Ik wilde op mijn XP desktop PC (zie profiel) ook maar eens Windows 7 32 bit zetten (had ik al op mijn laptop). Probleem is alleen dat de Windows 7 setup niet in beeld komt. Het systeem start gewoon van de dvd op en laadt de setup files enz. Op het moment dat er een "desktopachtergrond" verschijnt moet op de voorgrond ook het setup window verschijnen, maar dat laatste gebeurt niet
Alleen de blauwe achtergrond verschijnt en blijft staan. Het systeem is denk ik niet vastgelopen, want de hd-led knippert nog wel af en toe.
Omdat ik Windows 7 als main OS wil gebruiken heb ik met GParted een nieuwe partitie van 25GB vooraan mijn HD gemaakt (=sneller
) en de XP en Data partitie opgeschoven en ingekrompen:
Huidige HD partities: [ Win7 25GB | WinXP 25GB | Data (rest, 260GB ofzo) ]
Het hele geschuif met partities is gewoon goed gegaan volgens mij, alle data werkt nog en XP start nog steeds goed op. (CHKDSK draait as we speak)
Ook kan het moeilijk aan de dvd liggen, aangezien ik hiermee al eerder zonder problemen op mijn laptop Windows 7 heb gezet (daar alleen niet als eerste partitie ervoor geprobeerd te persen maar achter het huidige OS (Vista)).
Heeft iemand soortgelijke problemen gehad? Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen dat de setup niet correct start?
Alvast bedankt
Omdat ik Windows 7 als main OS wil gebruiken heb ik met GParted een nieuwe partitie van 25GB vooraan mijn HD gemaakt (=sneller
Huidige HD partities: [ Win7 25GB | WinXP 25GB | Data (rest, 260GB ofzo) ]
Het hele geschuif met partities is gewoon goed gegaan volgens mij, alle data werkt nog en XP start nog steeds goed op. (CHKDSK draait as we speak)
Ook kan het moeilijk aan de dvd liggen, aangezien ik hiermee al eerder zonder problemen op mijn laptop Windows 7 heb gezet (daar alleen niet als eerste partitie ervoor geprobeerd te persen maar achter het huidige OS (Vista)).
Heeft iemand soortgelijke problemen gehad? Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen dat de setup niet correct start?
Alvast bedankt