Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik studeer nu 2e jaars de opleiding ICT Beheerders niv 4.
Dit is me diploma jaar, dat zou die moeten zijn ;).
Op dit moment loop ik stage bij een Ict bedrijf en daar gaat het goed mee.

Het zal niet mee vallen om me diploma te halen.
Het zal niet liggen aan me stage of me inzet daar.
Voor het afstuderen moet er een informatiesysteem worden gemaakt.
Dat zijn niet mijn sterkste kanten ;).Het is gewoon niet mij ding, het trekt me niet aan!

Vraag: Wie heeft voor mijn nuttige tips wat betreft informatiesysteem.Het liefst in Access. 4 tot 6 tabllen zijn al genoeg. Alleen de implentatie is belangrijk.Het werk vooraf.

Graag zie ik nuttige tips van best mede ex studenten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Liever lui dan moe? Het is niet voor niks schoolwerk, je wordt geacht er wat van op te steken dor het zelf te doen ipv ergens anders te rippen ;)

En informatiesysteem is heel erg breed.....een access DB met 4 tot 6 tabellen kun je volgens mij zelf nog uit de voorbeeld db's van access zelf halen. Dus ik denk dat je eerst eens bij jezelf te raden moet gaan ipv je vraag hier neer te plempen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:16
Sinds wanneer is ICT Beheer 2 jaars opleiding? Ik doe er toch echt 3 jaar over en dat is de versnelde versie normaal is het 4 jaar. Welke school zit je?

On topic: Ik weet niet hoe jouw school het regelt, of misschien dat je het gemist hebt maar ik heb toch al 2-3 keer een informatiesysteem moeten opzetten (en wat uitgebreider dan dat jij moet.)
Dus ik zou eens beginnen met je schoolboeken waar het ook instaat en anders een basiscursusje opzoeken op google.

Probeer dit eens en anders zal ik eens kijken of ik nog het "Melkbedrijf verhaal" voor je kan vinden waar het bij mij mee begon }:O

[ Voor 69% gewijzigd door Fanatix op 14-01-2009 16:55 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
Ik heb ook die opleiding gedaan in een versnelde variant en was ook na 3 jaar klaar. Normaal duurt die opleiding 4 jaar op niveau 4. Misschien is dat ook wel een reden waarom je nu hier tegenaan loopt.
offtopic:
Ik weet niet welk melkfabriek verhaal jij erbij wilt halen maar de opdracht die ik gemaakt had klopte van geen kant en met die informatie kon je geen goedwerkende en redunante database maken.

Daarnaast een database/informatiesysteem van 4 tabellen moet echt niet moeilijk zijn. Een voorzetje:
Fabriek: Fabnr, Fabnaam, Fabadres, Fabplaats.
Artikel: Artnr, Artnaam, Artinkoopprijs.
Voorraad: Fabnr, Artnr, Voorraad, MinimumVoorraad.
Vet zijn sleutels, schuin zijn gedeelde sleutels.

Mag je de vierde er zelf bij verzinnen. Als dit al lastig voor je is, zal ik maar wat meer tijd besteden aan dit onderwerp.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:13

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

normaliseren dat is het juiste woord wat je zoekt. Nee ik denk dat je dit zelf moet doen. Als we het hier voor je maken word je niet beter van. Maak een opzetje en we helpen je vervolgens graag.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:30

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:50:
Beste Lezers,

Ik studeer nu 2e jaars de opleiding ICT Beheerders niv 4.
Dit is me diploma jaar, dat zou die moeten zijn ;).
Op dit moment loop ik stage bij een Ict bedrijf en daar gaat het goed mee.

Het zal niet mee vallen om me diploma te halen.
Het zal niet liggen aan me stage of me inzet daar.
Voor het afstuderen moet er een informatiesysteem worden gemaakt.
Dat zijn niet mijn sterkste kanten ;).Het is gewoon niet mij ding, het trekt me niet aan!

Vraag: Wie heeft voor mijn nuttige tips wat betreft informatiesysteem.Het liefst in Access. 4 tot 6 tabllen zijn al genoeg. Alleen de implentatie is belangrijk.Het werk vooraf.

Graag zie ik nuttige tips van best mede ex studenten.
Is je opdracht werkelijk "Bouw een informatie systeem"? Wat verstaat school onder een informatiesysteem? Serieus als je er tegen op ziet om een database te ontwerpen wat maxinaal 6 tabellen groot is dan moet je toch eens na gaan denken of je wel de juiste richting hebt gekozen.

Maar goed, het bouwen van iets begint bij het inventariseren van wat er nou gebouwd moet worden: Kort door de bocht en lekker snel klaar met toch nog een beetje documentatie zou: Functionele eisen -> Software specificatie -> realisatie kunnen zijn. Als je de functionele eisen vast hebt dan rolt de rest er als het goed is zo uit, blijf je wellicht nog met wat technisch specifieke probleempjes zitten maar als je specifieke onderbouwde vragen hebt is hier op tweakers vast wel een plekje te vinden waar je je vraag kan posten.

In mijn ogen is dit tot nu toe allemaal nog te vrijblijvend, vaag en lui.

success

Are you following me, Are you following me?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:16
Robkazoe schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:19:
offtopic:
Ik weet niet welk melkfabriek verhaal jij erbij wilt halen maar de opdracht die ik gemaakt had klopte van geen kant en met die informatie kon je geen goedwerkende en redunante database maken.
Een verhaal om de TS een beter idee te geven over de opzet van een database.
Dat de database die daarna volgde niet 100% juist werkte is een ander verhaal :P 't gaat om hem inzicht er in te geven.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

Ik hoor iedereen hier zeggen dat niveau 4 versneld 3 jaar is , maar ik heb eerst niveau2 adm. gedaan en daarna 2.5 jaar inclusief stage niveau4 gedaan.

Helaas geen informatiesysteem hoeven maken, dus daar kan ik je niet mee helpen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Neem contact op met je docent Access en spreek er met hem eens over. Of anders kun je misschien bij je stagebegeleider terecht of bij een medestudent op school.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19
Ik heb destijds in mijn opleiding een incidentregistratiesysteem gemaakt en en een digitaal agenda achtig iets, voor een fictief ziekenhuis.

Bij de eindstage heb ik verder niets met een informatiesysteem gedaan, wel op mn eigen school stage gelopen en daar als proeve van bekwaamheid een dekkend Wireless Netwerk de lucht in geschoten, misschien dat je hier en daar eens met wat docenten / teamleider kan gaan praten.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 22:12
Ooit (vorige jaar;) heb ik ook een informatie systeem moeten ontwikelen voor mijn MBO ICT beheer niv4 ( welke ik overigens in 9 maanden heb gedaan(doorstroom van Niv3))

dit was mijn opzet, misschien dat je er iets aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker niet moelijk in de zin als je het jou aantrekken.
Het trekt mij voor geen meter, bouwen van infosysteem.Ik wil gewoon toch wat maken en diploma pakken.
En daar zal ik wat voor moeten doen, snap ik ook. Maar de wil ervoor is er niet.
Niv3 heb ik gehaald dat was wel te doen.

Ik zit ook te denken wat ik verder wil.
Politiek trekt mij wel, iets heel anders dan ICT hehe.

Vandaar dat ik jullie hulp vroeg.

Verwijderd

Topicstarter
Aan: Magicw00b
die pagina krijg ik niet geopend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een info system maken over welke gebruiker wele systemen gebruik.
-systeemconfiguratie(primair key het serienummer van e pc)
-welke pc heeft de gebruiker(gegevens naam,fucntie,jaar in dienst enzz.)
-datum afgifte pc
-datum eventueel vervaning pc

dit is te denk ik te maken en goed te beheren toch?
De systeem

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:14:
Het is zeker niet moelijk in de zin als je het jou aantrekken.
Het trekt mij voor geen meter, bouwen van infosysteem.Ik wil gewoon toch wat maken en diploma pakken.
En daar zal ik wat voor moeten doen, snap ik ook. Maar de wil ervoor is er niet.
Niv3 heb ik gehaald dat was wel te doen.

Ik zit ook te denken wat ik verder wil.
Politiek trekt mij wel, iets heel anders dan ICT hehe.

Vandaar dat ik jullie hulp vroeg.
En zelfs ik heb diezelfde opleiding gedaan(wel wat jaartjes geleden) op het MBO, volgens mij heette dat toen Netwerkbeheer Nivo 4. Ik heb het in 1 jaartje gedaan, en de Nivo 3 opleiding heb ik in sneltempo gedaan. Na de Nivo 4 heb ik een vergelijkbare opleiding op het HBO gedaan.

ik denk dat dat het leven is, soms moet je dingen doen die je niet liggen en daar heb je dan geen zin in. Maar ze moeten wel gebeuren, dat hoort bij het volwassen worden. De opdracht is niet zo moeilijk dus ga er gewoon voor zetten en rommel wat in mekaar. Ik vraag me eigenlijk af wat jij op een ICT opleiding doet als je er niets mee wilt doen en als dit soort dingen je niet liggen.

Zie het als je kleren wassen en het huis poetsen. Dit zijn dingen die mij niet liggen en die ik niet wil doen, maar tja het moet toch gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door borgdaville op 16-01-2009 09:45 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Aan de andere kant; De tijd die je aan dit topic besteed hebt zou je ook aan verdieping kunnen gebruiken uiteraard.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:08

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:23:
Ik wil een info system maken over welke gebruiker wele systemen gebruik.
-systeemconfiguratie(primair key het serienummer van e pc)
-welke pc heeft de gebruiker(gegevens naam,fucntie,jaar in dienst enzz.)
-datum afgifte pc
-datum eventueel vervaning pc

dit is te denk ik te maken en goed te beheren toch?
De systeem
Maak een simpele excel sheet ?

Ik heb ook deze opleiding gedaan dus ik neem aan dat je ook competentie gericht onderwijs volgt ?
Weet zo niet meer wat ik hier voor gefabriceerd heb voor die competentie (geloof iets met sharepoint oid)

"Don't let your dreams be memes"

Verwijderd

Ik heb een heel intranet voor mijn eind stage gemaakt. incl accesspoint/printer/switch & router beheer module. met daarnaast een digitale agenda en een thuiswerkplek server.
En als afsluiting een wikipagina voor de staigeres zodat ze kunnen na gaan wanneer wat en hoe iets gebeurd is.

Het ligt er net aan wat je aantrekt in de IT. er zijn zoveel dingen te bedenken en een "informatiesysteem" is natuurlijk een heel breed iets.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
Dit topic is hier niet goed op zijn plaats. Het is natuurlijk de bedoeling dat er zelf een opdracht verzonnen of gevonden wordt.

Om te voorkomen dat dit topic nogmaal omhoog geschopt wordt sluit ik hem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.