Ik heb een poosje geleden een Medion computer PC36904 gekregen. Het is een relatief nieuw exemplaar met een Blue-Ray brander. Alles is kennelijk in SATA uitgevoerd, er zit een vrij dun kabeltje aan de brander. Ik wilde een 2e DVD-speler plaatsen. Nu heb ik uit mijn oude, defecte PC een Pioneer DVR-105DA brander, die met IDE als slave aangesloten was.
Op het moederbord van mijn nieuwe computer zit wel zo'n 40-polige strip, waar verder niets op aangesloten zit. Kan ik de Pioneerbrander daarop aansluiten, of is dat vragen om moeilijkheden? En als dat kan, moet ik de Pioneer dan als master of als slave instellen, want SATA kent dat niet, meen ik eens gelezen te hebben. Er zit ook cable select op. En kan ik gewoon een rechte flat cable gebruiken?
Alvast bedankt voor elke hulp!
Rob
Op het moederbord van mijn nieuwe computer zit wel zo'n 40-polige strip, waar verder niets op aangesloten zit. Kan ik de Pioneerbrander daarop aansluiten, of is dat vragen om moeilijkheden? En als dat kan, moet ik de Pioneer dan als master of als slave instellen, want SATA kent dat niet, meen ik eens gelezen te hebben. Er zit ook cable select op. En kan ik gewoon een rechte flat cable gebruiken?
Alvast bedankt voor elke hulp!
Rob