Ok,ik heb hier een Toshiba laptop met Vista. Deze is van een vriendin, ik zou even problemen oplossen omtrent de bedrade NIC. Erg oude driver geupdate, waarna ik zag dat SP1 nog niet gedaan was. Dat leek me een goeie aangezien ik vaak gehoord had dat SP1 veel verbetering bracht. En misschien betekende het ook een betere werking in het netwerk gedeelte wat het e.e.a. te wensen overliet.
Toen liet ik het systeem SP1 installeren, wat mislukte bij circa 15%. Hij ging het opnieuw proberen na de reboot, dat mislukte ook. Toen ging hij de wijzigingen ongedaan maken wat eeuwig duurde. Echt heel lang. Toen heb ik hem maar uitgezet op een gegeven moment, want er zat weinig activiteit in na een uur oid.
Maar nu, iedere keer als je em boot kom je Windows binnen en zegt hij:
Wat erg rot is, is dat hij in veilige modus exact hetzelfde doet, als het überhaupt al werkt (meestal gewoon niks, zwart scherm).
Uiteraard is er geen system restore punt
Ja wel 1 met de naam "SP1 install" oid, en die geeft een CRC error nadat deze "klaar" is met restoren.
En Startup Repair werkt ook niet. Ik weet ook niet wat ik met de console moet doen om wat te fixen. Kan ik een registry fix app runnen? Ik heb wel chkdsk gedaan, maar die vond ook niks.
Dus wat kan ik doen? Ik zou graag een echte Vista herstel/repareer optie hebben, zonder daarbij alles eraf te gooien, wat natuurlijk altijd nog kan. Maar dan moet ik bestanden gaan redden etc, allemaal geen tijd voor.
Iemand een idee?
Toen liet ik het systeem SP1 installeren, wat mislukte bij circa 15%. Hij ging het opnieuw proberen na de reboot, dat mislukte ook. Toen ging hij de wijzigingen ongedaan maken wat eeuwig duurde. Echt heel lang. Toen heb ik hem maar uitgezet op een gegeven moment, want er zat weinig activiteit in na een uur oid.
Maar nu, iedere keer als je em boot kom je Windows binnen en zegt hij:
Iedere keer, en ik heb hem al eens zo'n 7 uur gegeven om die wijzigingen ongedaan te maken, maar dan kom je terug en valt er niks meer te zien, zwart scherm, vastgelopen.De installatie van het servicepack is mislukt. De wijzigingen worden ongedaan gemaakt.
Schakel het systeem niet uit.
Wat erg rot is, is dat hij in veilige modus exact hetzelfde doet, als het überhaupt al werkt (meestal gewoon niks, zwart scherm).
Uiteraard is er geen system restore punt
Ja wel 1 met de naam "SP1 install" oid, en die geeft een CRC error nadat deze "klaar" is met restoren.
En Startup Repair werkt ook niet. Ik weet ook niet wat ik met de console moet doen om wat te fixen. Kan ik een registry fix app runnen? Ik heb wel chkdsk gedaan, maar die vond ook niks.
Dus wat kan ik doen? Ik zou graag een echte Vista herstel/repareer optie hebben, zonder daarbij alles eraf te gooien, wat natuurlijk altijd nog kan. Maar dan moet ik bestanden gaan redden etc, allemaal geen tijd voor.
Iemand een idee?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)