Thx voor de reply's. Wireless kan het niet zijn (airport staat uit). Ik zit btw wel op studentencomplex dus er zit wel wat wireless in de lucht maar dit is altijd al geweest, ook toen ik nog geen ruis merkte. Het moet aan de MP liggen. Als ik de speakers op de iphone/iphod aansluit is de ruis helemaal verdwenen terwijl ik de speakers/mac/monitor/gsm/kabels niet verplaats. Het knisperige ruis is opeens gekomen terwijl ik geen enkele instelling of kabel etc aangeraakt hebt.
Speakers zijn idd niet magnetisch afgeschermd (zou je wel mogen verwachten van B&O maar goed). Maar daar kan het niet aan liggen aangezien ze perfect functioneren (op precies dezelfde plaats) op mn telefoon en mp3. De speakers zijn idd aangesloten op dezelfde beveiligde stekkerdoos als de tv(lcd)/mac/printer/ps2/monitor (lcd). Verder staat de mac niet direct in contact met aarde maar op houten tafelgeval. Als ik hem op de grond plaats heb ik hetzelfde probleem.
Als ik de speakers verder aansluit op de hoofdtelefoon uitgang blijft de ruis precies hetzelfde aanwezig. Sluit ik een hoofdtelefoon aan op een van beide poorten waarop ik de speakers heb aangesloten hoor ik geen ruis. Snap er niks meer van. K zal de speakers op andere pc uitproberen om de speakers helemaal uit te sluiten. Persoonlijk denk ik dat het ligt aan de verbinding van connector van de speakers en de mac ingangen. Als ik met de connector beweeg hoor je vaker ook deze knisperige ruis dus misschien is het dat. Heb alles trouwens goed schoongemaakt en goed in de ingang geduwd ;p. Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik die graag
Edit:
Derekb schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:51:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Macbook Pro (early 2008). Met mijn HK Soundsticks heb ik er bijna geen last van, maar met een koptelefoon aangesloten is het zeer irritant. Vooral bij het kijken van films. Heb eens gelezen dat de ruis komt door een designfout en dat hier niks aan gedaan kan worden. Ik vrees dat dit bij jouw Mac Pro ook het geval is helaas.
Heb je trouwens al een koptelefoon aangesloten? Zo kun je de ruis en andere elektronische geluidjes waarschijnlijk beter horen.
Als het echt een designfout is is het toch een grote fout van apple aangezien de MBP en MP veel gebruikt worden in studio's en muziekbezigheden. Denk niet dat ze zich dat kunnen permitteren. Heb je het ergens op internet gelezen?
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2009 10:58
]