Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup Outlook Express accounts

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Situatie:

Computer kapot en interne harde schijf aan een nieuwe computer gekoppeld.

Normaal gesproken kan je e-mail accounts exporteren in Outlook Express zelf, maar dat gaat nu niet omdat de computer kapot is.

Is er een mogelijkheid om de e-mailaccounts op de harde schijf te converteren naar een importeerbaar bestand voor op mijn nieuwe computer?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Betreft dit de account instellingen zelf of de email en contactpersonen? Email en contactpersonen zijn te vinden in:
code:
1
2
C:\Documents and Settings\<user name>\Local Settings\Application Data\Identities\<GUID>\Microsoft\Outlook Express
C:\Documents and Settings\<user name>\Application Data\Microsoft\Address Book

(XP/W2K)

[ Voor 139% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-01-2009 19:30 ]

Specs

Verwijderd

Misschien heb ik het niet helemaal meer correct, maar bestaande mail kon je van OE dacht ik gewoon redden door de betreffende map(pen) te kopieren.

• F4T4L_3RR0R
Het betreft hier niet de daadwerkelijke e-mails, de .dbx bestanden. Die kan ik gewoon importeren door te pointen naar de map waar deze bewaard werden.

Contactpersonen/adressenboek importeren is niet noodzakelijk. Het gaat me meer om de accounts zelf. (met wachtwoord instellingen en dergelijke) Het te importeren bestand moet een .iaf extensie hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 15-01-2009 19:32 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:30:
Het gaat me meer om de accounts zelf. (met wachtwoord instellingen en dergelijke)
Tja, je kunt op je vingers uittellen dat dit niet gaat werken. Anders zou iedereen zo accountinstellingen als wachtwoorden kunnen kopieren door even snel gebruik te maken van je PC. Dus nee, dat gaat niet lukken, en gelukkig maar :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F4T4L_3RR0R
gambieter schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:32:
[...]

Tja, je kunt op je vingers uittellen dat dit niet gaat werken. Anders zou iedereen zo accountinstellingen als wachtwoorden kunnen kopieren door even snel gebruik te maken van je PC. Dus nee, dat gaat niet lukken, en gelukkig maar :)
Misbruik kan in principe sneller en gemakkelijker door gebruik te maken van de exporteerfunctie. :)

Érgens moeten de accounts zijn opgeslagen, maar waar? En of ze dan nog om te zetten zijn in iaf bestanden?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Die zitten in het register opgeslagen (ntuser.dat). Het is mogelijk om dat ding uit te lezen en met recovery tools alsnog het plaintext password te achterhalen, maar hoe dat werkt ben ik inmiddels vergeten, het is alweer 2 jaar geleden dat ik zoiets voor het laatst gedaan heb.

• F4T4L_3RR0R
Was even administratie nazoeken, maar heb zojuist alle accounts weer handmatig toegevoegd. :)
Pagina: 1