Waarom niet sneller dan licht?

Pagina: 1
Acties:

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dit wil ik nu wel eens echt weten waarom niet? En dan niet zeggen want anders kan in tijd reizen |:( (zo iets doms), want als je sneller gaat dan het geluid hoor je ook niet als je weer terug op aarde komt in toekomst of verleden. Je zou hoostens in verleden kunnen kijken als je ver de ruimte in reist.
Wie heeft op mijn vraag een zinnig antwoord?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dit onderwerp is al zo vaak voorbijgeweest... probeer eens search...

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

search is uitgevonden, doe maar een geinig slotje :')

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
...

Dubbelpost, wil het Adje wat hier toch langskomt gelijk om het rode kruisje rechts-boven dit bericht klikken?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
Op zondag 25 februari 2001 18:30 schreef the_crasher het volgende:
search is uitgevonden, doe maar een geinig slotje :')
WAt een lol heeft iedereen toch in W&L >:)

Verwijderd

Tja ik vind een slotje niet direct nodig. Probeer het als volgt te zien:

Uit wiskundige berekeningen en uit het warnemingen zijn een aantal forumles gerold. Wanneer je in deze formules snelheden die de lichtsnelheid naderen invult dan zie je dat de daarvoor benodigde energie richting oneindig veel gaat. Om de lichtsnelheid echt te bereiken heb je oneindig veel energie nodig. Dat is dus niet mogelijk.

Waarom de formules zo zijn als ze zijn is een van de grootste raadsels ooit voor de wetenschap. Maar dat geldt eigenlij kvoor alle natuurwetten. Waarom zijn ze zoals ze zijn. :)

Verwijderd

het gaat hier om waarom niet dan om of het zo is.
En het lullige is: op die vraag is geen antwoord. :(
hoewel, als je aanneemt (postuleert) dat
- de lichtsnelheid voor iedere waarnemer constant is.
- de natuurkundige wetten hetzelfde zijn voor ieder 'systeem' met een constante snelheid
dan volgt daaruit dat niets sneller kan dan het licht.

die aannames zijn redelijk, door experimenten bevestigd of niet weerlegd.
maar het blijven aannames.... ;)

edit:
tiepoo, en ik zie dat apoc2 ff eerder is :)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

ff een meta-natuurkunde antwoord....
bij de lichsnelheid is het verschil tussen materie en energie niet meer duidelijk, eigenlijk weten we er niet veel vanaf. Want licht vertoont zowel deeltjes aspecten als 'energy' (straling ofzo) aspecten.

Men denkt wel dat wanneer materie de lichtsnelheid nadert, deze in z'n totaal word omgezet in energie.
(dan heb ik het er nog niet eens over hoeveel energie het kost om tot zo'n snelheid te komen)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

naja, redelijk simpel gezegt;
F=m*a (kracht is massa keer versnelling)
en E=mc^2
Daaruit valt af te leiden dat hoe harder je gaat snelheid => c (lichtsnelheid)
dat je massa => onneindig groot gaat waardoor F voor de versnelling => oneindig...
dat resulteerd erin dat je onneindig veel energie nodig hebt om nog te kunnen versnellen; ONMOGELIJK!
Pagina: 1