Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik zou even wat raad willen van een aantal PMP gebruikers.

Even mijn situatie schetsen. Ik ben iemand die "verslaafd" is aan het bekijken van tv-series. Vermits ik dagelijks toch 2h op de trein zit, zou ik mijn tijd willen gebruiken om wat afleveringen te bekijken.
Na een paar dingen op te zoeken heb ik 2 mogelijkheden gevonden: een PMP of een draagbare dvd-speler. Maar ik heb hier toch wat vragen rond.

Vermits mijn budget niet al te denderend is (max €200) ben ik op de Creative ZEN gebotst. Deze heeft een scherm van 2.5". Nu is mijn vraag: hoe ik de kijkkwaliteit hierop? Kan je perfect 40 minuten naar dat ding kijken zonder hoofdpijn te krijgen en hoe is de kwaliteit van zoiets? Zijn ondertitels leesbaar op zo een schermpje?
Nu is Creative maar 1 producent van de ongetwijfeld vele, maar ik vind niet direct andere PMP. Heeft er iemand nog een suggestie voor een ander model?

Dan nog een klein vraagje over een draagbare dvd-speler: indien er staat dat Divx ondersteund wordt, wil dit dan impliciet zeggen dat Xvid ook ondersteund wordt of moet je expliciet uw Xvid nog omzetten naar Divx voordat de speler het bestand zal willen afspelen? (Het gros van de aflevering staan namelijk gecodeerd in Xvid)

Kortom, wat raden jullie aan?

Alvast bedankt voor de moeite!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Andere modellen kun je vinden door even in de FAQ te kijken en de discussietopics hier in PMD door te nemen. Het lijkt me wel handig dat je even aangeeft wat je eisen zijn en daarbij welke spelers je bevallen en welke juist niet, en waarom. We kunnen wel in het wildeweg wat aan gaan raden, maar dat schiet ook niet op.

Wat betreft de kijkervaring van de Zen.. heb je al reviews doorgenomen? Verder is het ook wel handig om het topic over de Zen even te scannen op dit soort ervaringen.

Kortom, wat meer info graag :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cowon D2 *O*

Meer hoef ik niet te zeggen. Apparaat is veelzijdig, goed voor films( kijk zelf er per rit anderhalf uur met een kleine pauze van 5 minuten(overstappen)) grote opslag. Gunstige prijs.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Als film kijken je primaire doel is dan zou ik toch eens kijken naar of de Cowon O2 of naar een van de spelers van Archos. Ik zou ook nog eens kijken of een netbook geen optie is, die zijn wellicht iets duurder maar dan ben je wel verzekerd van een groter scherm en geen rommel met codecs of hercoderen van films.

[ Voor 72% gewijzigd door Zarkov op 15-01-2009 12:13 . Reden: Nutteloze quote verwijdert ]

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 14:06
De Archos 605 WiFi met 30GB is nu 199,99 bij Dynabyte. Dat lijkt me een hele goede keuze als je per se de grens van 200,- wilt aanhouden. Archos maakt hele goede videospelers en als je hem dus ook voornamelijk daarvoor gebruikt dan is het echt een perfect apparaatje. Ga je hem ook veel als mp3spelers gebruiken, dan is ie best lomp, maar goed, daar krijg je wel een mooi 4,3'' beeld voor. Plus geen geklooi met codecs en het omzetten van series e.d. (al is dat bij bijv. de Cowon D2 ook het geval).

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:44:
Hallo iedereen!

Ik zou even wat raad willen van een aantal PMP gebruikers.

Even mijn situatie schetsen. Ik ben iemand die "verslaafd" is aan het bekijken van tv-series. Vermits ik dagelijks toch 2h op de trein zit, zou ik mijn tijd willen gebruiken om wat afleveringen te bekijken.
Na een paar dingen op te zoeken heb ik 2 mogelijkheden gevonden: een PMP of een draagbare dvd-speler. Maar ik heb hier toch wat vragen rond.

Vermits mijn budget niet al te denderend is (max €200) ben ik op de Creative ZEN gebotst. Deze heeft een scherm van 2.5". Nu is mijn vraag: hoe ik de kijkkwaliteit hierop? Kan je perfect 40 minuten naar dat ding kijken zonder hoofdpijn te krijgen en hoe is de kwaliteit van zoiets? Zijn ondertitels leesbaar op zo een schermpje?
Nu is Creative maar 1 producent van de ongetwijfeld vele, maar ik vind niet direct andere PMP. Heeft er iemand nog een suggestie voor een ander model?

Dan nog een klein vraagje over een draagbare dvd-speler: indien er staat dat Divx ondersteund wordt, wil dit dan impliciet zeggen dat Xvid ook ondersteund wordt of moet je expliciet uw Xvid nog omzetten naar Divx voordat de speler het bestand zal willen afspelen? (Het gros van de aflevering staan namelijk gecodeerd in Xvid)

Kortom, wat raden jullie aan?

Alvast bedankt voor de moeite!
Hoewel een groter scherm natuurlijk beter is heb ik jaren lang films en series gekeken op mijn Creative Zen's (de Zen Vision:M en de Zen X-Fi die beide 2,5inch scherm hebben net als de Zen). Bovendien zijn er genoeg die beweren dat je prima films kan kijken op een iPod Nano wat een 2inch scherm heeft.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik zou als ik jou was inderdaad naar een Archos 5 kijken, of zelfs een 7. Als andere optie kun je er aan denken om een netbook te nemen, bijvoorbeeld een Asus EEE, een MSI Wind, of een Samsung Nc10. Het scherm van een netbook is ongeveer vier keer zo groot als eerdergenoemde Archos, die een scherm heeft dat drie keer zo groot is aols die van een Creative ZEN. Ook de support voor exotische formaten werkt zo, de Archos is beter dan de ZEN (Die wordt gezien als een zeer slechte MP3-speler) en de Netbooks draaien op Windows of Linux, en spelen ook de meest exotische formaten af.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
coptician schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:56:
\Ook de support voor exotische formaten werkt zo, de Archos is beter dan de ZEN (Die wordt gezien als een zeer slechte MP3-speler) en de Netbooks draaien ...
Hoe kom je daar dan weer bij??

De Creative Zen stond altijd bekend om de vele formaten die hij af kan spelen. Van de Zen Vision: M zijn er ontzettend veel verkocht. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat die gezien wordt als een zeer slechte MP3-speler?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
ik kijk altijd film op mijn PSP... HAARscherp (echt erg :o) en doet aardig lang met de batterij :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

jpboere schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:48:
[...]

Hoe kom je daar dan weer bij??

De Creative Zen stond altijd bekend om de vele formaten die hij af kan spelen. Van de Zen Vision: M zijn er ontzettend veel verkocht. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat die gezien wordt als een zeer slechte MP3-speler?
De Zen wint het in verre van de Archos qua afspelen van formaten. Ik hoef maar 1 woord te zeggen en dat is Rockbox ;)

Het tweede is dat ik niet de meerwaarde voor het budget om uberhaupt te gaan kijken voor een budget netbook. Het scherm mag dan veel groter zijn en je hebt geen gezeik met codecs. Maar de overige functie's zijn echt niet geschikt voor mobiel gebruik. Een 4 inch scherm is al vrij fors om films op te kijken vanaf een kleine afstand( wat in de trein kijken gewoon is) groter zou je eigenlijk niet willen. Wat mij betreft is 3 inch ideaal. Je valt anderen niet lastig. Kan het dus nog bij jezelf houden.

@maarud. Een nieuwe PSP valt toch buiten het budget?? met een geheugenkaartje erbij that is. Want tweede hands is het wel echt een goeie oplossing( zie wel meer mensen in de trein met zoiets.)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
Touchdomex schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:43:

@maarud. Een nieuwe PSP valt toch buiten het budget?? met een geheugenkaartje erbij that is. Want tweede hands is het wel echt een goeie oplossing( zie wel meer mensen in de trein met zoiets.)
hmm. een psp is iets van 160-70 en 4GB kaart is 19,56. Dus past precies :) En 2e hands zeker. Voor exotische formaten moet je hem wel ombouwen, of gewoon de film coderen naar een mp4...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de goede tips mensen!

Ik ga alle mogelijkheden nu eens op een rijtje zetten en het meest geschikt apparaat kiezen.

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:29
Touchdomex schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:43:
[...]

De Zen wint het in verre van de Archos qua afspelen van formaten. Ik hoef maar 1 woord te zeggen en dat is Rockbox ;)
Maar er is nog geen Rockbox voor de Zen. Ze werken er wel aan, maar zitten nog in de Pre-Development fase. Dus voordat er een stabiele fimrware is zijn we wel een tijdje verder.
Het tweede is dat ik niet de meerwaarde voor het budget om uberhaupt te gaan kijken voor een budget netbook. Het scherm mag dan veel groter zijn en je hebt geen gezeik met codecs. Maar de overige functie's zijn echt niet geschikt voor mobiel gebruik. Een 4 inch scherm is al vrij fors om films op te kijken vanaf een kleine afstand( wat in de trein kijken gewoon is) groter zou je eigenlijk niet willen. Wat mij betreft is 3 inch ideaal. Je valt anderen niet lastig. Kan het dus nog bij jezelf houden.
Een netbook is inderdaad te duur en best lomp om alleen als pmd te gebruiken.
Een 4,3" speler kan imo prima in de trein. De afstand tot het scherm is dan groot genoeg om goed te kijken zonder andere mensen in de weg te zitten.
Pagina: 1