Artic silver op een slot A Proc

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik heb een Athlon classic 700@900 (slot A) en nu heb ik een busje artic silver weten te bemachtigen Nu is mijn vraag : heeft het zin om de artic silver tussen de backplate en de koeler in te smeren of heeft het aleen maar zin om het tussen de Backplate en de proc. te smeren.Aan dat laatste wil ik liever niet beginnen omdat ik dan de backplate van de proc. moet halen en 4 pinnetjes moet ombuigen.

BVD Koek

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Tussen de Backplate en de proc, het is de bedoeling dat de processor contact maakt met die Backplate. Daarvoor is coolpasta. Cpu core -> Heatsink daartussen doe je normaal gesproken je pasta.

Verwijderd

Hoe groot is nou eigenlijk het verschil als je koelpasta gebruikt. En wordt het niet standaard bij sommige coolers gelevert.
wordt bij de Superorb, FOP38 of de PEP66 pasta gelevert.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ikzelf heb gewoon mijn arctic op de heatplate
en op mijn alpha gesmushd, uitstrijken en verdelen met een pinpas o.i.d en dan erop zetten.
Bij heatsinks die klemmen gebruiken (coolermaster bijv.)
zou ik een klein beetje dikker doen dan bij heatsinks die je vastschroeft op de heatplate
(zoals de Alpha's), ik denk dat die smudge die AMD tussen core en heatplate geflikkerd heeft wel goed is, dus daar hoef je niets aan te doen.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tussen de core en de backplate zit al goeie koelpasta ja (is ook dikker en taaier dan normaal).

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Tnx. mensen dan ga ik nog wat meer tussen de backplate en heatsink smeren. Maar dan nog iets bij de core zitten inhammetjes zodat er een stukje vrij is Is dit erg ?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Pagina: 1