Laptop met Intel 945GM . . enemonitor werkt wel, andere niet

Pagina: 1
Acties:

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05 23:36
Beste Mensen,

Ik zit nu echt met een ubervaag probleem 8) .

Ik heb een Toshiba p100-275. Daar zit een Intel 945GM grafishe chip op.
Ik heb op die laptop een vga aansluiting.

Nu had ik vrolijk een 2de beeldscherm (widescreen 1680x1050) gekocht, ik sluit hem aan, en hij trekt allemaal strepen van boven naar beneden. Nu heb ik een andere dure samsung monitor (widescreen 1680x1050)) eraan gehangen, daar is het iets minder, maar zie je die strepen minder .. maar wel griebeltjes als je dichtbij kijkt. Echter zie je dit alleen op Zwart en Grijs heel overdreven erg. Op wit is het minder.

Nu zou je in eerste instantie denken: Vga stuk.

Toch kon ik het niet laten om een andere 17 inch tft (geen widescreen) aan te sluiten.

Wat schetst mijn verbazing: Die geeft super strak beeld! (1280x1024).

Nu ben ik vandaag naar 2 pc winkels geweest en heb wel 5 andere widescreens geprobeerd, de 1 gaf strepen, en de ander gaf een soort van bewegende pixeltjes en ook lichte strepen

Dus ik ging toch wel met een balend gezicht naar huis. En was toch nog even verder aan het klooien.

Ik heb net nog even een iiyama crt eraan gehangen en op 1920 gezet. Ook superstrak beeld.

Je zou bijna het idee krijgen dat de Intel 945gm niet goed overweg kan met widescreen?

Nu zat ik te kijken of er geen monitors zijn die niet widescreen zijn en beetej redelijke resolutie hebben. 1600x1200. Maargoed daar betaal je je echt scheel voor.

Nu mijn vraag, als de vga stuk zou zijn (wat ik betwijfel), dan zou het scherm toch ook tijdens het opstarten zwarte bewegende balken moeten geven? Het gebeurt puur als je in windows zit. Dan is het toch een driver probleem? Ook het feit dat CRT 21 inch het wel doet, en een oudere samsung monitor met 1280x1024 (geen widescreen) doet het ook perfect

Nu heb ik ook al de allernieuwste drivers gedownload en geinstalleerd maar dit mocht niet baten.

Ik weiger het op te geven, want ben gewoon voor me werk afhankelijk van een 2de scherm. Andere laptop kopen is ook geen optie, aangezien ik puur met xp moet draaien ivm bepaalde hardware.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvorens bedankt 8)

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05 23:36
hmm denk toch dat het de vga is is :)

Linux doet ie het ook bij.

Wel vreemd dat hij op een CRT monitor het wel doet. En op een samsung normale tft geen widescreen..

Naja dan houd het op denkik :/

2 jaar terug kon ik kiezen om een geforce erin te nemen. maar dat was echt 250 euro duurder toen. Maar die versie van de laptop met die geforce erin heeft wel een dvi poort :/

En dees dus niet :/

Crap