Externe USB harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Van mijn vader doorgemaild gekregen, maar ik heb ook niet zoveel verstand van Harddisks. Wellicht dat iemand mij op het goede spoor kan zetten?

Ik had laatst een externe harddisk gekocht (Samsung HDDN 320Gb HM320JI en zelf ingebouwd in een GEH HDD SWEEX ST030 Sata z-zw houder met Alcor AU6390/JMICRON JM20339 chipset). Werkte allemaal prima. Tot vanmorgen. Ik had er gisteren 650 Mb aan bestanden van het e.o.a. opgezet (daarnaast staat er een kopie op van mijn documenten en alle afbeeldingen). De bestanden interesseren me overigens niet. Werkte dus allemaal prima. Vanmorgen echter op een laptop onzichtbaar. Ook op mijn PC moeite gehad om zichtbaar te krijgen. PC zegt nu dat schijf nog maar 82 Mb groot is. Lezen kan wel (maar alleen de ROM bestanden van de fabrikant). Schrijven en formatteren niet. Hij zegt dan schijf tegen schrijven beveiligd. Het ding heb ik gisteren wel van 5 cm hoogte om mijn bureau laten vallen maar stond toen al af. Heeft allemaal geen haast maar als ie naar de klote is dan ben ik wel snel genezen van dit type schijf !

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?

Bvd namens mijn vader voor de evt reacties.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat zegt Diskmanagement/Schijfbeheer? (Tik diskmgmt.msc in Run/Uitvoeren)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Na openmaken van de hdd bleek dat de sata aansluiting er niet meer goed opgeschoven zat. Schijf werkt weer naar behoren. Toch bedankt voor je reactie!