Toon posts:

IDE brander in SATA computer te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poosje geleden een Medion computer PC36904 gekregen. Het is een relatief nieuw exemplaar met een Blue-Ray brander. Alles is kennelijk in SATA uitgevoerd, er zit een vrij dun kabeltje aan de brander. Ik wilde een 2e DVD-speler plaatsen. Nu heb ik uit mijn oude, defecte PC een Pioneer DVR-105DA brander, die met IDE als slave aangesloten was.
Op het moederbord van mijn nieuwe computer zit wel zo'n 40-polige strip, waar verder niets op aangesloten zit. Kan ik de Pioneerbrander daarop aansluiten, of is dat vragen om moeilijkheden? En als dat kan, moet ik de Pioneer dan als master of als slave instellen, want SATA kent dat niet, meen ik eens gelezen te hebben. Er zit ook cable select op. En kan ik gewoon een rechte flat cable gebruiken?
Alvast bedankt voor elke hulp!

Rob

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
als het een een IDE aansluiting is kan dat gewoon :) (als het een floppy aansluiting is werkt het niet)

volgens mij maakt het niet uit in welke stand je de CD speler zet omdat er maar 1 apparaat op de kabel zit. maar volgens mij was het meest veilige om hem op de slave te zetten.

let wel op dat de BIOS mogelijk gaat proberen om vanaf de IDE speler te booten en daarom mogelijk niet meer goed boot :) (daarmee bedoel ik dat hij de IDE speler op pos 1 zet en daarom zegt er geen boot device meer is)

[ Voor 17% gewijzigd door Tommasso op 14-01-2009 17:30 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die DVD brander kan je op master of op CS zetten en gewoon daar aansluiten.

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom je perse een oudere brander in je PC wilt zetten. Hij zal alleen maar langzamer zijn en met de brander die er al in zit kan je alles al (ook CD's kopiëren)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Waarschijnlijk om 'on-the-fly' te kunnen kopieren...

En ja, een brander kan gewoon als Master of Slave of Single Device gewoon aangesloten worden op een PATA-aansluiting.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou dus moeten lukken. En inderdaad zit ik niet echt verlegen om een 2e speler/brander, maar ik was nieuwsgierig of het zou kunnen. Bedankt voor de tips, allemaal!

Rob

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het gewoon uit zou ik zeggen.

Dat zijn dingen waar je toch echt zelf even wat moeite voor mag doen voordat je een topic opent. Je zult het er logischerwijs niet mee slopen, je loopt hooguit tegen een incompatibility issue aan.
Dit topic gaat in elk geval op slot. Mocht je het geprobeerd hebben en tegen problemen aanlopen mag je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je zelf hebt geprobeer en tegen welke zaken ja aanliep.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.