Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] dual monitor "voorkeurscherm"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik loop al een tijdje te zoeken, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen of kan het gewoon weg niet wat ik wil...

Mij vraag is eigenlijk: Kan ik binnen Windows beïnvloeden in welk scherm een programma opstart als ik dualscreen heb aanstaan?
Ik heb namelijk mijn monitor als 1e scherm gedefinieerd en mijn lcd-tv als 2e. Gevolg is dat programma's die ik af en toe op mijn TV gebruik (als media-player, webbrowers e.d.) nu soms opstarten in het 2e scherm (TV dus).

Dit lijkt redelijk willekeurig te gebeuren... ik kan er in ieder geval geen patroon in ontdekken. Het probleem is dat ik mijn TV niet altijd aan heb staan en dan "verdwijnt" Firefox bijvoorbeeld bij het opstarten opeens naar mijn 2e scherm (TV). Vervolgens moet ik dan weer eerst de TV aanzetten om het Firefox venster weer naar mijn 1e scherm te verplaatsen... niet echt efficiënt dus.

Heeft iemand misschien een oplossing?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Volgens mij heeft Ultramon veel van de dingen die jij wilt, ook kan je daarmee snelkoppelingen maken zodat bijvoorbeeld je lcd scherm als primair scherm staat als je daarmee bezig wilt, en dat als je op je tv bezig wilt je daar weer een andere snelkoppeling aan kan toewijzen.
Ultramon is sowieso een aanrader voor iedereen met meerdere beeldschermen :)

Verwijderd

In windows xp (vista ook waarschijnlijk) onthoud hij waar jij het programma heb afgesloten en start hij hem de volgende keer weer in dat scherm op.
Dus sleep je programma's eerst naar scherm 1 en sluit hem dan af de volgende keer start hij dan weer in scherm 1.

En anders gebruik je een programma als Ultramon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:27:
In windows xp (vista ook waarschijnlijk) onthoud hij waar jij het programma heb afgesloten en start hij hem de volgende keer weer in dat scherm op.

Dus sleep je programma's eerst naar scherm 1 en sluit hem dan af de volgende keer start hij dan weer in scherm 1.
En dat werkt dus gek genoeg niet... het lijkt er op dat er ergens bij gehouden wordt waar hoe vaak en/of hoe lang een programma in welk venster actief geweest is en vervolgens wordt dat "meest gebruikte" scherm als default gekozen...
Raar, maar iets anders kan ik er ook niet van maken...
En anders gebruik je een programma als Ultramon.
Daar ga ik dan toch maar eens mee spelen.
Bedankt!