Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers!
Ik heb een Intel D945GCLF bordje gekocht (dat dingetje met geintegreerde Atom CPU). Daarnaast heb ik een pico PSU gekocht. Heel slim dacht ik, kan ik een lekker stil servertje opzetten.
Helaas... Vandaag alles binnengekregen, blijkt dat een pico PSU dus niet zo'n 4-pins stekkertje heeft om je mobo van stroom te voorzien... :'(

Nou vroeg ik mij af, is die aansluiting vereist voor een goede werking van je computer (ik vrees van wel, maar kwam er met Google niet echt uit)? Anders moet ik op zoek naar een andere voeding, maar dat wordt denk ik behoorlijk in de buidel tasten voor een stille voeding :X

Voortaan even alles duidelijk nalezen vóór ik het bestel... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er bestaan convertors om een molex in zo'n P4 stekker om te zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.short-circuit.com/images/products/cables/4pin-p4-cable.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar die zit er ook niet op :'(

Kijk dit is het: klik.

Alleen zit er op die dus wél zo'n stekkertje die ik hebben moet... (zie ik ook nu pas nu ik er naar zoek :o ) Ik heb ipv zo'n P4 stekker dus een platte witte met 4 vierkante ingangen naast elkaar... (klein stekkertje)

Lekker stomme aankoop weer van mezelf 8)7

Edit: oops, ik kijk nu pas ff goed... dat stekkertje wat jij laat zien zou dus op die PATA passen? (ook al scheelt het 1 zo'n dingetje? )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik weet niet goed wat je bedoelt :?
Op dat prentje heb je naast de brede ATX stekker de ATX +12V stekker. Die dient om je processor van stroom te voorzien en is essentieel voor je moederbord. Daarnaast heb je een SATA stroomaansluiting en daarnaast weer een 4-pins molex aansluiting.

Die verloopstekker zou inderdaad op de aansluiting met het label "PATA" passen. Het pinnetje dat ontbreekt is de +5V lijn. Die wordt niet gebruikt door je processor.

[ Voor 22% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-01-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, nu ik het teruglees is het een beetje een wirwar van woorden en zinnen.

Mijn probleem is dat ik de namen van al die stekkertjes niet ken, en dus is het erg moeilijk om er een plaatje van te zoeken op Google...

Als je op dit linkje klikt, en dan kijkt naar het meest linker stekkertje. Die heb ik ipv een P4 connector.

Ik ga in ieder geval op zoek naar een Nederlandse verkoper van dat verloopkabeletje wat jij in je eerste post liet zien. Hartstikke bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
dan kun je toch die converter gebruiken die admiral freebee in zijn eerste post heeft laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup, dat zei ik toch ook in mijn laatste post? :)
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:36:
Ik ga in ieder geval op zoek naar een Nederlandse verkoper van dat verloopkabeletje wat jij in je eerste post liet zien. Hartstikke bedankt voor je hulp!
Ik noemde het alleen even een verloopkabeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag topic

op de foto zie ik gewoon een p4 aansluiting

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Niet op de tweede link die hij post. Blijkbaar zijn er meerdere versies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sommige PicoPSUs hebben een ATX12V stekker, sommige niet. Gek genoeg de 90W wel en 120W niet als ik zo op www.picco.nl kijk. Op de voorpagina van diezelfde site zie je trouwens een link naar het benodigde verloopstuk. Bedenk daarbij wel dat je waarschijnlijk ook een molex splitter nodig gaat hebben om na gebruik van de splitter nog een molex stekker over te hebben...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1