Problemen met of UPC of draadloze modem

Pagina: 1
Acties:

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 02:32

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Sinds kort is mkijn internet verbinding belabberd. Ik heb het goedkoopste pakker bij UPC, en deze deed het tot voorheen gewoon. Echter sinds een paar weken is de snelheid van deze verbinding in elkaar gezakt.
Bij speedtest.nl haal ik nog maar een klein percentage van wat het voorheen was.

Als ik de stroom eraf haal, en na ongeveer 30 sec. de stroom er weer op doe, dan werkt het zoals het hoorde te werken. Snel, dus.
Maar na enige tijd lijkt het alsof de snelheid weer drastisch afneemt.

Kan dit aan mijn draadloze modem liggen? De internetverbinding van UPC gaat direct door naar de draadloze modem en deze verzend het signaal weer.
Het is tevens een beveiligde omgevind, en alleen een vaste lijst van MAC adressen hebben toegang tot mijn netwerk.

Ik hoor het graag :)

PSN: Bellerophon-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens wat meer info :o

Je hebt het over "het goedkoopste pakker bij UPC". UPC's goedkoopste abo's worden geleverd met een niet-draadloze modem die gewoon in bridge-modus over ethernet werken. In dat geval heb je een draadloze router erachter. Zo ja. welke? En wat gebeurt er als je je PC direct op de modem aansluit?

Als je toch een draadloze modem van UPC (Thomson TWG850 geval) hebt, klopt je eerste stuk niet. Dan nog, test eens met de PC direct via netwerkkabel op de modem ipv draadloos.

Tenslotte is www.speedtest.nl een behoorlijk onbetrouwbare speedtestsite (ivm veel te kleine testbestand). Pak dan liever www.speedtest.net of www.upc.nl/speedtest (beide zelfde engine maar verschillende servers) en kijk wat je daar haalt.

Geef sowieso hier aan wat voor snelheden je abo zou moeten halen, welke snelheid je draadloos haalt als het 'goed' gaat na zo'n reset, welke je haalt als het 'slecht' is en wat je haalt als je dan je PC direct met netwerkkabel op de modem aansluit...

Oslik blyat! Oslik!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 02:32

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:49:
Geef eens wat meer info :o

Je hebt het over "het goedkoopste pakker bij UPC". UPC's goedkoopste abo's worden geleverd met een niet-draadloze modem die gewoon in bridge-modus over ethernet werken. In dat geval heb je een draadloze router erachter. Zo ja. welke? En wat gebeurt er als je je PC direct op de modem aansluit?

Als je toch een draadloze modem van UPC (Thomson TWG850 geval) hebt, klopt je eerste stuk niet. Dan nog, test eens met de PC direct via netwerkkabel op de modem ipv draadloos.

Tenslotte is www.speedtest.nl een behoorlijk onbetrouwbare speedtestsite (ivm veel te kleine testbestand). Pak dan liever www.speedtest.net of www.upc.nl/speedtest (beide zelfde engine maar verschillende servers) en kijk wat je daar haalt.

Geef sowieso hier aan wat voor snelheden je abo zou moeten halen, welke snelheid je draadloos haalt als het 'goed' gaat na zo'n reset, welke je haalt als het 'slecht' is en wat je haalt als je dan je PC direct met netwerkkabel op de modem aansluit...
Ik heb het 10Mbp/s pakket van UPC

Mijn huidige snelheid (het is weer een slecht moment) is dit volgens speedtest.net, bekijk het hier : Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392408093.png

Download: 512 kb/s
Upload: 1421 kb/s

Een upload die hoger is dan de download is vaak niet al te goed natuurlijk.

En heb gewoon een kabel modem van UPC en heb deze direct aangesloten op mijn draadloze router van Asus. (Een WL-520gC)

Het draadloze downloaden ging bijvoorbeeld enige tijd geleden met 1,4 Mbp/s

Als ik mijn pc direct aansluit op de UPC modem, behaal ik de volgende snelheid.

Download: 9012 kb/s
Upload: 1453 kb/s

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392417725.png

Het draadloze internet is beveiligd (WPA) en er zitten geen pc's van buitenaf gezien de status & log - DHCP leases.

Waar kan dit probleem nu aan liggen?

PSN: Bellerophon-

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Lijkt me dus duidelijk in je draadloze router cq netwerk te liggen. Als je wel de juiste waarden haalt wanneer je modem direct op je pc zit, is de verbinding met UPC dus goed. Alles daarna is het waard om eens beter onder de loep te nemen.

Drivers van je wireless netwerkadapter, firmware van je router, virusje, spyware zijn allemaal mogelijke oorzaken.

Gr. Sircam

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Modem heeft er niets mee te maken dus, het zit hem dus tussen router en PC.

Wat gebeurt er als je die PC via een draad op de router aansluit?

Als dat goed is (vergelijkbaar met direct op de modem), dan is je probleem puur WiFi (andere netwerken in aangrenzende kanalen?). Is dat ook fout, dan is je router gewoon gaar aan het doen. Fabrieksinstellingen herstellen helpt in gevallen als dit soms (want de router kan op zich 10Mbit/s makkelijk aan).

Oslik blyat! Oslik!