latop xp moet desktop vista afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 11:40
Ik heb een netbook draaien met mediaportal en hiermee stream ik vanaf mijn mybook op mijn desktop met vista, nu wil ik via de laptop de desktop uitzetten en vice versa. :9

Het netbook heeft een draadloze verbinding met mijn router sitecom mimo, en mijn desktop via een utp naar de router

Beide apparaten zitten in 1 werkgroep

Nu heb ik diverse dingen geprobeerd, psshutdown, shutdown, en remshutdn van matcode.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dan het mijn mijn admin rechten te maken moet hebben.
Alleen ik weet niet hoe wat ik waar nu verder moet.

google, en got ben ik nog niks verder door gekomen

ik weet dat dit behoorlijk standaard is maar ik kom er niet uit :(

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48
Welke credentials (username en password) geef je op? Je moet die gebruiken van de PC die je wilt shutdownen, en bij voorkeur met de computername erbij. Dus bijvoorbeeld "vista\admin_username" als gebruikersnaam.

Overigens kun je ook gewoon het shutdown commando van Windows zelf gebruiken (command line, met eventueel een grafische interface via de -i vlag).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Waarom laat je de netbook niet gewoon standby gaan? Komt op hetzelfde neer wat betreft stroomverbruik en je hebt weer sneller de beschikking over de functionaliteit.

Ikzelf gebruik al jaren Remote Admin voor mijn servers. Daar zit ook een shutdown optie bij.

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Je zou kunnen kijken naar VNC (virtual network computing). Dan kan je gewoon de ene computer overnemen vanaf de andere, en kan je handmatig de betreffende computer afsluiten. Je ziet gewoon het bureaublad van de andere computer, en met je muis en toetsenbord kan je alles bedienen, net alsof je er echt achter zou zitten. Een goed programma is realvnc, ultravnc of tightvnc.
Succes

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• fvandenreek
het is met name de bedoeling dat ik van boven of buiten oid de desktop af kan sluiten.

ik heb net de shutdown -i geprobeerd, wat op zich ook weer het probleem aan geeft als ik computers > zoeken doe

dan krijg ik de fout melding active directory is momenteel niet beschikbaar

en gebruik ik remshutdn dan geeft deze aan dat :

connection failed;
may be you do not have administrative rights for the computer;
do you wish to logon
maar dat gaat dan ook niet

als ik het niet aan het werk krijg is natuurlijk vnc een optie, maar voor een commando een programma starten is natuurlijk niet ideaal

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 08:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoewel je laatste post al wat meer info geeft, vind ik het een redelijk summier topic.
In je TS kom je niet veel verder dan 'ik wel op afstand een andere PC uitzetten maar dat lukt niet'.
Doe op de ene PC een shutdown.exe met alle juiste parameters, en post dan zowel dat commando als de output eens hier.

Bij shutdown /i hoef je overigens helemaal niet te 'zoeken' gewoon op ADD klikken en dan de PCnaam invoeren en op OK drukken.
Maar goed, het lijkt me dat je idd niet de juiste credentials meegeeft. Again, laat je commando en de output eens zien.

Tijd voor een nieuwe sig..

• fvandenreek
Dit is een reactie bij het invoeren van een opdracht bij de desktop
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/7739/shutdownep9.th.jpg

Dit is een reactie bij het invoeren van een opdracht bij de laptop
Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/1626/shutdownvalaptopsm9.th.png

en bij de optie met shutdown /i vanuit de desktop krijg ik de reactie toegang geweigerd <5>
en van uit de laptop , kan netwerkpad niet vinden.
mislukt: desktop

[ Voor 16% gewijzigd door fvandenreek op 18-01-2009 12:57 . Reden: incompleet ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je gebruikt de schakelopties -u en -p, die beide niet bestaan. Je moet runas gebruiken, of een snelkoppeling maken naar shutdown.exe met de schakelopties die jij wil, en die snelkoppeling "Uitvoeren Als...".

Vervolgens geef je een user en pass op van de pc die je af wil sluiten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Probeer dan eens op de Vista desktop zelf de Vista desktop af te sluiten..., Eerste met gewoon "shutdown -s -t 0" en als dat werkt, met het volledige netwerk pad.

Bij "manage my network passwords" wel eerste de juiste admin gegevens ingeven voor rechten op de share...

Juiste aanroep:
shutdown -s -f -m \\MyServer -t 1 -d up:125:1

[ Voor 32% gewijzigd door djexplo op 18-01-2009 13:12 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• fvandenreek
shutdown -s -f -m \\laptop -t 1 -d up:125:1

krijg dan de reactie toegang geweigerd <5>

Pagina: 1