Thomsons TG787 Printer Sharing

Pagina: 1
Acties:

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Dag,

ik ben bezig met een Thomson TG787 (router/modem), ik wil hiermee middels de usb poort die aanwezig is printer sharen op het netwerk.
Alleen in router zelf zie ik niks van opties voor printers, toen hij gekocht werd was de functie wel vermeld.
Heb al via telnet ingelogt, daar zie ik wel de onder optie printersharing RAW en LPD beide geprobeerd te enablen, router restart en de instellingen bewaard hij niet.

USB stick herkend ie wel, er is ook een optie in router content sharing.

Ik kom er niet meer verder uit, en volgens thomson zelf moet dhcp aan, printer aansluiten en het moet werken.
Maar dat werkt dus in elk geval niet.

bedoeling pc2-pc1<-ethernet->router<-usb->printer

Please help

[ Voor 5% gewijzigd door zmeding op 14-01-2009 19:31 ]

My iRacing

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Word de printer die je probeerd te instaleren wel ondersteund door de firmware van de router?

• zmeding
Ik heb geen lijst met printers die werken met firmware. zo ver ik weet laatste firmware aanwezig op router

My iRacing

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-02 10:52
Hallo,

Even een vraag over deze TG787. Kan je die USB stick dan gewoon als gedeelde netwerkmap in Deze Computer instellen?

En, op de datasheet staat dat er 2 USB poorten opzitten, maar op de foto zie ik er maar één?

Alvast bedankt!

• zmeding
ja die kan je gewoon als gedeelde map instellen, er zijn 2 aansluitingen, 1 aan de achterkan en 1 aan de zijkant

My iRacing

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
Net mijn printer geinstallerd als netwerk printer op een Asus WL-500W.
In eerste instantie ook de handleiding gevolgd zoals bij jou ongeveer beschreven.

Het ligt vermoedelijk aan het volgende;
Windows (XP en Vista) moet je configureren voor het delen van een printer, via een netwerk of via USB. Dit kan globaal via SNMP ( de 'professionele manier') of via LPR. Dit is manier die wat meer configuratie vraagt.

LPR is een service die op de achtergrond draait, maar standaard niet geinstalleerd word. Je moet deze dus eerst zelf aan zetten.
Zie deze link: install LPR in Vista

Je moet dit dus op elke PC instellen!
Met deze methode moet je overigens ook de printer drivers op elke PC apart installeren. Dit is een van de reden dat deze methode wat achterhaald is.

Mijn oude CanonS520 werkt nu prima. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Flexboy op 27-01-2009 08:29 ]

Pagina: 1