• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 13:13

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik heb een gloednieuwe Olympus MJU 840 gekocht in nederland (169,-). Ik studeer nu in Canada en een klasgenootje heeft mn camera perongeluk laten vallen. Gelukkig is hij verzekerd en krijg ik (min 50 euro eigen risico) nog 119,- euro (als het goed is).
Omdat Olympus xD kaarten gebruikt wil ik graag weer dezelfde olympus camera (ook voor douane bij terugkomst etc) alleen verkopen ze die camera hier alleen over het internet. Ze hebben in alle zaken waar ik ben geweest slechts 3 Olympus camera's en dat zijn allemaal niet camera's die ik zoek.
Echter het prijsverschil op internet vind ik nogal raar, op de ene site is een zwarte MJU 840 199$ en een zilveren 249$.

Kan er zo'n groot prijsverschil zitten in alleen het kleurverschil? Ik zit echt te twijfelen of ik em wel moet bestellen hier, maar heb wel een camera nodig waar mn kaartje in past! :?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Als je kijkt hoe goedkoop geheugen is dan kan je je zoektocht uitbreiden naar camera's die een ander formaat geheugen eten.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lijkt me niet zo heel vreemd hoor, gebeurt hiet in Nederland ook wel...
Maare, xD is xD. Elke Olympuscamera met xD zou je kunnen kopen dus dat maakt niet uit.

@ Oxi,
Dat kan ook nog idd.

[ Voor 9% gewijzigd door sOid op 15-01-2009 09:38 ]

Verwijderd

Ik zou de Fuji F100 eens een blik gunnen: voor zo'n €200 een fraai machientje én xD compatibel. Ben niet zo weg van de tegenwoordige Olympussen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Kleurverschil kan een prijsverschil opleveren ja. Heeft alles te maken met vraag en aanbod.

Koop gewoon een camera die je bevalt, en staar je niet blind op dat xD geheugen. SD kaartjes kosten nog geen 10 euro voor 2GB ofzo. En dan heb ik het nog over de duurdere kaartjes ook. Als het je puur gat om het uitlezen van de foto's, dan kun je altijd nog een goedkope cardreader kopen.

Overigens hoeft het voor de douane geen probleem te zijn dat je daar een nieuwe camera gekocht hebt. Gewoon heel de papiermeuk meenemen en duidelijk je verhaal doen. Ik kan me niet voorstellen dat je dan nog ergens voor zou moeten betalen. Vergeet trouwens niet dat je daar aangekochte camera in Nederland mogelijk geen garantie heeft. Of iig moeilijk te regelen is. Of je moet een merk hebben met internationale garantie, maar daar doet ook niet iedereen aan...

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Sorry voor de late response, het was hier nacht vandaar ;)
Ik denk dat ik misschien idd maar voor een ander type moet kijken dan, kost me wel meer geld ivm het geheugen maar dat moet dan maar.
Er zou dus (behalve de kleur) geen verschil moeten zijn tussen zwart en zilver?

Als ik een andere camera koop zit ik idd met:

- Ook een nieuw kaartje
- Garantie is maar de vraag
- Douane zal me ongetwijfeld invoerrechten/belasting laten betalen bij controle
- Hoe zal het zitten met het laden van de accu, ze gebruiken hier 110V en een heel andere stekker

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42

Zoefff

❤ 

Het prijsverschil (C$50,- is overigens 'maar' €31,-) zal best alleen het kleurverschil zijn. Je ziet het volgens mij ook regelmatig bij de IXUS serie van Canon, de minder populaire kleuren zijn daar gewoon wat duurder.

Maargoed, zoals gezegd zou ik me niet doodstaren op een bepaalde camera vanwege een type geheugenkaartje. Geheugen kost tegenwoordig echt een appel en een ei; je kan beter op zoek naar een model wat je past en daar eventueel nieuw geheugen bij aankopen.

Overigens denk ik dat de douane niet zo'n groot probleem kan zijn? Om te beginnen duurt het vast nog wel even voordat je terug gaat naar NL, en zal de camera al wat gebruikers sporen vertonen. Daarnaast is de douane volgens mij echt niet zo happig op aparatuur in deze prijsklasse. Heb je sowieso niet iets van een studie visum waardoor je wellicht meer rechten hebt?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
koekjah schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:43:
Sorry voor de late response, het was hier nacht vandaar ;)
Ik denk dat ik misschien idd maar voor een ander type moet kijken dan, kost me wel meer geld ivm het geheugen maar dat moet dan maar.
Er zou dus (behalve de kleur) geen verschil moeten zijn tussen zwart en zilver?

Als ik een andere camera koop zit ik idd met:

- Ook een nieuw kaartje
- Garantie is maar de vraag
- Douane zal me ongetwijfeld invoerrechten/belasting laten betalen bij controle
- Hoe zal het zitten met het laden van de accu, ze gebruiken hier 110V en een heel andere stekker
- Kaartjes kosten geen drol
- Garantie zul je even moeten nagaan
- Camera gewoon veel gebruiken, foto's op hebben staan, verpakking weggooien, de douane doet dan waarschijnlijk minder moeilijk omdat ze zien dat je 'm daar hebt gekocht (en omdat je in Canada woont doen ze sowieso minder moeilijk)
- Kwestie van een converterdingetje.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
OK ik heb hem toch via internet besteld, dezelfde camera maar dan in het zwart. Ben benieuwd.

Bedankt voor de feedback!

Pagina: 1