Toon posts:

Professionele Audio kaart voor een zangeres ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek hier iemand met ervaring in de muziek productie die me een audio kaart kan aanbevelen voor deze nieuw te maken PC = besturings systeem XP 32 bit

Antec NSK 4480 380 Watt Mini Tower Black/Silver
ASUS Ati EAH3450 256MB DDR2 + TV-Out + DVI
ASUS DVD Reader SATA 18x48x Retail Zwart/Zilver
Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz 6 Mb L2 Boxed w/ Cooler
Kingston 4GB (2x 2GB) 800MHz DDR2 Lifetime Warranty
MSI P45 Neo3-FR (Socket 775-Intel P45-ATX-DDR2 1066)
Western Digital 1TB SATA II 7200RPM 32MB Caviar Black

We hebben wel reeds de beschikking over onderstaand toestel op USB
http://line6.com/podstudioux2/

Het probleem is meestal de latentie tijd tussen het spelen op keybord of guitar en de uiteindelijk klank die weergegeven dan wordt. Bij USB systemen heb ik de ervaring dat de klank opmerkelijk later komt dan bv de toetsdruk op een klavier. Dit zou dus niet mogen

Qua kostprijs mag deze kaart zeker rond de €350 liggen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 14:39 . Reden: besturings systeem info ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:44
Wat wil je er mee gaan doen (met wat voor setup). Wil je gewoon alle audiobronnen (mic's, audio-uitgang van keyboard enz.) aansluiten en dat meerkanaals opnemen. Of wil je dat in combinatie met audio uit de pc zelf mixen (bijvoorbeeld een keyboard die via midi aangesloten is op de pc en dat de pc vervolgens het geluid genereert of je zang bij een bestaande opname bij mixen)?

[ Voor 6% gewijzigd door Invisible_man op 15-01-2009 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Invisible_man schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:38:
Wat wil je er mee gaan doen (met wat voor setup). Wil je gewoon alle audiobronnen (mic's, audio-uitgang van keyboard enz.) aansluiten en dat meerkanaals opnemen. Of wil je dat in combinatie met audio uit de pc zelf mixen (bijvoorbeeld een keyboard die via midi aangesloten is op de pc en dat de pc vervolgens het geluid genereert of je zang bij een bestaande opname bij mixen)?
Wel met het tijdelijke systeem nu ( zie toestel ) dat we nu hebben gaat dit via USB naar de audio kaart van de PC en wordt er gewerkt met Cubase - Magix Music Maker - Live - Traktor of nog andere soft.
Op dit toestel wordt soms ook nog een mixpanel aangesloten. En worden de kanalen dus apart opgenomen.
De output van een gewone audiokaart gaat dan naar een extra amplifier met grotere boxen.

Ik heb al een mogelijke aanbieding maar zou niet weten of dit voldoende is
http://be-nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14064&nav=-1&listby=

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 15:10 . Reden: Link bijgevoegd ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:44
Wat zijn je eisen voor het aantal ingangen? En wil je een geluidskaart hebben waar je ook meteen je microfoons op kan aansluiten (en eventueel met phantoomvoeding voor condersator mic's)? Wil je apparaten via Midi aansluiten?

Met andere woorden, kan je met meer informatie komen over hoe je het nu allemaal wilt aansluiten en op welke punten je nu de latancy verschillen hebt. Volgens jouw verhaal heb je nu latancyverschillen tussen de gitaar en het keyboard. Hoe zijn deze dan aangesloten (eerst op het mengpaneel en dan gemixt op de geluidskaart?, of de leyboard via midi en de gitaar annaloog?).

Als het je overigens om lage latancy gaat, kan je beter kijken naar kaarten van bijvoorbeeld ESI dan naar de huis, tuin en keuken kaartjes van Creative.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
ESI is niet slecht, al zijn (of waren) hun USB drivers redelijk buggy; bij mij klapte af en toe de ASIO driver eruit en moest het apparaat ontkoppeld worden en opnieuw worden aangesloten. Bij gewoon gebruik (geen ASIO) is er niets mis mee, dus gebruik ik dat ding nu op m'n werk. :-)

Gezien je budget kan je denk ik het beste voor een product van M-Audio gaan. Die staan al jaren bekend om hun kwaliteit in het "iets-onder-de-top" segment. Als je echt topkwaliteit wilt, kom je helaas uit bij systemen als protools met hun eigen hard- en software.

Een ander idee is een mengpaneel met ingebouwde (USB of firewire) audio-interface. Bijvoorbeeld van Mackie. Kost wel wat, maar dan heb je wel meteen een mixer van Mackie (goed spul!) en een stuk minder gedoe met kabels.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een probleempje waar ik nu niet echt direct kan op antwoorden omdat de installatie wel bedoeld is voor iemand anders hé. En al kan ze wel redelijk goed zingen, qua technische info moet ik als een stofzuiger werken.

Ik ga haar eerst nog wat meer inlichtingen moeten vragen over het hoe enz.... en dan geef ik wel even een reply.

Intussen alreeds bedankt voor de tips allemaal en kan al even gaan piepen bij ESI wat ze daar hebben allemaal.

Thx intussen ;)

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb zelf goede ervaringen met M-Audio, kijk bijvoorbeeld eens naar:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta66.html

Of naar:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de persoon voor wie de audiokaart uiteindelijk bestemd is.
Momenteel gebruik ik een mengpaneel (analoog) om mijn gitaar, micro, synth op aan te sluiten (merk weet ik niet vanbuiten, heb gerief niet mee...) zo neem ik ook alles op.
ps ik ben niet proffesioneel maar het is nu wel een moment dat ik wil investeren in een pc waarmee ik deftig kan werken, enkel voor muziek bestemd. Huidige pc heeft maar 512 mb ram, en een zeer zwakke processor.
Aangezien ik zelf niet op de hoogte ben van alles ga ik dus te raden bij anderen.
Synh dus meestal met mengpaneel maar heb ook midi-usb kabel waarmee ik normaal gezien klanken uit de pc naar de synth kan sturen en met die klanken mijn ding kan doen en dat wordt dan terug gestuurd nr de pc maar er zit een vertraging op die mij verschrikkelijk stoort.
Hopelijk ben je wat meer met mijn uitleg...
S

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Dan zou ik dus eens serieus naar de m-audio kaarten kijken ;) juist omdat ze meerdere in en uitgangen hebben kun je ze vanuit veel software wat fijner aanspreken en een instrument per kanaal laten binnenkomen.

Als je meer met midi wil gaan doen en dit in de geluidskaart zelf wil onderbrengen (die usb dingen hebben ook wat vertraging), kijk dan eens naar E-MU, dit is de professionele tak van Creative:
http://www.emu.com/products/welcome.asp?category=505

[ Voor 37% gewijzigd door Noxious op 15-01-2009 23:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezien dit niet bepaald over drivers maar over audio performance gaat, is Overige Hardware niet de juiste plek hiervoor. Ik move even naar Audio & HiFi :)

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54

Indoubt

Always be indoubt until sure

Is het moederbord als vast? Zover ik kan zien heeft deze geen firewire. De meeste semi-professionele apparatuur maakt gebruik van firewire. Deze hebben vaak een lagere latency dan de usb systemen. Let ook op of de kaart gebruik kan maken van ASIO drivers. De windows k-mixer kan dan omzeilt worden. De k-mixer doet geen goed aan het geluid. Let er ook op dat de kaart kan opnemen in de bit diepte/frequentie waarin je wenst te werken. De meeste creative kaarten gebruiken automatische resampling naar 48Khz ongeacht wat je ze aanbiedt.

Maak zelf geen muziek maar maak zelf wel gebruik van een externe M-audio geluidskaart die behoorlijk beter klinkt dan de meeste andere kaarten die ik heb geprobeerd. M-audio kaarten hebben vaak al een lage latency.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk wel dat nu de beslissing ver genomen is.
Vooral het Midi aspect van het keyboard wordt vlekkeloos opgelost met Latency Zero.
Ik hoorde echt veel goeie dingen van http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta66.html maar dat kan me niet echt echt bekoren ziet er simpel uit ofwel andere zwaardere toestellen dan te duur, misschien heb ik ongelijk. Zou kunnen.

Wij zouden gaan voor deze combinatie :
http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&subcategory=491&product=15163

Als we goeie resultaten boeken zal ik het laten weten hé.

Thx for helping everyone ;)
Pagina: 1