Breedbeeldtelevisie via Marktplaats: JVC versus Phillips

Pagina: 1
Acties:

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Mijn huidige televisie, een 66cm breedbeeldbakbeest van Sharp, is helaas stervende. Met flitsen, knallen, hoesten en proesten gaat de beeldkwaliteit snel achteruit. Een ferme tik op achter- of zijkant wil nog wel eens tijdelijk soelaas bieden, maar ik ben bang dat dit niet lang meer gaat duren.

Nu ga ik niet bij de pakken neerzitten, en heb ik op Marktplaats een nieuwe televisie gezocht. Nu heb ik daar twee biedingen weten te winnen, allebei voor televisies van 66cm. Nu ben ik bepaald een leek op dit gebied, getuige mijn hardhandige manier om mijn huidige televisie in leven te houden, en heb ik geen flauw idee of het ene toestel daadwerkelijk superieur is aan het ander. Het enige wat ik zien kan, is dat Phillips een 100hz matchline beeld heeft, terwijl de JVC een 100hz Interiart beeld geeft. Dit zegt mij helemaal niets.
Hopelijk weten jullie, het goedgeinformeerde en zeer gesoigneerde tweakersvolk, meer over dit probleem dan ik. Iedere hulp wordt zeer gewaardeerd.

Het betreft de volgende opties:
Een Phillips breedbeeldtelevisie - a 100 euro.
Een JVC breedbeeldtelevisie, inclusief meubel - a 135 euro.

Nu moet ik toevoegen dat het bijbehorende meubel weinig aantrekkelijk is voor mij, aangezien mijn studenterkamer helaas beperkte ruimte heeft. Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01 21:30
Ik weet niet of je perse een CRT zoekt?
Maar ik heb ergens gezien dat kruidvat een 66cm LCD te koop heeft voor 199euro?

Met een hele goede garantie regeling!
Is natuurlijk wel boven je budget maar wel lekker splinternieuw en als ik me niet vergis thuis bezorgt;)

edit: gevonden! http://www.internetvoorde...ts/LCD_TV_inch-23469.html

met 3 jaar prima garantie (direct omruil voor een nieuwe!)

[ Voor 21% gewijzigd door Chrisg op 14-01-2009 22:31 ]

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Chrisg schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:28:

Is natuurlijk wel boven je budget maar wel lekker splinternieuw en als ik me niet vergis thuis bezorgt;)

Wauw, bedankt. Dit lijkt mij een heel aantrekkelijk alternatief; aangezien ik, als ik vorige keer een nieuwe televisie gekocht had voor 100e meer, ik nu zowieso niet met problemen had gezeten (de huidige TV, ook via Marktplaats, heeft het slechts dik anderhalfjaar uitgehouden). Het enige dat ik mij afvraag is of de door Kruidvat aangeboden televisie enigzins ok is? Ik kon geen merk of typenaam vinden, zodat ik ook geen reviews googlen kon.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:50
Ik kan me uit eerdere topics (overigens in LCD en niet in AUD...) herinneren dat het bij Kruidvat om Teco tv's ging. Misschien dus even dat model opzoeken op http://www.teco-lcdtv.com (a.d.h.v. de specs).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Saturn, of was het nou Mediamarkt :? heeft ook een Sony Bravia in de aanbieding voor €444

81cm, HD ready etc

Ik weet niet hoe groot je budget is, maar als je toch in de markt bent voor een nieuwe kun je er beter direct wat bij leggen misschien :P

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik heb het toestel opgezocht, en ik denk dat ik inderdaad de sprong ga wagen. Mijn budget was eigenlijk rond de 100-150 euro, maar als ik met 50 euro extra een nieuw ipv. een 2e hands toestel krijg, dat bovendien ook nog een HDReady LCD scherm is, ben ik vlug verkocht. Kan ik eindelijk ook 100% gebruik maken van mijn Xbox 360.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Bedenk wel dat die goedkope LCD TV's nog wel eens wat te wensen over laten kwa beeldkwaliteit, zeker als je er analoge TV op gaat kijken. Kans is groot dat de CRT gewoon mooier beeld gaat geven. Aan de andere kant zeg je dat je weinig plek hebt... LCD is dan natuurlijk ideaal.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Philips tv is een 28pw9525, een model dat al snel een jaar of 8 oud is. Ik zou er geen 100 euro voor betalen. De JVC is een wat nieuwer model maar rond de 5 jaar oud. Als ik zou moeten kiezen, dan liever de JVC.

[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 15-01-2009 09:19 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01 21:30
Wat meer info en gebruikers over die kruidvat LCD moet je even het LCD en Plasma aanbiedingen topic doorlezen (niet die nieuwste).

De mensen die de TV daar hebben gekocht zijn er (geloof ik) wel over te spreken!

Hier dit topic even doorlezen

[ Voor 28% gewijzigd door Chrisg op 15-01-2009 15:16 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Chrisg schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:14:
Wat meer info en gebruikers over die kruidvat LCD moet je even het LCD en Plasma aanbiedingen topic doorlezen (niet die nieuwste).

De mensen die de TV daar hebben gekocht zijn er (geloof ik) wel over te spreken!

Hier dit topic even doorlezen
Via dat topic ben ik erachter gekomen dat het een Teco TL2696RV is.

Zoeken op google met die termen las ik onder andere, dat Teco in haar LCD schermen, Philips panelen gebruikt.

Hier nog een review:
http://www.ciao-shopping....s_TL2696RV__Review_108724

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11-2025
Chrisg schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:28:

Nou van die prima garantie daar merk ik nog niet veel van. Deze televisie heeft bij mij de geest gegeven. Dus ik bellen met Teco. Het hoofdkantoor is goed te bereiken maar het servicecentrum waar je naar doorverwezen wordt helemaal niet. Continu een ingesprekstoon. Maar goed na een anderhalve dag proberen uiteindelijk gelukt. Papieren en gegevens gefaxt en dan zou ik z.s.m.terug gebeld worden voor een afspraak om de televisie om te ruilen. Nou sinds dinsdagochtend zit ik nog steeds op een telefoontje te wachtend. Vandaag dus weer geprobeerd het servicecentrum van Teco te pakken te krijgen maar weer continu die gesprekstoon.
Dus uiteindelijk maar het kruidvat gebeld en nu kan ik de tv opsturen naar het kruidvat dan krijg ik een nieuwe.
Maar toch is dit niet de garantie die ze op de site vermelden. :( :(

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
anguilla schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:44:
[...]

Nou van die prima garantie daar merk ik nog niet veel van. Deze televisie heeft bij mij de geest gegeven. Dus ik bellen met Teco. Het hoofdkantoor is goed te bereiken maar het servicecentrum waar je naar doorverwezen wordt helemaal niet. Continu een ingesprekstoon. Maar goed na een anderhalve dag proberen uiteindelijk gelukt. Papieren en gegevens gefaxt en dan zou ik z.s.m.terug gebeld worden voor een afspraak om de televisie om te ruilen. Nou sinds dinsdagochtend zit ik nog steeds op een telefoontje te wachtend. Vandaag dus weer geprobeerd het servicecentrum van Teco te pakken te krijgen maar weer continu die gesprekstoon.
Dus uiteindelijk maar het kruidvat gebeld en nu kan ik de tv opsturen naar het kruidvat dan krijg ik een nieuwe.
Maar toch is dit niet de garantie die ze op de site vermelden. :( :(
Oei, dat is minder om te horen. Ik heb de televisie namelijk al besteld! Maar om even te relativeren, vanuit mijn standpunt: voor 70 euro meer krijg ik een betere televisie, met garantie. Ook al moet je een paar keer bellen, en misschien een week of drie zonder televisie zitten, maar ook dit soort haperende garantie is veel beter dan de garantie die je via Marktplaats krijgt. Hopelijk krijgen we allebei snel onze TV!

Mag ik trouwens vragen hoe de televisie beviel voordat hij kapot ging?

Pagina: 1