot zijn. Als het bord 2e hands is, zou je aan de vorige eigenaar kunnen vragen of hij dit ook had.

Dat je op internet plaatjes vind van 'hetzelfde BIOS', maar dan met meer/minder functies is natuurlijk erg vreemd. Weet je zeker dat op het plaatje dezelfde (versie) BIOS staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ze staan als het dus niet eens in die lijst waar alle poorten staan. IDE master en slave worden wel genoemd en sata poort 1t/m 4 ook. (maakt niet uit of ik er een hd in heb zitten of niet)

Ik ben erachter gekomen dat een foutje heb gemaakt. Er is geen versie 1.10 van het bios. Dus de 1.1 die ik heb is de nieuwste.

Maar ik heb nog steeds maar 4 werkende sata poorten en dit vind ik vrij irritant :(

Is er een held hier die het antwoord weet?

indien nodig maak ik morgen wel foto's van het bios

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios instelling
Intergrated Peripherals -> On-Chip ATA device -> RAID Mode [AHCI]
Pagina: 1