Toon posts:

Twee DVD branders tegelijkertijd kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik twee 1TB Schrijven binnengekregen en heb ze vandaag naast mijn twee andere schijven geplaatst. Beide "setjes" draaien raid-0 op mijn p5q-pro moederbord, die 6 S-ata aansluitingen heeft en nog twee voor één of andere softwarematige raidoplossing. Deze aansluitingen heb ik ook niet gebruikt.
Simpelweg heb ik de twee 1TB (Samsung F1) schijven gewoon op twee vrije poorten gehangen en ze in de ingebouwde raidsoftware geconfigureerd.
Het vreemde is dat mijn na de installatie, allebei mijn DVD branders (Nec en Samsung) het niet meer doen. Dat wil zeggen, dat hij geen cd/dvd etc meer leest, maar ik de schijven wel zie in de bios en Windows. Ik kan zelfs softwarematig het laatje opendoen. Booten van beide schijven werkt ook niet meer. Ik heb de Samsungs losgekoppeld (= oorspronkelijke situatie) maar dan werkt het niet. Booten vanaf een originele Vista DVD werkt ook niet.
Heb ik gewoon pech en zijn die dingen beiden kapot of zou er iets anders aan de hand zijn? De Samsung schijven werken overigens prima.

Iemand een idee?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Test ze eens in/aan een andere computer, heb je misschien een externe behuizing liggen waar je ze op aan kunt sluiten en testen?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:21:
Test ze eens in/aan een andere computer, heb je misschien een externe behuizing liggen waar je ze op aan kunt sluiten en testen?
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om ze aan te sluiten in een andere pc.

Verwijderd

Wiethoofd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:21:
Ondersteunen die wel ATAPI?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

vriend van mij had iets soortgelijks met een asus bord. na het bij plaatsen van 2 stuks WD 1tb schijven werkte ook de sata dvd brander niet meer. Dat was opgelost door de schijven weer los te koppelen. Wellicht in jou geval eens een bios reset geven en kijken of de branders dan wel weer werken / wellicht een bios update want naar mijn idee is het gewoon een bug van het bord

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

5,25" behuizingen sowieso wel, en 3,5" ook wel geloof ik.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 19:58
Al eens geprobeerd de SATA poorten om te draaien? Een oud moederbord van mij had een defect in SATA poort 5. ook tijden mee bezig geweest, schijf boote wel maar daarna was er niks mee te doen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al van alles geprobeerd, in ieder geval alles wat me logisch leek...
Vandaag maar een nieuwe drive gekocht (á 25 euro) en deze doet het gewoon. Het lijkt er dan toch op dat er twee branders tegelijkertijd zijn overleden...
Pagina: 1