Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MP3 ID3 tags lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer met het programma MP3TAG mijn mp3's te beheren. Het lukt echt niet 100%. Ik heb nu 250 nummers (ID&T TOP 250) en als ik dan op albums zoek dan krijg ik 250 keer ID&T TOP250 te zien terwijl de namen toch echt gelijk zijn. Iemand een idee hoe dit kan ?

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:38
Als je 250 nummers met de album tag ID&T TOP250 hebt en je gaat zoeken op album ID&T TOP250 dan is het toch logisch dat er 250 nummers verschijnen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja op zich zou dat normaal zijn. Maar wat ik dus bedoel: Als ik op ALBUMS zoek dan krijg ik 250 keer het ALBUM ID&T TOP 250!!!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 20:49
Dit zie ik bij windows media player ook. Dan hebben ze allemaal een andere artiest en dan gaat dat WMP vaag doen. Als je op album zoek bedoel ik dan ook.

Verwijderd

ff uit mn hoofd.. bij de "extended tag" vul je bij de tag "Band" de naam van het Album in.

Had precies hetzelfde probleem als jij.. vrij frustrerend idd. :P

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zet de 'album artist' op "various artists", of gebruik een mediaspeler die wat beter met ID3-tags omgaat. (Ik heb de 'album artist' uit al mijn MP3's gesloopt, en winamp snapt heel goed welk album ik zoek, en komt gewoon met dat album (als album) bij een zoek-opdracht...)

Naar aanleiding van bovenstaande: Zorg dat je de velden gebruikt waar ze voor zijn ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jester-NL op 16-01-2009 10:52 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

En waar staat dat dan volgens jou?

Afbeeldingslocatie: http://fewture.nl/pictures/tag.jpg

Bij het album in de screendump gaat het prima zonder die tag. Maar als je een verzamel CD hebt dan staat er bij "artist" de artiest van het nummer. Die wil je natuurlijk houden. Als je daar overal VA invult gaat het ook goed, maar dan ben je wel die info kwijt.

Edit: in de explorer dus :P

Toch vreemd. Ik zat laatst met iTunes te klooien en kreeg het maar niet voor elkaar. Het enige dat lukte was de artist te vervangen door VA en de band tag. Volgens mij heb ik die album artist toen ook geprobeerd. Als ik het nu aanpas dan werkt het inderdaad prima.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 11:14 ]

Verwijderd

Nou..die album artist tag werkt mooi niet in iTunes :P Wel in Media Player. Als ik de "band" tag vervang door "Album artist" dan maakt hij er mooi meerdere albums van.
Dacht al dat ik dement werd..maar nog niet gelukkig. :+

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit dus niet in de artist tag... Deze heb ik al veranderd naar VA Dance. Ik heb met mp3tag alle artist-title informatie samengevoegd naar de titel. Deze informatie behoud je dus wel maar dan alleen als titel. Werkt net zo goed. Waar het probleem nu aan ligt is volgens mij de covers die in de tags verwerkt zitten! Daarom opent hij zoveel verschillende malen het album... omdat elk nummer van een ander album komt.

edit; Net geprobeerd maar ook die album covers gaat niet helpen! KRijg nog steeds bij meerdere albums dat ik het album net zo vaak in beeld zie als het aantal nummers dat erop staan! En dan heb ik bij al deze albums de ARTIST 1 naam gegeven!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 16:26 . Reden: iets geprobeerd. ]

Verwijderd

In welk programma open je de mp3's als album? Media player?Je hebt vast nog een extended tag ergens staan die verschilt per nummer..

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Let ook op id3v1 en v2.
Flipt mijn mp3speler ook op :(
Tag&rename lijkt alleen iets met v1 te doen, mp3speler kijkt naar allebei :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:52:
In welk programma open je de mp3's als album? Media player?Je hebt vast nog een extended tag ergens staan die verschilt per nummer..
WMP11, idd uiteindelijk opgelost door extended tags te verwijderen. Ze waren idd verschillend! Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:48:
[...]

WMP11, idd uiteindelijk opgelost door extended tags te verwijderen. Ze waren idd verschillend! Bedankt voor de hulp.
;)
Pagina: 1