Bod Verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcastelijns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 20:31
Ik wil graag mijn bod intrekken van deze advertentie: AMD Athlon 64 X2 4800+ aangeboden

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

bcastelijns schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:45:
Ik wil graag mijn bod intrekken van deze advertentie: AMD Athlon 64 X2 4800+ aangeboden

Bij voorbaat dank
Een bod is volgens de Algemene Voorwaarden van Vraag & Aanbod in beginsel niet bindend:
Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop.
Dus strikt noodzakelijk om te voorkomen dat je het ongewild moet kopen hoeft intrekking dus niet. Dus maak je geen zorgen dat je er straks aan vast zit :) (mocht het nog even duren voordat hij pas echt verwijderd wordt en je in onzekerheid zit)

Jammer genoeg staat er in FAQ van V&A geen stukje vermeldt over deze vraag hoe je een bod moet intrekken. Misschien handig om toe te voegen? Lijkt me dat voor deze vraag daar wel een plekje voor is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-01-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Schop.

Heb er net nog even naar zitten kijken en het is echt walgelijk slecht geregeld in de V&A. Een user moet zoiets toch zelf kunnen regelen? Zeker als je ervan uitgaat dat Tweakers ook nergens w.b. de V&A voor verantwoordelijk is (zie voorwaarden), dan hoort dit imo onder gebruikersbeheer te vallen.

En ja, een bod is niet bindend maar het maakt het er niet overzichtelijker op als ze blijven staan ondanks dat gebruikers hem verwijderd willen zien. Dan via meldpunt een message tiepen, oppakken door een moderator, klik. Dat is toch ook niet simpel voor jullie?

PS: zou ik wel het hoogste bod als onverwijderbaar instellen om te voorkomen dat iemand twee biedingen achter elkaar zet om vlak voor het einde z'n hoogste onmogelijke te verwijderen en daarna te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Jejking schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:50:
...
PS: zou ik wel het hoogste bod als onverwijderbaar instellen om te voorkomen dat iemand twee biedingen achter elkaar zet om vlak voor het einde z'n hoogste onmogelijke te verwijderen en daarna te winnen.
Waarom zou iemand zijn/haar bod verwijderd willen hebben als iemand al hoger heeft geboden?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik denk dat hij bedoelt dat als user A een vraagprijs heeft van 80, dat er een user B is die een bod doet van 50 en van 130. Dan kunnen users daarna alleen een bod uitbrengen wat hoger is dan 130. User B verwijdert dan tegen het einde het bod van 130 en laat die van 50 staan, waarop hij de hoogste bieder is zonder dat anderen een kans hebben gekregen.
het is echt walgelijk slecht geregeld
Dat is niet echt constructief op deze toon? Maar je mening is nu duidelijk en je idee zal worden meegenomen en afgewogen tijdens het brainstormen over hoe V&A nog beter kan worden gemaakt :) Mocht je nog meer ideeën hebben, dan is dit een goed moment om ze te roepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat snap ik, maar als verwijderen wordt geblokkeerd bij de hoogste bieder, dan is er toch ook gewoon geen reden om een bod te verwijderen? Waarom zou een bod weg moeten als al iemand anders hoger heeft geboden?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29

Matis

Rubber Rocket

Kixtart schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:39:
Dat snap ik, maar verwijderen wordt geblokkeerd bij de hoogste bieder, dan is er toch ook gewoon geen reden om een bod te verwijderen? Waarom zou een bod weg moeten als al iemand anders hoger heeft geboden?
Dat staat er (volgens mij niet)

User A; 20 euro
User B; 25 euro
User B; 150 euro

Bieding loopt af en User B verwijdert zijn tweede bod.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 13:13
Dit zou je denk ik kunnen voorkomen door het niet toestaan van 2 biedingen achter elkaar. Wat ook niet meer nodig is als je jezelf wil overbieden (wie zou dat nu willen zonder bovenstaande techniek toe te kunnen passen/ Mocht iemand een hoger bod uit willen brengen dan zijn vorige bod wat ook al het hoogste was, kan hij zijn oude bod verwijderen en een nieuw bod plaatsen.(of automatisch zijn vorige hoogste bod laten vervallen)

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Of door het toestaan van een bieding die hoger is dan je eigen tot dan toe hoogste bod, maar lager dan het hoogste bod van een andere user. Het biedverloop ziet er dan alleen wat raar uit, maar als je sorteert op de hoogte van het bod in plaats van chronologische volgorde, dan zou het wel normaal er uit zien.
Pagina: 1