Notebook toetsenbord willekeurige aanslagen (ASUS L5800C)

Pagina: 1
Acties:

• LegeDoos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05-2025
Beste mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb me al suf gegoogled en op de ASUS site gekeken maar niets gevonden. Het gaat om het volgende:

Ik heb een oude ASUS L5800C notebook. Nu deed dat ding laatst vreemd dus ik dacht laat hem eens opnieuw installeren. Ik heb echter vreemde toetsenbord problemen.

In Ubuntu heb ik de volgende problemen:
-Bij het openen van een terminalvenster krijg ik typens telkens ^@ karakters er tussen door. Als ik banaan typ, staat er bv b^@ana^@^@n. Als ik dan niets doe komen er met random tussenpozen telkens ^@ bij.
-In Ubuntu gdm kan ik niet fatsoenlijk werken omdat ik telkens de focus verlies van het scherm waar ik wil typen.

Windows dan maar. Geeft ook problemen. Booten naar dosprompt geeft hetzelfde gedrag, alleen krijg ik er nu p's tussendoor.

Toetsenbord geruild met een zelfde systeem (heb er toevallig twee dezelfde): zelfde probleem. Het oude toetsenbord van het "kapotte" systeem werkt wel goed in het andere systeem.

Memcheck gedaan: geheugen is in orde.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en vooral: hoe kan ik het oplossen?

Alvast bedankt!

LegeDoos

:)

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45
Numlock staat aan? >:)

• LegeDoos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05-2025
Nee, gelukkig hoor ik niet bij die groep mensen. Ik heb daar tijdens mijn zoektocht ook al een aantal keer smakelijk om gelachen :)

Nee, die vreemde karakters verschijnen echt vanzelf. Als ik dat ding aanzet en ik kom terug na een uur staat mijn hele scherm vol ^@ 's. Maar zoals gezegd: het toetsenbord is reeds vervangen....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat dit meer op zijn plaats is in "Complete Systemen & Laptops", kleine verhuizing dan maar. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/