Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OUTLOOK 2007] Mail van groepen automatisch kleuren

Pagina: 1
Acties:

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,
Ik zit met de volgende vraag.
Ik gebruik Outlook 2007 op Windows Vista en zou graag e-mails die afkomstig zijn van bepaalde groepen contactpersonen automatisch een eigen kleurtje geven. Deze groepen, zoals ik ze noem, zouden categorieën kunnen zijn, of distributielijsten. Zolang het maar geen los geselecteerde personen (ik wil het graag up-to-date houden, zonder daar zelf steeds bij in te grijpen).
Het lukt me echter niet om dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb geprobeerd via Indelen een kleur te geven aan de distrubutielijst of aan een categorie, maar dat werkt zo niet. Waarschijnlijk komt dit omdat deze groepen een verzameling contactpersonen is, waardoor er wordt gecheckt of de e-mail afkomstig is van AL deze personen (wat natuurlijk nooit het geval is).
Als ik via Regels een regel maak waarbij wordt gecheckt of de e-mail afkomstig is van de distributielijst, dan krijg ik de melding dat mijn distributielijst persoonlijk is, en dat het daarom niet kan. Ik kan alleen nergens vinden of het mogelijk is om persoonlijk om te zetten in globaal of iets dergelijks.

Ik heb heel Google al afgezocht, maar alle Help-sites kunnen mij me niet helpen. Hopelijk is er een gebruiker die met hetzelfde bijltje heeft gehakt, of iemand met veel inzicht!

Ik hoor het graag.
Groeten,
Eduard

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
niemand?

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 23:24 . Reden: vraag verkeerd begrepen ]

Verwijderd

Werk je via Exchange server?
In dat geval kan je inderdaad 'persoonlijke distributielijst' (opgeslagen in je eigen contacts) niet gebruiken in rules. Als je DL kunt aanmaken in bijv public folders dan moet het via Rules lukken...

Als je niet via exchange werkt dan is het vreemd dat het niet lukt: zelf gebruik ik het nl ook op die manier.
Waar heb je de PDL opgeslagen? Rechtstreeks in je contacts of in een subfolder?

gr, Hans