Ik heb via EFS bestanden op mijn PC ge-encrypt. Nu heb ik een gedeelte van die bestanden weer gedecrypt en helaas moeten constateren dat de meeste van deze bestanden corrupt zijn.. Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren en hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Je levert niet gek veel informatie. Hoe heb je die bestanden gedecrypt en hoe weet je of ze corrupt of gewoon nog steeds encrypted zijn?
De encryptie is niet meer aanwezig (tenminste dat vertelt de properties van het bestand). Ik heb ze gedecrypt door simpel weg het encryptie vinkje weg te halen.downtime schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:34:
Je levert niet gek veel informatie. Hoe heb je die bestanden gedecrypt en hoe weet je of ze corrupt of gewoon nog steeds encrypted zijn?
probleem is helaas niet verholpen. Iemand nog een idee? Of moet ik wellicht nog wat extra info posten?
helaas heb ik het het probleem nog steeds. Zit met een boel beschadigde bestanden. Hoop dat iemand nog een licht wil werpen op deze issue. Is het wellicht nuttig 1 van de beschadigde bestanden te uploaden?
[ Voor 19% gewijzigd door mmedia op 25-01-2009 15:58 ]
Inmiddels het volgende gecheckt/geprobeerd:
- tool cipher.exe laat zien dat de files daadwerkelijk unencrypted zijn
- chkdsk leeft geen fouten op
- hard disk drive fitness tool van hard disk fabrikant levert ook geen fouten op
Iemand enig idee hoe ik deze corruptie kan tackelen?
- tool cipher.exe laat zien dat de files daadwerkelijk unencrypted zijn
- chkdsk leeft geen fouten op
- hard disk drive fitness tool van hard disk fabrikant levert ook geen fouten op
Niet?mmedia schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:05:
Een corrupt bestand wordt niet zomaar opeens oncorrupt, dus tenzij je ergens een backup hebt van die bewuste files blijft er weinig van over.
Of je moet aan data reconstructie willen gaan doen - data die weg is kun je er niet zomaar bij verzinnen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Helder, maar hoe kan het zijn dat door het verwijderen van de EFS encryptie er opeens corruptie ontstaat?alt-92 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:34:
[...]
Niet?
Een corrupt bestand wordt niet zomaar opeens oncorrupt, dus tenzij je ergens een backup hebt van die bewuste files blijft er weinig van over.
Of je moet aan data reconstructie willen gaan doen - data die weg is kun je er niet zomaar bij verzinnen.
Doordat de bestanden tijdens het decrypten in gebruik waren door een ander proces; dat kan varieren van Windows Indexing Service tot een of ander wazig antivirus-tooltje. Ik vraag me trouwens wel degelijk af of je niet hebt lopen goochelen met users en/of gedeeltelijke OS-installaties want dat is namelijk de meest voorkomende oorzaak van corrupte/onleesbare EFS-bestanden.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Technisch gezien kan elke schrijf actie tot corruptie lijden. Ik heb wel eens bestanden van een externe hdd gekopieerd en inderdaad kapot. Op de Externe HDD alles goed :!mmedia schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:38:
[...]
Helder, maar hoe kan het zijn dat door het verwijderen van de EFS encryptie er opeens corruptie ontstaat?
Vaak is het inderdaad de Indexering of een of andere lame antivirus die in de weg zit die dit soort acties stoort.
Zo intelligent is het schijnbaar dus allemaal nog niet. Nu ja hoop dat je een backup hebt. Als je encryptie wil gebruiken waarom gebruik je programma's als TrueCrypt niet?
[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 29-01-2009 11:45 ]
There is no place like ::1
Pagina: 1