Slimme mappen worden niet automatisch bijgewerkt

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Ik heb een probleem met m'n slimme mappen (de verschrikkelijke vertaling van smart folders). Ik gebruik ze voor van alles en nog wat, omdat het gewoon ideaal is dat je niet hoeft te slepen met bestanden, maar dat alles wel geordend wordt. Tenminste dat werd het...

Ik heb pas geleden een herinstallatie gedaan vanaf een backup gemaakt met Timemachine. Sindsdien worden de slimme mappen (random) niet meer automatisch bijgewerkt. Om een voorbeeld te geven. Ik heb een slimme map, die alle afleveringen van een televisieserie bevat. Als ik dan een nieuw deel download, dan wordt die automatisch toegevoegd aan de map. Nu gebeurt dat alleen als ik handmatig forceer om de map "downloads" te indexeren (excluden en daarna weer includen in Spotlight).

Het vreemde is dat het ook niet aan Spotlight ligt. Tenminste die wordt wel goed geupdate, als ik bijv. een nieuw document aanmaak, dan kan ik die ook meteen vinden met Spotlight.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Zonder kennis te hebben van smart folders, lijkt mij dat zo een systeem nog wel eens met unique ID's zou kunnen werken welke door je backup software niet zijn terug gezet.

Makes sense?