ISP verbinding naar je huis?

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Ik ben niet helemaal thuis in het ISP wereldje en de technische kant ervan dus natuurlijk is dit allemaal theoretisch.

Ik heb een aantal servers hangen in een datacenter in Amsterdam met verschillende doeleindes.

Maar nu vroeg ik me af, deze servers kan ik ook gebruiken om mijn eigen ADSL lijn over te laten lopen. DNS, DHCP, RADIUS etc etc.

En ik heb een lijn nodig van de centrale naar mijn huis, dus KPN of BBNed kunnen hier voor zorgen, deze sluiten ze aan in de centrale, maar dan? Hoe ziet deze verbinding eruit en hoe gaat het dan verder?

Ik stel het me zo voor:

PC
ADSL Modem
POTS/ISDN lijn
Wijkcentrale
???
ISP

Ik vroeg het me gewoon af om een beter beeld te vormen hoe een ISP nu precies naar je huis connect.

Verwijderd

Volgens mij krijg je gewoon 'n standaard DSL lijntje en sta je met VPN in continue verbinding met je servers. Waarom zou je moeilijk gaan doen ?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Ik weet dat KPN handmatig ook dingen moet omzetten want het duurt vaak takkelang met omschakelen van ISP's. Maar wat doen ze daar precies op dat eindpunt?

Ze zetten gewoon een VPN op naar je eigen servers die ergens hangen vanuit de wijkcentrale?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bij je thuis heb je je ADSL modem staan. Over je ADSL verbinding loopt het ATM protocol en daarover weer IP In de wijkcentrale staat een DSLAM waar je DSL signaal termineert. Deze DSLAM is gekoppeld aan het ATM netwerk. De core routers van de providers hangen ook weer aan het ATM netwerk. De core routers termineren dus het ATM protocol en je hebt enkel nog IP over.
Overigens ga eens zoeken op het OSI model want is wel handig als je netwerken een beetje wil leren begrijpen.