Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] systeem herstel werkt niet door virus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb denk ik een virus op mijn computer.

als ik hem normaal opstart en inlog krijg ik na 2 a 3 minuten een blauw scherm.
start ik hem in veilige modus op dan gebeurt dit niet.

nou wil ik dus een systeemherstel uitvoeren van een paar dagen geleden.
systeemherstel start wel op. ik kan ook een datum aanvinken dan klik ik op volgende werkt ook nog.
maar als ik daarnaa op volgende klik gebeurt er niks
systeem herstel blijft gewoon staan.

nu wilde ik ook een virus scan draaien maar in veilige modus lukt dit niet.
norton heeft dan nog de functie om hem via ie te draaien maar dit werkt niet omdat ik geen activex kan instaleren.

weet iemand hoe ik wel systeemherstel kan starten of hoe ik dit op kan lossen.

groet,

timo

• James85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 20:11
Kun je wat meer informatie geven? Het blauwe scherm (BSOD) geeft een foutcode en wat parameters. Schrijf deze informatie even op een papiertje en check dan de Windows XP en 2000 BSOD guide even.

Verwijderd

Topicstarter
dit krijg ik

stop ox0000008e (oxc0000005, oxb3395b3a, oxabb77728, 0x00000000)
in het topic wat je me gegeven heb staat deze fout niet en via google kom ik er ook niet echt uit.

timo

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:11:
dit krijg ik

stop ox0000008e (oxc0000005, oxb3395b3a, oxabb77728, 0x00000000)
in het topic wat je me gegeven heb staat deze fout niet en via google kom ik er ook niet echt uit.

timo
Achter de stop staat een nul en geen o. Daarom kan je waarschijnlijk niks vinden.
Als je zoekt op 0x(etc) dan kam ik oa hier op uit:
General troubleshooting for an error message that you may receive randomly in Windows XP: "Stop 0x0000008E"
[XP] BSOD 0x0000008E bij starten diverse programma's*

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 15-01-2009 00:56 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net zitten lezen en ze zeggen dat het probleem een hardware probleem zou kunnen zijn alsmede een software probleem.

nu krijg ik alleen blauw scherm in normale modus. in safe modus gebeurt dit niet.

zou ik hiermee uitkunnen sluiten dat het probleem niet hardwarematig is?

ik kan ook geen systeemherstel meer uitvoeren eerst bleef hij hangen.
maar nu zijn er helemaal geen data meer beschikbaar.

ik heb ccleaner gebruikt om me reg en zo op te schonen. (is daardoor ook de systeemherstel gerest?)

timo

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Als je zelf niet weet wat ccleaner heeft gedaan, dan gok ik op buggy driver/instelling (de error duidt op een access violation) en dat je het beste je belangrijke spullen kan back-uppen en de boel opnieuw te installeren.

Je kan voor de zekerheid je HD nog volledig scannen (al moet je sowieso eerst back-uppen voordat je op zoek gaat naar eventuele bad sectors).

[ Voor 24% gewijzigd door _H_G_ op 15-01-2009 08:46 ]

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
lijkt idd op een foutief gedragende driver. Ik weet niet of je laatst iets hebt verandert? Anders kan je proberen die driver weg te doen en kijken of dat helpt. Als je geen zin hebt in een schone lei kan je ook al je rand apparatuur drivers en software weg mieteren en opnieuw installeren. Zelfde geld overigens voor software, iets nieuws geinstalleerd waarna je bsod's krijgt dat nieuwe weg mieteren.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik heb on2share pro gister geinstalleerd. hier was ik niet tevreden mee dus heb ik hem verwijdert.

de middag erna weer aangezet en toen kreeg ik dit probleem.
nu denk ik dat dit het probleem is. hoe kan ik er achter komen of er nog bestanden opstaan of waar die zijn.

groet,
timo

• James85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 20:11
Stond er toevallig ook een bestandsnaam in het blauwe scherm? (onder de stopcode)

Verwijderd

Topicstarter
nee dat stond er niet daar heb ik nog naar gekeken.

timo

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb precies hetzelfe, behalve het blauwe scherm

ik kan geen herstel doen, net zoals hierboven beschreven.
ook kan ik geen enkele virusscanner draaien.
Wanneer ik in google zoek naar een trefwoord en klik vervolgens de gevonden link aan, zegt ie dat die url niet te vinden is en opend ie vaak een online scan pagina;
"My computer Online Scan" en krijg de waarschuwing dat er virussen zijn die Direct aangepakt moeten worden.

hier een screenshot ervan:
Afbeeldingslocatie: http://i525.photobucket.com/albums/cc331/wim_s/th_virus.jpg
is dit een te vertrouwen melding van windows of is dit een melding die ik weg moet klikken?

wanneer ik in google op een link klik opend ie steeds een andere pagina dan ik wil meer wel met de gezochte woorden erin.
bijvoorbeeld klik ik op de link van photobucket.com, verwijst ie me naar : .strato.de/easyweb/fotoweb/index.html (Dat .de komt denk ik omdat ik in duitsland ben)

ik kan geen scanners draaien, welke opties zijn er dan nog?

edit ik zie nu pas dat het scherm van "deze computer" in het engels is, ik heb een nederlandse versie.

[ Voor 4% gewijzigd door OliverBB op 17-01-2009 14:41 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Je pc is zwaar geinfecteerd lijkt het.
Download MalwareBytes op een andere pc, en zet het op een USB stick.
Start nu je pc in Veilige modus (zonder netwerk) en stop de usb stick erin, en draai malwarebytes.
Hierna zou je pc wel weer toegangelijk moeten zijn voor een virusscanner.

PS: NOD32 kan wel scannen in veilige modus.

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost door een tip van een collega
heb hitmanpro 3 gedraaidt.
werkt in veilige modus hij vond een paar virusen. dit heeft ie verwijdert en me pc draait weer als een zonnetje.

bedankt voor alle hulp

timo

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik zal Hitman3 zo ook even in veilige modus proberen, maar tot nu toe lukt het hier niet
NOD32 en AVG hebben wel wat verwijderd, ook ik veilige modus, maar ik kan van beide de database niet updaten en verder is het hele verhaal nog steeds hetzelfde.

[EDIT]
Hitman vindt wel wat tracking cookies en een Trojan Downloader.
Hij zegt het te verwijderen maar start opnieuw op en vindt hem dan gelijk weer, verwijderd hem weer , start opnieuw op,....... etc.
hij krijgt de downloader dus niet weg. Ondertussen kan ik de virusscanners nog steeds niet updaten en systeemherstel werkt ook niet.
ik kan wel gewoon op het forum posten en bladeren, maar de meeste andere urls vindt ie niet of linkt ie door naar ebay enzo.

De downloader die Hitman vindt is:
classifficatie:
Trojan Downloader.win32.RENOS.AQ!IK

score:
6.0

bestandsnaam:
tdssxfum.dll (C:\windows\system32)

handmatig kan ik dit bestand niet vinden (verborgen bestanden etc zijn wel weergegeven)
Iemand die hier iets mee kan?

[ Voor 60% gewijzigd door OliverBB op 19-01-2009 14:06 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Booten met een LiveCD met NTFS lees- en schrijfondersteuning; en het liefst ook met Windows Register ondersteuning (b.v. ERD Commander of speciale Knoppix uitvoeringen). Dan zie je het bestand (het liefst natuurlijk alle gevonden "kwaadaardige" bestanden) waarschijnlijk wel staan --> verwijderen.

Hetzelfde geldt voor de bestandsnaam in het Windows Register --> verwijderen. Eventueel kun je dit ook vanuit Safe Mode proberen (na eerst het .dll bestand verwijderd te hebben), maar dat is alweer "minder veilig".

Daarna Windows weer (liefst in safe-mode) booten en dan MalwareBytes of SUPERAntispyware (ja, klinkt slecht, maar het is echt een van de betere scanners van dit moment) draaien en alles laten opruimen ... Weer een reboot later duimen dat je Windows nog normaal wil opstarten en weer een full-scan doen ter controle.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>>>>> BV

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1