Wat ik wil:
Met een script een groep met FC rechten aan de security tab van een user object toevoegen
Wat ik zelf heb gemaakt/gevonden:
Dit werkt, ik kan hiermee rechten zetten. Op Regel 18 worden namelijk de (special) rechten gezet voor "Read personal information" en "Write personal information". Echter ik wil hier Full Control(of Access zoals het ook wel vaker wordt genoemd) rechten toekennen. Voor deze groep. Ik ben nu al uren aan het googlen en aan het proberen, en ik begin er aan te twijfelen of het uberhaupt wel mogelijk is....
Wie weet raad? Wat ik specifiek zoek is de code die bij de constanten(bovenaan) wordt gebruikt, maar dan om Full Control/Access rechten toe te kennen.
edit: voor de duidelijkheid dit gaat over rechten op de security tab van een user object in de active directory en niet over NTFS rechten
edit2: ik heb mijn informatie van http://www.microsoft.com/...cs/security/exrights.mspx, hier wordt in de intro precies uitgelegd wat ik wil, alleen in de voorbeelden doen ze alleen bepaalde special rights zetten, en wordt geen overzicht gegeven met de mogelijkheden.
Met een script een groep met FC rechten aan de security tab van een user object toevoegen
Wat ik zelf heb gemaakt/gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Const ADS_ACETYPE_ACCESS_ALLOWED_OBJECT = &H5
Const ADS_RIGHT_DS_READ_PROP = &H10
Const ADS_RIGHT_DS_WRITE_PROP = &H20
Const ADS_FLAG_OBJECT_TYPE_PRESENT = &H1
Const ADS_FLAG_INHERITED_OBJECT_TYPE_PRESENT = &H2
Set objSdUtil = GetObject("LDAP://CN=Test123, OU=Test ,dc=domein,dc=nl")
Set objSD = objSdUtil.Get("ntSecurityDescriptor")
Set objDACL = objSD.DiscretionaryACL
Set objAce = CreateObject("AccessControlEntry")
objAce.Trustee = "TestGroep"
objAce.AceFlags = 0
objAce.AceType = ADS_ACETYPE_ACCESS_ALLOWED_OBJECT
objAce.Flags = ADS_FLAG_OBJECT_TYPE_PRESENT
objAce.ObjectType = "{77b5b886-944a-11d1-aebd-0000f80367c1}"
objAce.AccessMask = ADS_RIGHT_DS_READ_PROP OR ADS_RIGHT_DS_WRITE_PROP
objDacl.AddAce objAce
objSD.DiscretionaryAcl = objDacl
objSDUtil.Put "ntSecurityDescriptor", Array(objSD)
objSDUtil.SetInfo |
Dit werkt, ik kan hiermee rechten zetten. Op Regel 18 worden namelijk de (special) rechten gezet voor "Read personal information" en "Write personal information". Echter ik wil hier Full Control(of Access zoals het ook wel vaker wordt genoemd) rechten toekennen. Voor deze groep. Ik ben nu al uren aan het googlen en aan het proberen, en ik begin er aan te twijfelen of het uberhaupt wel mogelijk is....
Wie weet raad? Wat ik specifiek zoek is de code die bij de constanten(bovenaan) wordt gebruikt, maar dan om Full Control/Access rechten toe te kennen.
edit: voor de duidelijkheid dit gaat over rechten op de security tab van een user object in de active directory en niet over NTFS rechten
edit2: ik heb mijn informatie van http://www.microsoft.com/...cs/security/exrights.mspx, hier wordt in de intro precies uitgelegd wat ik wil, alleen in de voorbeelden doen ze alleen bepaalde special rights zetten, en wordt geen overzicht gegeven met de mogelijkheden.
[ Voor 11% gewijzigd door borgdaville op 15-01-2009 15:59 ]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...