Marantz SR5002 icm PS3

Pagina: 1
Acties:

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
De situatie is als volgt:

LCD=samsung le40a656
Receiver=marantz sr5002

PS3 > HDMI > LCD (werkt niet)
PC > HDMI > LCD (werkt perfect, zowel beeld als geluid)

Ik krijg het niet voor elkaar om beeld via de receiver naar mijn tv door te sturen. Indien de TV uitstaat kan ik wel geluid van mijn PS3 over HDMI naar de receiver sturen. Zet ik de tv aan op het goede HDMI kanaal valt ook het geluid weg op de receiver.

Via de PC ben ik instaat om bv dts + 1080p door te sturen naar de marantz die dit keurig doorgeeft aan de LCD. Iemand enig idee waarom dit niet lukt met de PS3???

Heb een x-aantal gevallen op internet gevonden waar mensen hetzelfde probleem als ik hebben. Echter staat nergens een oplossing vermeld.

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
iemand?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 16:16
Misschien verkeerde resolutie ingesteld?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien heeft het iets met die HDCP hdmi encodering te maken. Het moet direct naar de tv gaan om kopiëren tegen te gaan, anders werkt het niet. Een HDMI -> dvi kabel en dan de ps3 op een monitor aansluiten werkt ook meestal niet, omdat monitoren meestal geen HDCP ondersteunen.

De situatie bij mij thuis is als volgt;
Beeld;
PS3 - > HDMI -> TV
Geluid;
PS3 - > Optische digitale kabel -> AC3 decoder (of receiver met AC3).

Ik zou hem dus direct aansluiten op de tv, en met een optische digitale kabel op je receiver aansluiten (wel ff optisch selecteren bij sound options in het ps3 menu).

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12 13:08
Mijn PS3 gaat via HDMI naar mijn versterker en dan door via HDMI naar de TV, werkt prima en is zelfs nodig om lossless audio af te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door marcel0672 op 20-01-2009 15:15 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik las toevallig vandaag wat over oudere modellen van marantz met hdmi, daar ging soms iets fout; http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 14:28

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Ik heb ook problemen met een zelfde Marantz. Ik heb de Marantz mede gekocht met als insteek om mijn xbox 360 en mijn media center direct op de receiver aan te sluiten om deze het vervolgens door te laten sluizen richting de tv.
De xbox 360 werkt naar tevredenheid samen met de receiver. Voor wat betreft de media center; hier werkte het geluid 9 van de 10 keer niet; beeld werkte wel altijd prima. Daarnaast werkte het geluid uberhaupt niet als de tv uit stond. Aangezien ik toendertijd ook geen oplossing kon vinden heb ik de media center maar weer direct op de tv aangesloten. De 'oplossing' die ik overigens meerdere malen tegenkwam was de 3e hdmi input te gebruiken, maar dit mocht in mijn geval niet baten.

Het lijkt erop dat Marantz (of mijn media center) de hdmi spec niet helemaal lekker naleeft ofzo. Ik heb nog gezocht naar een eventuele firmware update voor de Marantz, maar daaromtrent heb ik ook nix gevonden.

Specs | Audioscrobbler

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Bartjuh schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:32:
Misschien heeft het iets met die HDCP hdmi encodering te maken. Het moet direct naar de tv gaan om kopiëren tegen te gaan, anders werkt het niet. Een HDMI -> dvi kabel en dan de ps3 op een monitor aansluiten werkt ook meestal niet, omdat monitoren meestal geen HDCP ondersteunen.

De situatie bij mij thuis is als volgt;
Beeld;
PS3 - > HDMI -> TV
Geluid;
PS3 - > Optische digitale kabel -> AC3 decoder (of receiver met AC3).

Ik zou hem dus direct aansluiten op de tv, en met een optische digitale kabel op je receiver aansluiten (wel ff optisch selecteren bij sound options in het ps3 menu).
Nu heb ik het inderdaad net zoals jij aangesloten. Ik vermoed idd ook dat het een HDCP probleempje is, alhoewel mijn apparatuur daar theoretisch gezien mee om moet kunnen gaan. Hoe dit op de lossen is, heb ik dus geen idee van.
marcel0672 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:15:
Mijn PS3 gaat via HDMI naar mijn versterker en dan door via HDMI naar de TV, werkt prima en is zelfs nodig om lossless audio af te spelen.
Is dit wel zo? Via de optische uitgang waar je het geluid PCM (decoding vindt plaats in de PS3) uitstuurt is er volgens mij geen beperking. Sterker nog op deze wijze zou ik zelfs gebruik kunnen maken van TrueHD ook al ondersteunt mijn Marantz het officieel niet. Alleen brandt er dus nu geen ledje van trueHD. Tenminste dit is wat ik er van begrepen heb.

Welke receiver heb je dan? want ik kan mij idd voorstellen dat het bij anderen wel werkt. Interessant is om dan te weten in welke config jij het hebt werken.
Sappie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:23:
Ik heb ook problemen met een zelfde Marantz. Ik heb de Marantz mede gekocht met als insteek om mijn xbox 360 en mijn media center direct op de receiver aan te sluiten om deze het vervolgens door te laten sluizen richting de tv.
De xbox 360 werkt naar tevredenheid samen met de receiver. Voor wat betreft de media center; hier werkte het geluid 9 van de 10 keer niet; beeld werkte wel altijd prima. Daarnaast werkte het geluid uberhaupt niet als de tv uit stond. Aangezien ik toendertijd ook geen oplossing kon vinden heb ik de media center maar weer direct op de tv aangesloten. De 'oplossing' die ik overigens meerdere malen tegenkwam was de 3e hdmi input te gebruiken, maar dit mocht in mijn geval niet baten.

Het lijkt erop dat Marantz (of mijn media center) de hdmi spec niet helemaal lekker naleeft ofzo. Ik heb nog gezocht naar een eventuele firmware update voor de Marantz, maar daaromtrent heb ik ook nix gevonden.
Heb je ook de SR5002? De 3e poort heb ik nog niet geprobeerd icm de PS3. Daar heb ik nu mijn PC op aangesloten. Dit werkt dus perfect, zowel geluid als beeld (1080p). Dus dit ga ik zeker nog even proberen!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 14:28

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

t!mP schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:48:
[...]

Heb je ook de SR5002? De 3e poort heb ik nog niet geprobeerd icm de PS3. Daar heb ik nu mijn PC op aangesloten. Dit werkt dus perfect, zowel geluid als beeld (1080p). Dus dit ga ik zeker nog even proberen!
Ik heb ook een SR5002 ja. Tv betreft een LG 37LF75. Mijn xbox heb ik nu gewoon op de 1e input aangesloten en dit werkt gewoon perfect.

Specs | Audioscrobbler

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12 13:01
Ik heb hier ook de SR5002 staan, maar geen ps3. Ik heb mijn xbox met hdmi aangesloten en de laptop ook met hdmi en dat werkt allemaal perfect.
Vreemd dat het bij jou niet werkt

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
Ok, ik heb het opgelost!

Mijn oplossing: Stroom van de verdeeldoos eraf, dus ook geen apparaat meer op standby. Vervolgens de HDMI vanuit mijn PS3 in poort 3 vd Marantz gestoken. Alles weer aangesloten en voila, alles werkt in één keer!

Of het nu komt door het feit dat ik alles van standby gehaald heb of dat het komt omdat het alleen functioneert in poort 3 weet ik helaas niet. Mocht ik nog zin hebben om dit te testen, laat ik het weten. Nu ben ik eerst blij dat het werkt.

Heren(dames) bedankt!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
De PS3 werkt perfect, maar met geen mogelijkheid krijg ik nog signaal door van mijn PC welke ik dus op een andere HDMI poort heb aangesloten. Duidelijk is dus dat alleen poort 3 het signaal doorgeeft. Heeft poort 3 extra functies (handleiding zegt hierover niks) of is er gewoon iets mis met de marantz?

update: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1059421
Appropriate inputs are chosen in receiver setup; HDMI (audio) set to "Enabled" (as opposed to pass thru).

Video is passed to the TV fine but no audio heard at all. Interestingly, if I turn off the TV (or unplug the TV HDMI cable) I get sound just fine.
My workaround to the problem was to use HDMI3 input on the receiver, which works for whatever weird reason. However, it does leave me
with only being able to use 1 HDMI input on the receiver, that drives me crazy. I wonder, if the issue lies with my Samsung TV or with the Marantz.

If you ever resolve the issue, please, post the solution here.
Er zijn dus wel mensen met exact hetzelfde probleem. Ook alleen HDMI3 die functioneert.

[ Voor 56% gewijzigd door t!mP op 21-01-2009 21:10 ]

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12 13:08
t!mP schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:48:
Is dit wel zo? Via de optische uitgang waar je het geluid PCM (decoding vindt plaats in de PS3) uitstuurt is er volgens mij geen beperking. Sterker nog op deze wijze zou ik zelfs gebruik kunnen maken van TrueHD ook al ondersteunt mijn Marantz het officieel niet. Alleen brandt er dus nu geen ledje van trueHD. Tenminste dit is wat ik er van begrepen heb.
[...]
Ik heb een Yamaha rx-v1800, al mijn hdmi apparatuur (en xbox via component) loopt via de versterker met 1 kabeltje naar de tv.

Ik heb niet het stoere 'DTS-MA' of 'True HD' lampje aangezien de PS3 geen bitstream HD output heeft maar dit omzet naar LPCM. Via de optische kabel kan je maximaal LPCM 2 kanaals uitsturen maar ook de core dts/dd tracks (dus niet de HD varianten), via de HDMI LPCM multichannel en ook alleen de core tracks mits je dit op bitstream verstuurd.

Je kan wel LPCM multichannel via de HDMI sturen naar oudere types versterkers die het aankunnen (dus bijvoorbeeld jouw Marantz) en hierdoor naar lossless geluid luisteren maar als je een speler hebt die bitstream TrueHD/DTS-MA uitspuigt dan zal deze dat niet spelen.

Beeld heb ik trouwens op directe throughput staan dus geen upscaling ed.

[ Voor 3% gewijzigd door marcel0672 op 22-01-2009 11:02 ]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Topicstarter
marcel0672 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:01:
[...]

Ik heb een Yamaha rx-v1800, al mijn hdmi apparatuur (en xbox via component) loopt via de versterker met 1 kabeltje naar de tv.

Ik heb niet het stoere 'DTS-MA' of 'True HD' lampje aangezien de PS3 geen bitstream HD output heeft maar dit omzet naar LPCM. Via de optische kabel kan je maximaal LPCM 2 kanaals uitsturen maar ook de core dts/dd tracks (dus niet de HD varianten), via de HDMI LPCM multichannel en ook alleen de core tracks mits je dit op bitstream verstuurd.

Je kan wel LPCM multichannel via de HDMI sturen naar oudere types versterkers die het aankunnen (dus bijvoorbeeld jouw Marantz) en hierdoor naar lossless geluid luisteren maar als je een speler hebt die bitstream TrueHD/DTS-MA uitspuigt dan zal deze dat niet spelen.

Beeld heb ik trouwens op directe throughput staan dus geen upscaling ed.
Ok, helder. Dus mijn marantz welke officieel geen True HD etc ondersteunt kan het wel aan (zoals ik reeds vermoede. Echter niet via de optische uitgang welke een beperking heeft ten opzichte van HDMI. Met andere woorden, zaak dat ik dit toch voor elkaar krijg, al heb ik daar een hard hoofd in.

Heb het nogmaals geprobeerd en ook via mijn pc krijg ik alleen beeld EN geluid door via poort 3 op de receiver.
Pagina: 1