Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik zoek naar een goede gesloten koptelefoon voor zo'n 50-150 euro. Het liefst eentje die je kan opbergen/inklappen.
Ik had mijn ogen op de Sennheiser PX 200. Hoewel de recensies positief zijn zie je wel een aantal hele negatieve recensies (vooral qua geluidskwaliteit en met name bass) op bv. kieskeurig.nl (niet de beste site voor reviews, maar het zijn alsnog mensen die de tijd en moeite nemen andere te laten weten wat ze van hun aankoop vinden).
Zijn er mensen hier die een Sennheiser PX 200 hebben?
Of zouden jullie een andere koptelefoon aanraden?

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10 16:14

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik las gestolen :+

Maar eh, die Sennheiser, is die niet wat klein om echt gesloten te zijn?

Ik heb zelf al een tijdje een Sony MDR-V700DJ. Het is meer een fancy DJ ding dan echt een top-audiofielen-koptelefoon (hoewel de reviews wel goed zijn meestal), maargoed, ik heb er toch geen verstand van en ik vond 'm mooi :)
Bovendien vind ik het best goed klinken (vergeleken met witte iPod doppen ;))

Wat ik er in ieder geval van weet is dat 'ie redelijk opvouwbaar is en dat er een draagzakje bijgeleverd wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door SiliconError op 15-01-2009 20:00 ]

• Mag
SiliconError schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:59:
Ik las gestolen :+

Maar eh, die Sennheiser, is die niet wat klein om echt gesloten te zijn?

Ik heb zelf al een tijdje een Sony MDR-V700DJ. Het is meer een fancy DJ ding dan echt een top-audiofielen-koptelefoon (hoewel de reviews wel goed zijn meestal), maargoed, ik heb er toch geen verstand van en ik vond 'm mooi :)
Bovendien vind ik het best goed klinken (vergeleken met witte iPod doppen ;))

Wat ik er in ieder geval van weet is dat 'ie redelijk opvouwbaar is en dat er een draagzakje bijgeleverd wordt.
Iets kan zo klein zijn als oordopjes om gesloten te zijn ;).

Enne, alles klinkt goed vergeleken met default iPod doppen. Maargoed, bedankt, zal er eens naar kijken :)

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29
is het persé een eis dat inklapbaar of niet ?
anders kan je wellicht naar de Igrado kijken

• Mag
andyy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:06:
is het persé een eis dat inklapbaar of niet ?
anders kan je wellicht naar de Igrado kijken
Hoeft niet persé inklapbaar, wel persé gesloten, wat de igrado niet is iirc.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Sennheiser HD 212 Pro is wat ik dagelijks gebruik. Is eigenlijk een DJ headphone maar voor de muziek die ik beluister is dat alleen maar goed (Luister vooral de verschillende soorten Hard Dance ;))
Sluit het geluid van buitenaf heel goed af, en van binnen naar buiten is het ook redelijk stil als je hem op je hoofd zet. (Volgens andere mensen rond me toch.. Ik zelf kan het niet weten he)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:09
Inderdaad. De PX200 is erg slecht qua geluid.

Maar Sennheiser op zich heeft een paar goede koptelefoons. Misschien niet de beste voor onder de honderd euro...

AKG heeft een paar goede koptelefoons.Kijkende op hun (Prachtige) site:

http://www.akg.com/person...,6,pid,107,_psmand,1.html
http://www.akg.com/person...d,4,pid,16,_psmand,1.html

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Mag
coptician schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:58:
Inderdaad. De PX200 is erg slecht qua geluid.

Maar Sennheiser op zich heeft een paar goede koptelefoons. Misschien niet de beste voor onder de honderd euro...

AKG heeft een paar goede koptelefoons.Kijkende op hun (Prachtige) site:

http://www.akg.com/person...,6,pid,107,_psmand,1.html
http://www.akg.com/person...d,4,pid,16,_psmand,1.html
Die Sennheiser PMX 200 is ook slecht?

Anyways, die K450 is wel erg mooi en lekker klein en relatief goedkoop, dat lijkt me wel wat.

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-11 17:00
de Sennheiser PMX 200 is geen slechte koptelefoon.
hij geeft goed geluid en zeker goede bas.

het grote nadeel aan deze koptelefoon vind ik is de kabel. ik heb in augustus mijn 2e pmx 200 aangeschaft en nu al is de kabel bijna kapot.

• Mag
Van de eerste paar reviews die ik vind over de AKG K 450 krijg ik gelijk dit;

http://www.pcpro.co.uk/re...k450-mini-headphones.html
http://www.dooyoo.co.uk/headphone/akg-k-450/1171970/
The disappointing sound quality means we're unable to give the K-450s an unreserved recommendation.
A very average set of earphones in every way.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01
Ik zat met hetzelfde vraagstuk en heb een aantal dagen het internet afgestruind aangezien je op weinig plekken fatsoenlijk kan vergelijken. Na (vooral veel op head-fi.org) gelezen te hebben besloten een Sennheiser HD 25-II te halen.
Belangrijke punten:
- Gesloten, goede isolatie
- Redelijk makkelijk aan te sturen door 70 Ohm impedantie (MP3 spelers)
- Duurzaam (volgens reviews, en nu ook na een aantal dagen in real-life getest te hebben: erg stevig ding)
- Kabel vervangbaar in geval van kabelbreuk
- Een goed geluid!
- Verkrijgbaar voor 150 euro via bax-shop.nl (en nog 5% korting als je kortingscode "slam" gebruikt).

Ik kom van MylarOne X3 in-ear headphones, maar dit is toch wel een grote vooruitgang in diepgang en soundstage, zonder het voordeel van de isolatie te verliezen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:30

mr.paaJ

generatie cmd+z

Da's een mooie! Afgelopen zondag even op mijn hoofd gehad (wel met een andere custom kabel) en geweldige bas. Diep en strak. Verder ook gewoon een heel lekker geluid. En zoals je ook al noemt: goede isolatie en voelt onbreekbaar.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
Beetje laat, maar misschien nog een leuke tip.

Ik heb een paar maanden terug een M-audio Q40 gekocht. Was eigenlijk opzoek naar goeie betaalbare koptelefoon voor monitoring, maar vind het geluid zo lekker dat ik em vrijwel voor alles gebruik. Voor monitoring is ie eigenlijk iets te basserig. Daartegenover staat wel dat de bas erg diep gaat zonder te vervormen. De subs in een nummer duidelijk aanwezig. Iets om rekening mee te houden met monitoring, maar met gewoon luisteren vind ik het eigenlijk alleenmaar een pluspunt (luister veel dubstep en hip-hop). Zeker als je bedenkt dat i-pods van nature wat zwak zijn in de bas.

Kabel is los vervangbaar en voor meer comfort kun je er eventueel velour pads van een Beyerdynamics DT770 op zetten. (dit laatste ga ik binnenkort proberen, maar het schiet helaas nog niet echt op met de bestelling)

Tevens is ie ook soort van inklapbaar en je krijgt er ook een soort ruberen opbergzak bij om em in op te bergen.
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/7442/foldedgw1.jpg

Prijs schommelt op internet zo tussen de 125 - 150 euro.

Onderstaande topic bevat verder veel gebruikers ervaringen en tevens worden er aardige alternatieven genoemd.
http://www.head-fi.org/fo...sions-long-w-pics-275459/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Voor mij overigens nog helemaal niet laat. Zelf ben ik ook opzoek naar een koptelefoon in dezelfde prijsklasse en met dezelfde eisen. Echter wil ik ook graag mijn koptelefoon buiten gebruiken (eventueel ook in een lichte regen op de fiets). Dit ging altijd wel met mijn Sennheiser HD205, weet iemand echter of dit ook mogelijk moet kunnen zijn met de M-Audio Q40 of Sennheiser HD-25?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Echter wil ik ook graag mijn koptelefoon buiten gebruiken (eventueel ook in een lichte regen op de fiets). Dit ging altijd wel met mijn Sennheiser HD205, weet iemand echter of dit ook mogelijk moet kunnen zijn met de M-Audio Q40 of Sennheiser HD-25?
Ik ken de Q40 niet maar de HD25-II wel en ik kan je verzekeren dat je daarmee alles kunt doen. Het ding is namelijk bedoeld voor professioneel gebruik en sinds ik 'm zelf heb valt me ook op hoeveel geluidsmensen je op TV met dit type ziet rond lopen. Dat is ook begrijpelijk: Hij klinkt redelijk goed, is superdegelijk, en zit klemvast (soms wel wat té) op je hoofd. Hij gaat gegarandeerd niet schuiven of afvallen en hij kan tegen een stootje, dus als ie toch valt zal ie wel heel blijven.

• alex3305
Leuk om te horen downtime. Echter ben ik nog niet helemaal uit over hoe de versies van de HD-25 zijn van Sennheiser.

Je hebt dus de HD-25 I (bestaat niet meer?), HD-25 1-II, HD-25 C II en HD-25 SP (ofzoiets). Wat zijn daarbij de verschillen dan eigenlijk? Behalve dan het uiterlijk en frequentiebereik.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01
alex3305 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:48:
Leuk om te horen downtime. Echter ben ik nog niet helemaal uit over hoe de versies van de HD-25 zijn van Sennheiser.

Je hebt dus de HD-25 I (bestaat niet meer?), HD-25 1-II, HD-25 C II en HD-25 SP (ofzoiets). Wat zijn daarbij de verschillen dan eigenlijk? Behalve dan het uiterlijk en frequentiebereik.
De HD 25-I is opgevolgd door de HD 25-II (ietsje beter geluid heb ik eens een keer ergens gelezen, betere filters o.i.d.)
De HD 25 C II is dezelfde koptelefoon alleen dan met een "coiled" kabel, zo;'n gedraaide variant (meer op DJ's gericht).
De HD 25 SP is de goedkopere versie, minder qua sound, degelijkheid en draagbaarheid door de minder vaste headband.

En ik ben het met downtime eens, de HD-25 II is niet stuk te krijgen, heerlijke koptelefoon voor onderweg. En een paar spetters regen zie ik 'm ook niet van kapot gaan, alles zit goed dichtgebouwd met degelijk plastic.

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:44
De Q-40's zijn opzich degelijk genoeg om buiten te gebruiken. Hij zit strak genoeg op je hoofd om niet snel af te vallen (sommige vinden het zelfs te). Verder is ie is ook volledig gesloten en beetjes regen heeft ie tot nu toe prima doorstaan. Wel wil ik opmerken dat de draadjes waarmee de 'oorschelpen' zijn verbonden er wat kwetsbaar uitzien. Zie onderstaande foto. Maar tot nu toe ben ik nog nergens achter blijven haken.
Afbeeldingslocatie: http://media.audiojunkies.com/m-audio-maudio-headphones-1.jpg

• alex3305
Gister de HD 25-1 II op mijn hoofd gehad en moet zeggen dat het goed zat en het geluid mij wel beviel. Het was overigens wel een heel ander geluid dan ik hoorde in mijn HD 205 (ook van Sennheiser), maar wel erg goed te doen!

Daarom ook gister deze koptelefoon meteen besteld bij Feedback omdat hij daar nu 149,- was. Leek mij een goede prijs namelijk :). Mooi cadeautje voor mijn verjaardag dinsdag :D
Pagina: 1