Toon posts:

Externe HD in netwerk plaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hier in huis willen wij graag een externe HD plaatsen in ons netwerk, zodat daar alle backups gemaakt kunnen worden. Als je het leuk vindt om ons te helpen lees dan verder.

Wij hebben thuis het volgende kwa apparatuur wat met elkaar moet gaan werken:
- Macbook 2x
- Windows XP laptops 2X
- Windows Vista laptops 2X
- D-Link DSL-2740B
- Externe HD 1 TB(moet nog gekocht worden)

Het is de bedoeling dat de externe HD gebruikt gaat worden voor Time Machine (backup systeem voor Mac gebruikers). Het liefst willen wij dat de HD gesplitst wordt in 3 delen. Bij de HD van 1TB, twee delen van 200GB (voor de time machine) en de rest voor gezamelijk gebruik. Het is de bedoeling dat de twee delen van 200GB alleen voor de mac gebruikers zijn.

De vraag is hoe we dit moeten gaan aanpakken? Welke externe HD moeten wij aanschaffen en is het überhaubt mogelijk?

Groeten,

Nielesss

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
Maar aan welke pc moet de Ext HDD hangen? ik zie zo 1-2-3 geen usb support op je router.
Doel je niet op een NAS?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 14:01
thijszor schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:38:
Maar aan welke pc moet de Ext HDD hangen? ik zie zo 1-2-3 geen usb support op je router.
Doel je niet op een NAS?
Een externe hardeschijf met LAN aansluiting is ook verkrijgbaar. Dit hoeft M.I. niet per definitie een nas te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
NAS? Het klopt dat er geen USB poort aan mijn router zit, maar wel van die LAN uitgangen. Kan het niet daarmee?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 08:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, dit is eigenlijk niet veel meer een 'wat moet ik kopen' topic.
Er zijn legio harde schijven met een netwerk aansluitingen die je kunt kopen, en er zullen er ook genoeg zijn waar je meer dan 1 partitie op aan kunt maken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een Synology DS-107+

Kijk ook eens in de Pricewatch

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Niet alleen wat moet ik kopen, maar ook hoe moet ik alles configureren.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 18:37
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:30:
Niet alleen wat moet ik kopen, maar ook hoe moet ik alles configureren.
Daarvoor is een handleiding beschikbaar, partities maken is ook niet het moeilijkste op de wereld.
Indien je wel iets in de trend van een NAS wilt kopen, zal dit zeer waarschijnlijk ook gewoon in je handleiding staan.

En anders maak je een specifiek topic aan over mogelijke problemen die je tegenkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste probleem is dus al waarmee moeten wij mee beginnen? Hoe moeten wij beginnen? Wat is NAS? Op wikipedia staat een boel informatie, maar dat wordt mij te moeilijk. Ik studeer helaas geen computerkunde, dus ken al die termen niet.

De eerste stap lijkt mij om een HD te kopen. Maar hoe moet ik deze gaan aansluiten op de router, aangezien er geen USB op zit. Dan dacht ik via een LAN uitgang, maar hoe heet dat op kieskeurig.nl? Ik zie een hoop soorten interfaces, maar heb geen idee welke de goede is.

Dan moet ik de router gaan configureren. Ben er één keer in gekomen via een IP-adres, maar wat ik daar aantrof was niet om over naar huis te schrijfen. Veel te veel complexe termen en instelingen?

Dus vandaar dat ik hier een hoop informatie, hulp en steun zoek. Iemand met veel kennis en die ons graag wil helpen een leuke netwerkje te creeren zonder al te veel poes pas.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik ben bang dat je hier dan ook niet echt op de juiste plek zit. Iedereen wil je graag helpen met eventuele problemen die je tegekomt maar er wordt wel verwacht dat je zelf gaat uitzoeken wat je nodig hebt en hoe dit te implementeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik morgen terug komen met dat wat ik uitgevogeld heb.

Bedankt!
Pagina: 1