• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
Ik zit met het volgende:

Ik wil het geluid van mijn digitale tv via mijn home cinema set laten lopen.
Ik heb een Samsung DCB-B270, met een optische aansluiting, maar die heb ik helaas niet op mijn home cinema set, een Samsung HT-THX22.

Het werkt niet als ik mijn tv, een LG 42PG6000, met een tulpkabel op de cinemaset aansluit..

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Als ik zo snel kijk heb je helemaal geen ingangen op je versterker zitten. Niet optisch, niet coaxiaal en zelfs geen tulp :? . Al zeg jij van wel. Dat maakt het lastig om externe apparatuur op aan te sluiten.
Dus een digitaal geluid zal je niet krijgen over je speakers. Je zou wel een analoog geluid over tulp stekkers moeten kunnen krijgen vanaf je TV. Maar vaak werkt dat ook niet ideaal.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mr_niceguy
DarkSide schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:55:
Als ik zo snel kijk heb je helemaal geen ingangen op je versterker zitten. Niet optisch, niet coaxiaal en zelfs geen tulp :? . Al zeg jij van wel. Dat maakt het lastig om externe apparatuur op aan te sluiten.
Dus een digitaal geluid zal je niet krijgen over je speakers. Je zou wel een analoog geluid over tulp stekkers moeten kunnen krijgen vanaf je TV. Maar vaak werkt dat ook niet ideaal.
Beetje late reactie van mij, maar mijn home cinemaset heeft wel degelijk een tulp ingang, maar de tv op de cinemaset met een tulpkabel aansluiten werkt niet, dit zal wel komen door de samsung decoder.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Wil het geluid van de tvzenders wel heel graag via de cinemaset laten lopen..

Moet dan dus eigenlijk de samsung decoder op mn cinemaset zien aan te sluiten..
Is dat evt mogelijk met dit apparaat?
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~imagecenter08/co2op.jpg

• mr_niceguy
Niemand die weet hoe ik het geluid van de digitale tv via de cinemaset kan laten lopen?