[Windows 7] Install start niet goed (dvd=ok)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik wilde op mijn XP desktop PC (zie profiel) ook maar eens Windows 7 32 bit zetten (had ik al op mijn laptop). Probleem is alleen dat de Windows 7 setup niet in beeld komt. Het systeem start gewoon van de dvd op en laadt de setup files enz. Op het moment dat er een "desktopachtergrond" verschijnt moet op de voorgrond ook het setup window verschijnen, maar dat laatste gebeurt niet :? Alleen de blauwe achtergrond verschijnt en blijft staan. Het systeem is denk ik niet vastgelopen, want de hd-led knippert nog wel af en toe.

Omdat ik Windows 7 als main OS wil gebruiken heb ik met GParted een nieuwe partitie van 25GB vooraan mijn HD gemaakt (=sneller >:) ) en de XP en Data partitie opgeschoven en ingekrompen:
Huidige HD partities: [ Win7 25GB | WinXP 25GB | Data (rest, 260GB ofzo) ]

Het hele geschuif met partities is gewoon goed gegaan volgens mij, alle data werkt nog en XP start nog steeds goed op. (CHKDSK draait as we speak)
Ook kan het moeilijk aan de dvd liggen, aangezien ik hiermee al eerder zonder problemen op mijn laptop Windows 7 heb gezet (daar alleen niet als eerste partitie ervoor geprobeerd te persen maar achter het huidige OS (Vista)).

Heeft iemand soortgelijke problemen gehad? Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen dat de setup niet correct start?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Sry, heb het inmiddels zelf al voor elkaar. Heb nog even chkdsk gedraaid op alle partities, maar dat maakte voor mijn probleem denk ik niet uit. Bij een nieuwe installatiepoging gewoon heel lang gewacht. 10-15 Minuten lichtblauwe achergrond, daarna kwam de setup pas. Elke keer doorklikken duurde ook weer lang (minuutje ofzo).

Anyway, alles werkt voor zover ik weet gewoon weer goed. Ben er trouwens bij het partitioneren wel achter gekomen dat een willekeurige windows installatie het niet leuk vindt als hij niet als eerste primaire partitie op je HD staat. Ik had eerst alvast een lege partitie vóór mijn XP install gemaakt, maar dat vond XP niet zo leuk. Deze weer weg gehaald en unallocated gelaten, Windows 7 setup weet daar wel raad mee.
Op de een of andere manier gok ik dat het toch iets temaken heeft met dat XP van zijn primary partitie afgetrapt moest worden ofzo 8)7