Kabelverzicht kwijt bij ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 19:59
Hallo,

Ik moet ben bezig hier voor een studentenhuis internet aansluiten. Eerder was er kabel en nu wil ik het dus overzetten naar ADSL. Het is een enorme warboel in de meterkast van het studentenhuis met draden. Ooit is er ISDN geweest met een Quattrovox en NT-1 kastje. Deze heb ik afgesloten omdat hier toch niks meer mee wordt gedaan.

Het probleem is dat ik gewoon niet het IS/RA punt kan vinden. Er zijn 5 kabels die vanuit een PVC-buis naar beneden komen en die in twee KPN kastjes komen (zie foto). Dat zijn 4 wat dunnere witte kabeltjes en 1 wat dikkere grijze kabel. Als ik gewoon het stekkertje in 1 van die poorten van die kastjes doe dan krijgt het modem geen verbinding. Dus mijn vraag is dan ook; Zou het zo moeten werken of moet ik alles loshalen, zo ja welke kabels moet ik dan gebruiken en op de splitter aansluiten?

Alvast heel erg bedankt namens de studenten _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.be/output/1231945086.jpg

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Je moet uitzoeken waar die Quattrovox aangesloten zat. Goede kans dat daar het IS/RA punt was. Ik vermoed dat die vijf kabels door lopen naar de vijf kamers en dat GEEN van die vijf het IS/RA punt is. (Al is het mogelijk dat het die ene dikkere grijze is.)

Zodra je de juiste kabel gevonden hebt kun je Rood+Blauw of Oranje+Wit proberen op signaal.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
De kabel die vanuit de PVC pijp in het NT1 kastje ging is het ISRApunt. Succes

Verwijderd

Kijk inderdaad naar de kabel die het meest links in de NT1 zat, met rj11 of in de klemmen. Als je die volgt moet je het is/ra vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 19:20 . Reden: spuit 11 ]

Verwijderd

Als ik een gok mag doen is het de linker grijze kabel die met een nietje vastgemaakt is.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 19:59
Bedankt ik zal er morgen naar kijken. :)
Pagina: 1