Hoorde vanmorgen op het nieuws over het nieuwe plannetje van Donner om mensen in de deeltijd-ww te kunnen schoppen ivm de krediet crisis en de gevolgen voor het bedrijfsleven hiervan. Moeten we nu bang zijn dat dit door bedrijven gebruikt gaat worden om makkelijk van mensen af te komen om vervolgens over een tijdje weer losse krachten op uitzendbasis aan te nemen voor 3 jaar en ze vervolgens 3 maanden eruit te laten gaan en opnieuw voor 3 jaar aan te nemen. Loopt de werknemer nu n iet het gevaar heel snel gedumpt te worden als het even iets minder gaat? Is dit niet hetzelfde als de soepeler ontslagregeling die een poos terug graag gewild was door de werkgevers.
Is hier meer van bekend qua regels voor de werkgever wat betreft dit plan? In eerste instantie lijkt me dit ten koste gaan van de werknemer.Of zie ik dit te zwart-wit.
Is hier meer van bekend qua regels voor de werkgever wat betreft dit plan? In eerste instantie lijkt me dit ten koste gaan van de werknemer.Of zie ik dit te zwart-wit.