20 jaar, en wat had ik bereikt?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
1
2
3
| if (user.admin){
window.addTab(AdminTab)
} |
Niet?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik werk met netbeans en de gui builder.
In php zou ik gewoon iets maken als if ($user = admin) { print 'geheime text';}
Maar zou ik dan zoiets moeten maken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| private void initComponents() {
if (user = admin) {
StudentToevoegen = new javax.swing.JPanel();
}
jLVoorachternaam = new javax.swing.JLabel();
jTFVoorachternaam = new javax.swing.JTextField();
jBStudentToevoegen = new javax.swing.JButton();
jLIDcode = new javax.swing.JLabel();
jTFIDcode = new javax.swing.JTextField();
jLEmail = new javax.swing.JLabel();
jTFEmail = new javax.swing.JTextField();
jTextArea1 = new javax.swing.JTextArea();
jLProject = new javax.swing.JLabel();
jCBProject = new javax.swing.JComboBox();
jLProjectleider = new javax.swing.JLabel();
jTFProjectleider = new javax.swing.JTextField();
jBProjecten = new javax.swing.JButton(); |
@cyber, ik ga eens kijken
Mag ik hopen?
[ Voor 8% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-01-2009 16:56 ]
1
2
3
| if (user.equals(admin)) {
} |
Mag ik hopen
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
dus zoiets
1
2
3
4
| boolean isAdmin = results.getBoolean("isAdmin"); if (isAdmin == true) { tabbedPane.add(new AdminPanel(), "naam-van-tab"); // AdminPanel extends JPanel } |
Nee, dit realiseer je ook in de code, niet door wat gui dingetjes in mekaar te zetten.mazz schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:19:
Via de gui builder in netbeans kan ik niets editten to weinig editten.
https://niels.nu
Je ontwikkelt gewoon met de GUI-builder het tabblad, en bij het starten kijk je of de user admin is, zo nee: .setVisible(false);
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
1
2
3
| if (user.isAdmin()) {
} |
Kan natuurlijk ook
[ Voor 7% gewijzigd door Brian op 15-01-2009 18:07 ]
Niet ook! In java gebruik je equals, equalsIgnoreCase of compareTo voor het vergelijken van strings! In java wordt met het == teken gekeken naar het adres i.p.v. de waarde bij stringsBrian schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:06:
[...]
code:
1 2 3if (user.isAdmin()) { }
Kan natuurlijk ook
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
Spiral schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:04:
[...]
Niet ook! In java gebruik je equals, equalsIgnoreCase of compareTo voor het vergelijken van strings! In java wordt met het == teken gekeken naar het adres i.p.v. de waarde bij strings
waar is dit dan gedefinieerd als string? Kan net zo goed een boolean zijn... enige wat ik aangaf was dat het absoluut geen toekenning moet zijn in dit geval. Of je nu met een boolean, string vergelijkt of een instantie van een user klasse met functie isAdmin() gebruikt...
@TS, hoe schiet het op met de gegeven aanwijzingen doorvoeren?
[ Voor 34% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-01-2009 19:11 ]
Spiral schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:04:
[...]
Niet ook! In java gebruik je equals, equalsIgnoreCase of compareTo voor het vergelijken van strings! In java wordt met het == teken gekeken naar het adres i.p.v. de waarde bij strings
edit: zie onder & boven, dat bedoel ik
[ Voor 14% gewijzigd door Brian op 15-01-2009 21:01 ]
Wat bedoel je hier mee? Het komt op mij over alsof je bedoelt dat dat niet correct is.Spiral schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:04:
[...]
Een methode als user.isAdmin() of iets als user.getRoles().contains(Roles.ADMIN) lijkt mij de betere methode hier, dan houdt je namelijk de mogelijkheid om meerdere gebruikers als admin te hebben.
Daarnaast gebruik je .equals() niet alleen voor strings, maar voor alles waar je op gelijkwaardigheid van objecten moet testen (dat is niet hetzelfde als identiteit (==).
[ Voor 12% gewijzigd door Remus op 15-01-2009 20:51 ]
Verwijderd
hier bedoelde je toch een Functie mee of niet? Ik gebruik namelijk altijd Functions voor dit soort dingenRemus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:50:
[...]
Wat bedoel je hier mee? Het komt op mij over alsof je bedoelt dat dat niet correct is.
Een methode als user.isAdmin()
*excuses als dit mieren**kerig overkomt
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Niet alleen bij strings, bij alles!Spiral schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:04:
[...]
== is alleen bruikbaar bij primitieve types
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Patriot schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:17:
Ik denk dat Spiral dacht dat Brian met 'ook' wilde insinueren dat de eerste oplossing ook al goed was, terwijl die natuurlijk sowieso fout was.
Inderdaad dat bedoelde ik.
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
Zoals hier al een paar keer tussen neus en lippen door genoemd; maak user-objecten en voeg daar een methode aan toe, waarmee je kan controleren of de gebruiker bepaalde rechten heeft.
Off topic:
het is mierenneukerJanoz schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:49:
In oo is het geen functie, maar een methode(over miereneuken gesprokem
)
Read the code, write the code, be the code!