• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Even kort door de bocht.

Is het mogelijk om met bijv. ISA server onder Windows 2008 twee lijnen tot 1 internet lijn te combineren?
De ene komt via Lan binnen en de andere via Wifi.

De achterliggende gedachte: een hogere upload snelheid te halen samen met de buren en deze mogelijk in de toekomst weer via Wifi uit te zenden oid.

Maar nu gaat het voornamelijk om de server dat de server sneller kan uploaden en altijd verbinding heeft met internet. ;)
Alvast bedankt

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het kan wel maar zover ik weet met ISA niet .
Het kan wel met bepaalde Programma's op basis van linux (denk aan OS's zoals Clarkconnect of PFsense. Tevens kan je kijken naar een Hardware DUAL-WAN router. of een apparaat zoals een peplink. Maar om het even makkelijk te zeggen gaat het zo een twee drie niet lukken want je moet als je wifi wilt toepassen een wifi bridge maken. of een Kabel Trekken.
Daarna moet je het gaan loadbalancen dit is alleen effectief bij torrents/newgroups/Download managers . het heeft wel een nadeel als je het niet goed instelt kan je als resultaat krijgen dat je een sessie opbouwt over een lijn en dan het commando in die sessie verstuurt over de ander waardoor de sessie een "Inbreker" ziet en de sessie verbreekt .
Momenteel ben ik dit namelijk aan het uitzoeken voor mij afstudeer opdracht O+

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan niet, tenzij je ISP dit ook ondersteunt. Anders zal het toch nog altijd twee keer losse upload blijven.
Maar je moet hier toch echt wel wat meer moeite doen voor je een topic opent hoor, zie [faq]FAQ[/faq] en Windows Servers en Server-Software - Beleid.

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 15-01-2009 20:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
sanfranjake schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:50:
Dit kan niet, tenzij je ISP dit ook ondersteunt. Anders zal het toch nog altijd twee keer losse upload blijven.
Maar je moet hier toch echt wel wat meer moeite doen voor je een topic opent hoor, zie [faq]FAQ[/faq] en Windows Servers en Server-Software - Beleid.
Heb een beetje gezocht, maar ik zag door de bomen het bos niet meer.
Heb gekeken naar M0n0wall en PFsense bijvoorbeeld.

Kan het dan niet zo ingesteld zijn dat het als een soort van Fall-Backlijn gebruikt wordt oid.

Vind het allemaal best tricky, vandaar dat ik een topic open.
Ben zelf meer in AD ed thuis.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sanfranjake schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:50:
2 losse uploads bundelen met meerdere sessie's ;)
via bijvoorbeeld download managers open je meerdere sessie's naar 1 file , of je balanced je requests dus van als a request ga je over lijn b en c request gaat over lijn d.
is zoiets ook niet mogelijk over ISA ?
Of kan je dan beter een DUAL-WAN router voor je isa gooien.
Note: geen topic hijack , meer een vraag voor de ts ook