Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange server + Outlook 2003/2007

Pagina: 1
Acties:

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoi allemaal,

Heb een probleem met mijn mail. Ik studeer op het moment op Fontys, en je kan via Outlook verbinding maken met de exchangeserver, voor mail, agenda enz. Nu heb ik alles opnieuw op mijn computer geinstalleerd, dus moest ik ook alles weer opnieuw instellen voor Outlook. Ik heb vantevoren alle instellingen overgeschreven, maar nu ik Outlook weer wil instellen, lukt het me niet. Hij blijft de foutmelding geven:
'De verbinding met de Microsoft Exchange-server is niet beschikbaar. Outlook moet online zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien.'

Ik heb al van alles geprobeerd. Ik had eerst Office 2007 erop staan, heb ik verwijderd en Office 2003 geinstalleerd (op internet stond dit als oplossing), Ik heb ook al een registerwaarde veranderd (stond ook op internet), heb alle instellingen al ongeveer 20x verwijderd, en opnieuw ingesteld. Ik heb de handleiding van de Fontys-website gevolgd, de instellingen die ik op had geschreven, en ik heb de instellingen van mede-studenten al geprobeerd. Ik heb zelfs eerst een ander mailadres ingesteld (geen exchange-server, maar gewoon POP3), zodat outlook een keer volledig kon opstarten (ik probeer ook maar iets... :9 ) en daarna de mail van Fontys ingesteld, maar het helpt allemaal helemaal niks...
Ik heb (denk ik) alle oplossingen al geprobeerd die op internet te vinden zijn (ik zoek me al 2 weken helemaal kapot, ik vind outlook fijner werken dan webmail ) Er is zelfs een fix van microsoft, die heb ik ook al geprobeerd.
Heb ook al een keer geprobeerd om de firewall uit te zetten, helpt niks, en heb zowel via het netwerk thuis als via het schoolnetwerk geprobeerd, maakt niks uit.
Waarschijnlijk vergeet ik nu nog een paar dingen die ik al geprobeerd heb, maar daar kom ik vanzelf nog wel op als het nodig is.

De exchange-server die ik moet instellen is 'Colorado', via RPC over HTTP, waarbij ik een basis-certificaat moet selecteren.

Lang verhaal, hopelijk is het duidelijk. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of wat ik fout doe? Of hebben jullie meer info nodig?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

IK zal ff langs de sysbeheerder lopen en daar het probleem voorleggen.

Hun kunnen dat zo voor je instellen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 15:05
Heb je het beveiligingscertificaat wel geinstalleerd op je computer?
Je kunt meer informatie krijgen wat er fout gaat door outlook op te starten met het volgende commando:

outlook /rpcdiag

• Ruubster
  • Niet online
Netraam schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:35:
Heb je het beveiligingscertificaat wel geinstalleerd op je computer?
Je kunt meer informatie krijgen wat er fout gaat door outlook op te starten met het volgende commando:

outlook /rpcdiag
Dat zal ik eerst eens proberen, zal de resultaten weer posten. En anders ben ik bang dat ik inderdaad toch naar ICT zal moeten (die zit op een ander terrein, en ik weet niet precies waar, dus dat wordt even zoeken)

• Ruubster
  • Niet online
Resultaat van de RPCdiag, is:

Servernaam: ----
Type Adreslijst
Verbinding: ----
Status: Verbinding maken
Andere kolommen zijn leeg

en

Servernaam: Colorado
Type Adreslijst
Verbinding: ----
Status: Verbinding maken
Andere kolommen zijn leeg

Het certificaat dat ik moet instellen, heet 'Basiscertificaat', dus is denk ik standaard meegeïnstalleerd bij Windows of Outlook o.i.d.

• Netraam
Ik neem aan dat je de instructies zoals fontys zelf geeft al hebt gevolgd:
http://www.fontysmediathe...isgebruik_Fontys_mail.pdf

• Ruubster
  • Niet online
Ja, heb ik al gevolgd... Leek me de meest logische instellingen.

• Netraam
Als ik naar het adres van de rpc-proxy ga krijg ik een error. 403 forbidden.
https://rpcmail.fontys.nl/

Het lijkt me dat je normaal wel iets zou moeten krijgen.
Hebben andere studenten nog wel toegang op deze manier?
Waarschijnlijk kan jullie systeembeheer hier verder mee helpen.

• Ruubster
  • Niet online
Iedereen om me heen gebruikt Outlook, is lekker makkelijk met afspraken maken (vind ik), en heb die instellingen van hun dus ook al geprobeerd. Ik ga wel gewoon ICT bellen/mailen, kijken of zij meer weten.

Verwijderd

Ik heb PRECIES hetzelfde.. Ook fontys, vista, outlook2007, handleiding gevolgd, 20 x geprobeert, zelfde melding etc..
Het vreemde is ook bij mij dat ik voor de herinstall nergens problemen mee heb gehad.
Heb je/iemand ondertussen een oplossing gevonden. Vandaag ben ik langs de iSSD service op fontys geweest, echter hebben die er ook ballen verstand van.

B.v.d.

Sh*t: http://fhict.fontys.nl/IT...ook_thuisgebruik_2007.pdf
(niet gezien)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 14:42 ]

Pagina: 1