Versatel/Tele2 met Linksys WRT160n

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136526

Topicstarter
Hallo,

Omdat onze standaard router van Versatel/Tele2 niet voldoende bereik had (Davolink 201AM), hebben we een Linksys WRT160n gekocht. Die krijgen we totnutoe nog niet goed ingesteld. Het netwerk is er, maar nog geen internet. We hebben het Versatel/Tele2 Compleet ADSL 20MBit & voordelig bellen pakket.

Eerste vraag is al welke instelling we moeten kiezen: PPPoE? Of PPPoA? Of weer iets anders?
Als ik een van bovenstaande gekozen heb, moet ik de volgende gegevens invullen:

VPI
VCI
Multiplexing (VC of LLC)

Daarna wordt er nog gevraagd naar mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Ik neem aan dat dat hetzelfde is als waarmee ik inlog op mijn webmail. Omdat ik overal verschillende gegevens op internet zie, zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat zijn nou de correcte gegevens?

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:52

allure

Titaan fase 2/3

Als de standaard router van Versatel/Tele2 op het bereik na gewoon voldoet, zou je de Linksys ergens anders kunnen neerzetten met een kabel tussen de Davolink en linksys.

De linksis een statisch ipgeven, voor het gemak 1 ip verder als t ip van je huidige router.
Alsvolgt;
192.168.1.1 Router.
192.168.1.2 Linksys.
192.168.1.3 Vrij voor reserve
192.168.1.4 Vrij voor reserve
192.168.1.5 Vrij voor reserve

De DHCP-scope begint dan bij 192.168.1.6 met uitdelen, en dan moet je zelf even kijken hoe groot je je range wil hebben. (aantal clienten)
De DHCP op de linksys moet worden uitgeschakeld, en de WAN poort vrijgelaten.
De kabel komt dan in 1 van de LAN poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Ten eerste kan je de Davolink niet vervangen. De verbinding is beveiligd met een geheim wachtwoord.
Je zult dus moeten werken via de methode die allure al aangaf. Router achter router.

Ten tweede moet je rekening houden dat 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.5 gereserveerd zijn voor router, tv en telefonie. Je kan dus wel vaste ip adressen uitdelen, maar vanaf 192.168.1.6 pas.
Verder de aanwijzingen volgen van allure. Die zijn verder correct.