• Gerrah
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-05 13:03
Hallo,
ik heb een nieuwe videokaart de Nvidea 9800x2
weten jullie hoe warm die ongeveer idle mag worden
cpu #1 67 graden
cpu #2 70 graden

met gamen
cpu #1 76 graden
cpu #2 79 graden

misschien ideeën om hem wat minder warm te laten worden

Gegroet Gerrah

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02-2025
Zo warm mág 'ie niet worden, maar de 9800-serie staat hier wel om bekend. ;)

Ik heb een nieuwe behuizing moeten kopen met een goede airflow, om te kunnen gamen. Tijdens het draaien van bijvoorbeeld Call of Duty 4 kon ik, na 10 minuten, mijn PC resetten.

Zolang je GPU die temperaturen blijft houden, zonder daarbij hinder te ondervinden tijdens het gamen, lekker zo laten. :)

Verwijderd

Gerrah schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:27:
Hallo,
ik heb een nieuwe videokaart de Nvidea 9800x2
weten jullie hoe warm die ongeveer idle mag worden
Bestaat geen maximale temperatuur voor idle. ;)
Zolang die stresst maar onder de 100 graden blijft.
met gamen
cpu #1 76 graden
cpu #2 79 graden

misschien ideeën om hem wat minder warm te laten worden

Gegroet Gerrah
Fan sneller laten draaien. Of andere koeling erop zetten. Al zie ik niet waarom je dat zou willen doen aangezien de temperaturen nou niet echt te hoog komen. ;)

En welkom op GoT trouwens. :w

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 14:39 ]

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Hey en welkom om GoT,

Die temperaturen van je vid kaart zijn gewoon in orde.
de laatste creaties van Nvidia staan er bekend om dat ze warm genoeg worde om een eitje op te bakken ;)

Ik ben niet zo snel thuis in de 9800gx2 kaart. ma ik weet dat hier niet/tot beperkt aftermarket koelers voor zijn omdat het 2 kaartjes in-een is. dus als je de huidige buitenkant los haalt krijg je wel wat te zien ;)

wat je kan doen is naar de airflow kijken vna je PC.
En waarschijlijk wat het meeste effect heeft, is de toeren van de fan die erin zit wat opschroeven met RivaTuner. Heb ikzelf ook gedaan met mijn 2 8800gts g92.

Maar de temperaturen die je nu hebt zijn normaal voor de 9800GX2, dit is al vaker langs gekomen.
Dacht dat de kaartjes zo rond de 100+ graden kunnen hebben stressed voordat je merkt dat de performance achteruit gaat.

Verwijderd

mijn 9800gx2 heeft zowat dezelfde temps , nog hoger af en toe, dus geen zorgen, het is gewoon een energie slurpende warm groot log, ding ;)