Ik heb een probleempje met het aanmaken van een custom ADM template.
Even voor de duidelijkheid, ik wil dat waneer de mensen inloggen op de PC dat er een Internet Explorer opent met de intranet pagina.
Nu wou ik in het registry hetvolgende doen:
Dit wou ik vervolgens netjes in een customized ADM template zetten op deze manier:
Maar hij vind de regel
Als ik ' gebruik om het geheel ipv " zegt hij dat er een fout zit bij C:\Program omdat hij een VALUE oid verwacht.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of zit ik vast aan het uitvoeren van een .reg bestand in een system startup script vanuit GPO?
Alvast bedankt
Even voor de duidelijkheid, ik wil dat waneer de mensen inloggen op de PC dat er een Internet Explorer opent met de intranet pagina.
Nu wou ik in het registry hetvolgende doen:
code:
1
2
3
4
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "IE Test"="C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe \"\\data.test.local\algemeen\Intranet\index.htm\"" |
Dit wou ik vervolgens netjes in een customized ADM template zetten op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| CLASS MACHINE
CATEGORY "Custom Policies"
POLICY "Custom webpage on machine startup"
KEYNAME "SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
Explain !!IE_Startup
ACTIONLISTON
VALUENAME "Internet Startup Page"
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe \"\\data.test.local\algemeen\Intranet\index.htm\""
END ACTIONLISTON
ACTIONLISTOFF
VALUENAME "Internet Startup Page"
""
END ACTIONLISTOFF
END POLICY
END CATEGORY
[strings]
IE_Startup="Enable starting up the Intranet page on system startup" |
Maar hij vind de regel
code:
niet zo leuk en geeft mij vervolgens aan dat er een fout zit bij C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe \ is en dat hij een VALUE oid had verwacht.1
| "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe \"\\data.test.local\algemeen\Intranet\index.htm\"" |
Als ik ' gebruik om het geheel ipv " zegt hij dat er een fout zit bij C:\Program omdat hij een VALUE oid verwacht.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of zit ik vast aan het uitvoeren van een .reg bestand in een system startup script vanuit GPO?
Alvast bedankt
[ Voor 1% gewijzigd door pr0mpt op 15-01-2009 15:46 . Reden: edit ]
pr0mpt - It never hurts to help!