Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gebruiker is lokaal admin en kan bureaublad niet opruimen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

Verwijderd

Topicstarter
Forummers,

Binnen ons domein zijn een aantal collegae lokaal admin (lokaal op de pc domeinnaam\gebruikersnaam toegevoegd als administrator), 1 college ondervind het volgende probleem:

Hij kan allerlei bestanden op zijn bureaublad plaatsen, maar als hij deze vervolgens verwijdert en de pc afsluit, staan deze documenten er weer.

Maakt gebruik van een zwevend profiel en bij het verwijderen van een document zie je zowel c:\documents and settings\gebruiker\bureaublad als \\fileserver\profile$\gebruiker\bureaublad "bijgewerkt" worden.

Kan iemand mij op weg helepn hoe dit probleem te verhelpen? }:O

Verwijderd

Kijk eens in het eventlog. Daar zal een melding staan. Wordt het bureaublad ge-redirect?

Verwijderd

Staat de file ook weer in de profiel mappen na de reboot? of staat ie toevallig onder All Users ineens :)
Controleer ook eens of hij dit probleem heeft op slechts één computer. Verhuis deze user naar een andere PC (daar heb je roaming profiles voor tenslotte) en zet iemand anders op de zijne. Verhuist het probleem met de user mee: user object probleem. Blijft het PC waar het is: PC probleem of computer object probleem.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Logt de gebruiker netjes uit als hij stopt met werken? Het lijkt erop dat zijn profiel niet goed wordt gesynchroniseerd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
@Joost_1981: Zowel op de DC als op de PC kan ik niks in het Eventlog terugvinden. Vreemd probleem, toch?
@ Knettergek: De file staat ook weer in de profiel mappen na de reboot. Ik zal je manier om het probleem te achterhalen doorlopen.
@Pven: De gebruiker logt netjes uit.

To be continued . .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:52:

Kan iemand mij op weg helepn hoe dit probleem te verhelpen? }:O
Je hebt nu inmiddels al wat tips gekregen, maar ik verzoek je toch wel om in het vervolg je topics wat beter in elkaar te zetten.
Het Windows Clients - Beleid is hierover ook duidelijk:
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, maar ook je OS tussen vierkante haakjes bevat. Voor meer eisen zie het Windows Clients - Beleid hier ook over.
  • Omschrijf je probleem helder en duidelijk en geef zo veel mogelijk relevante informatie (ook in safe modus, is het veel geheugen in gebruik, sinds wanneer?)
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
Vooeral dat eerste en laatste punt komt niet in je topics naar voren, en dat is toch wel het minste wat je kan doen eigenlijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.