Toon posts:

Gamen op een 32 inch FULLHD LCD TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring heeft met het gamen op een 32 inch LCD TV van kleine afstand (1 m) ?

Op dit moment twijfel ik tussen de:

- 16:9 en 27 inch, LG M2794D

of de

- 16:9 en 32 inch, LG 32lg5700

Beide full HD.

De 32 inch inch lijkt mij op deze afstand net te groot maar voor 40 Euro meer heb je toch behoorlijk extra oppervlak en het ding is ook beter bruikbaar als potentieele TV. Hoewel ik hem voor dit laatste waarschijnlijk minder gebruik.

Mijn vraag is niet: welke van de twee is beter....

Meer of iemand hier ervaring mee heeft, 32 inch deze afstand?

Zitten er nog meer nadelen aan het gamen op een LCD TV inplaats van een monitor? Allebei aangesloten via HDMI mag er weinig verschil zijn of mis ik iets?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

meh, op 1 meter afstand is 32 inch vrees ik toch teveel.. Ik heb zelf een 24 inch, en zit ongeveer op 50-75 cm afstand, en ik vind het al groot. Dan is 32inch erg vermoeiend..

Verder gebruik ik gewoon een T240HD :)

Ik zou voor dd 27 inch gaan

[ Voor 6% gewijzigd door FikkieHo op 14-01-2009 21:15 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Ik zit al een tijdje met een 32 inch full HD tv en het is echt heerlijk

hij staat op ongeveer 80 centimeter en maar heel soms bij dingen zie je wat onscherpte maar dan moet je echt goed kijken. Gewoon word enzo is ook goed te doen (lekker veel ruimte).

ZOrg wel dat je videokaart goed instelbaar is en dat je scherm goede refresh heeft.

Mijn sharp aquos full hd icm. met mijn hd4850 wrekt niet goed als je hem niet precies goed instelt (dit was ook met m'n x1900Xt.

Ik heb hem 1080P24P hdmi

Voor vragen stel ze gerust (per mail) of hier

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let op met input lag.

iets waar je normaliter geen last van hebt, omdat het geluid ook vertraagd word
maar als je gaat gamen kan het wel een verneukeratief zijn

Vergelijk het met lag alsof je op het internet speelt. Wil je dan ook nog eens op internet spelen heb je dubbele lag, is niet fijn

dit komt door alle digitale verbeteringen die je tegenwoordig ziet. vaak kan je ze wel uitzetten (just scan). maar het is een tip

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Je moet er ook goed op letten dat je 1:1 pixelmapping hebt op je tv. Een beetje hetzelfde als hierboven, als je het niet hebt krijg je onscherpte en ruis etc. Je tv doet dan eigenlijk dubbel werk en kan je lag van krijgen ja (denk ik) Ik zelf heb nog nooit lag gemerkt op m'n scherm. Als je er een crt naast zet merk je het vast wel maar anders niet. (als je geen pro gamer bent dan merk je het niet)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk komt het i.c.m. een 4870 1 GB te werken. Het lag in het geluid kan ik wegwerken met de receiver.

De LG 32lg5700 heeft een reactietijd van 6ms en de refresh iets van 60 Hz, moet goed zijn toch?

Mod man, wat stel je precies in op je videokaart en hoe moet ik die onscherpte te zien?

Komt de onscherpte door de afmeting? Resolutie lijkt mij toch hoog genoeg voor dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb het ook, kijk nu naar mijn 32" LCD tv op 50-70 afstand.. ik gebruik net met dualscreen, tv is main en een 19" is mijn 2nd. Bevalt echt heel goed, en wil eigenlijk never terug :P Hoe het zit met de responstijd weet ik niet.. maar ik doe niet echt shooters dus veel maakt het niet me niet uit. Wel gebruik ik DVI ipv HDMI omdat mijn tv hd ready is.. meaning 1360x768 pixels, en over hdmi kan je alleen standaard resoluties sturen, en heb je dus geen 1:1 pixel scaling (dus gewoon scherp beeld), met dvi of vga dus wel.

Ik vind het altijd heel erg rustig, omdat je je nooit in hoeft te spannen om iets te lezen. 't is heerlijk om series en films op te kijken (gebruik mediaportal erbij.)

Sommige tv's (toen ik het kocht) hadden last van ghosting vooral als ze net aan stonden. Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Verder raad ik het je echt aan om te doen en dan definitly de grootste! (32")

ff een linkje naar mijn systeem incl foto's van mijn oude werkruimte (tis nu ruimer opgezet, netter, minder kabelzooi en geen kale muur meer :p)
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm1xZp1mk22d/view/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Over -scan en under - scan en de goede refresh rate. ik had zonder CCC last van zwarte balken boven en onder en aan de zijkanten en wazig beeld. Wel 1080p maar dan op 30 inch formaat en onscherp. op tv alle instellingen bij langs gelopen maar kreeg het niet weg. Toen bleek dat ik het bij de videokaart moest instellen met 15% over-scan. Nu is het beeld perfect.

(ik zal zo een screenshot plaatsen)

@t vesper. ik heb wel 1:1 pixelmapping. (op tv ingesteld) anders krijg ik bovengenoemd probleem maar dan andersom. het beeld wordt uitgerekt en mis ik aan alle kanten dus iets.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed te horen dat het te i.i.g. te verhelpen is. Ik neig toch naar de 32 inch.

Veel meer beeldoppervlak, kwam net ergens iets tegen over kleurdiepte. De 32 inch heeft 10 bit kleuren diepte (color depth). Wat kunnen de huidige videokaarten aan kleuren diepte weergeven?

Zie nu dat de 27 inch 16,7 miljoen kleuren weer kan geven, dit komt overeen met 24 bit als ik het goed begrijp. 10 bit is dus mager?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

hangt wss helemaal van de tv zelf af.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
lijkt me niet dat dat klopt die 10bit. Er staat op de uk versie van lge.com het volgende:

Colors Reproduction (R,G,B) 8Bit voor kleine tv's en
Colors Reproduction (R,G,B) 10bit voor grotere,

denk dat je dat per kleur moet nemen, zodat het totaal uitkomt op 24 bit en 32 bit (10,6bit zal afgerond zijn naar beneden (wat opzich wel raar is...)) correct me if I'm wrong

[ Voor 75% gewijzigd door Vesper64 op 14-01-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let er op dat de reactietijd erg belangrijk is. Als het scherm 20ms oid is, dan wil je daar niet mee gamen. Je hebt dan constant last van ghosting.

Persoon vind ik 1 meter en dan een 32" scherm veel te dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
let wel op dat de dots per inch van een tv scherm minder is dan van een computerscherm, ik game zelf of een 3 jaar oude phillips 17" lcdtv en ik zie duidelijk dat mijn scherm op dvi veeel minder scherp is dan het budget compaq scherm van mn vriendin via vga.

verder is het wel heel makkelijk switchen tussen pc en tv :P zeker als je de tv in je bed hebt hangen zoals ik :+
als je dan een reclame hebt switch je even snel naar pc om GoT te checken en dan hoor je aan het doorlopende geluid dat op een gegeven moment de reclame weer voorbij is, zap je weer terug en hoefde je je stoel niet eens uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het dots per inch verhaal heeft vooral te maken met de resolutie ten opzichte van het schermoppervlak, right?

Dat lijkt mij met een reso. van 1980 x 1020 en 32 inch nog prima.

De kleuren diepte lijkt mij ook een misverstand, tenminste dat hoop ik dan maar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Nou ja, het lijkt erop dat het gewoon een persoonlijke kwestie is.. :) Misschien eerst zelf uitproberen?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:19:
Het dots per inch verhaal heeft vooral te maken met de resolutie ten opzichte van het schermoppervlak, right?

Dat lijkt mij met een reso. van 1980 x 1020 en 32 inch nog prima.

De kleuren diepte lijkt mij ook een misverstand, tenminste dat hoop ik dan maar. :D
Ik had eerst naast m'n tv nog een samsung syncmaster 204B 20 inch monitor staan die was wel iets scherper (1600*1200 op 20 inch) en had iets beter kleuren (het licht was iets beter) maar als je ze niet naast elkaar hebt staan merk je nooit verschil.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben de 32 LG even in het echt gaan bekijken.

Wat mij opvalt is dat de meeste LCD TV`s toch last hebben van microstutt-t-t-t-t-tering.

Het loopt gewoon niet vloeiend, het verschil met een 100 Hz zie je toch echt en met games lijkt mij dat niet handig. Daarnaast was het ook echt een bakbeest qua gewicht en omvang. Net iets te voor mijn bureau.

Toch besloten om voor de 27 inch te gaan. :+

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jj1983, je loopt hier lang genoeg rond om te weten dat je op GoT ervaringen zoekt met de search en niet met een eigen topic. Vind je niets? Waarschijnlijk zijn de ervaringen er niet - maar in dit geval is daar geen sprake van - het is prima op GoT te vinden.

Wegens gebrekkige eigen inzet en onterechte 'ervaringen' topic openen gaat dit dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.