Geen geluid op Onkyo S5105 vanuit mijn PS3

Pagina: 1
Acties:

• chubby-
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Beste allen,

Na 3 dagen lang googlen heb ik nog geen oplossing gevonden om geluid uit mijn onkyo setje te krijgen van mijn ps3. Hij zit via optical aangesloten.
Ik weet inmiddels dat hij geen geluid uit HDMI haalt, via optical doet hij alleen Dolby Digital en DTS ivm de bandbreedte van optical.

Op de receiver heb ik de input selector geassigned aan de optical poort waar mijn ps3 in zit.
Ik heb mijn optical kabeltje laten testen, die doet het ook goed.

Het schijnt dat de PS3 alleen Linear PCM signaal afgeeft en dat de receiver dit zou moeten kunnen zien.
Hij ziet het echter niet als hij op auto staat of als ik hem handmatig op PCM zet.

Iemand die mij kan helpen om via de s5105 geluid te krijgen van de ps3?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:21
Is dit alleen bij games, of ook bij blu-ray?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• chubby-
Dit is bij alles, zelfs in het XMB menu van de playstation hoor ik de key-tone niet.

Mijn BD/DVD geluid staat op Bitstream omdat ik een optical kabel gebruik.
Dit zou volgens mij geen invloed op het geluid van games en het xmb menu moeten hebben.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
De optische uitgang op de PS3 staat ook ingeschakeld?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
chubby- schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:48:
Iemand die mij kan helpen om via de s5105 geluid te krijgen van de ps3?
Begin eerst maar eens met de audio configuratie van de PS3, en kies 'Optical' voor out. Dan gaat het vast werken.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• chubby-
Na 3 dagen had ik alle instellingen en opties op de receiver en de ps3 al gehad.

Ik ben zelfs met de optische kabel terug geweest naar de winkel om hem te laten testen.
Voor mijn ogen hebben ze hem op een dvd speler en versterker getest.
Hij werkte gewoon.
Na wanhopige testopstellingen met een 2e PS3 en een 2e receiver bleek dat het kabeltje toch f****d was.

Daarom was er ook niks over te vinden op internet, want als je een goed kabeltje hebt is het met 2 vingers in je neus geregeld.

Toch bedankt voor de reacties!
Pagina: 1